Tesla nie będzie musiała zgłaszać tylu wypadków na poziomie 2 po zmianie reguły Trumpa


W zeszłym tygodniu Departament Transportu USA ogłosił poważną zmianę Zgodnie z zasadą z czasów Biden, która wymaga od producentów i firm technologicznych zgłaszania wypadków, które obejmują w pełni lub częściowo autonomiczne pojazdy. Zgodnie z zmienionymi zasadami firmy nie będą już musiały zgłaszać niektórych wypadków, takich jak te obejmujące pojazd wyposażony w zaawansowany system wspomagania kierowcy na poziomie 2 (ADAS), który spowodował holowanie, ale bez obrażeń, ofiar śmiertelnych lub wdrażania poduszek powietrznych. Zmiana miała na celu, w słowach Sekretarza Transportu Seana Duffy’ego: „Załóż biurokrację i zbliży nas do jednego krajowego standardu, który wywołuje innowacje i priorytetowo traktuje bezpieczeństwo”.

Jedną firmą, która może skorzystać ze zmiany reguły, jest Tesla. Zgodnie z poprzednim systemem firma Elona Muska składała się z większości wypadków zgłoszonych do National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) z udziałem pojazdów z zautomatyzowanymi systemami na poziomie 2. Ale zgodnie z zmienioną zasadą obciążenie Tesli będzie znacznie lżejsze.

Obciążenie Tesli będzie znacznie lżejsze

Zgodnie z poprzedniej zasadą, jeśli pojazd z systemem asystenta kierowcy poziomu 2 lub powyżej miał wypadek, który spowodował holowanie pojazdu, ale nie obejmował śmiertelności, obrażeń, żadnego wrażliwego użytkownika dróg, takiego jak pieszy lub rowerzysta lub rozmieszczenie poduszki powietrznej, nadal trzeba go zgłosić NHTSA. Teraz, zgodnie z zmienioną zasadą, te konkretne wypadki holownicze nie muszą być zgłaszane.

Jako najważniejszy na świecie zwolennik zautomatyzowanych systemów poziomu 2, Tesla reprezentuje większość zgłoszonych awarii ADAS. Według NHTSAw sumie 2359 awarii z udziałem pojazdów wyposażonych w ADAS zostało zgłoszone, ponieważ reguła została po raz pierwszy wdrożona w lipcu 2021 r.

Aby określić liczbę mniejszych wypadków, które Tesla będzie musiała zgłosić, grupa przeszukała bazę danych w poszukiwaniu awarii holowniczych, podczas filtrowania pojazdów spoza Tesli i wszelkich wypadków obejmujących obrażenia, śmiertelność, wrażliwe użytkownik dróg i wdrożenie poduszki powietrznej. Z 2030 wypadków Tesli 240 spełniło te kryteria, które stanowią 12 procent całkowitego zgłoszonych wypadków firmy.

Reklama

Ideą stojącego za stałym porządkiem ogólnym (SGO) było stworzenie większej przejrzystości wokół wdrażania nowej technologii, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa, ale również został powiązany z wieloma śmiertelnymi incydentami. Organy regulacyjne argumentowały, że potrzebne były więcej danych, aby ustalić, czy te nowe systemy sprawiają, że drogi są bezpieczniejsze, czy po prostu sprawiają, że jazda jest wygodniejsza.

W szczególności Tesla została poddana kontroli. Funkcje autopilota i pełnego samodzielnego prowadzenia firmy, które są uważane za systemy poziomu 2, które wymagają od kierowców uwagi, są objęte regułą. NHTSA ma wystrzelony kilka dochodzenia W technologii wspomagania kierowcy Tesli, z których większość koncentrowała się na wypadkach zgłoszonych pod SGO.

Tesla podobno pogardził wymóg dotyczący notowania awarii, wierząc, że NHTSA przedstawia dane w sposób, który wprowadza w błąd konsumentów na temat bezpieczeństwa producenta, dwa źródła znające myślenie kierownictwa Tesli powiedziały Reuters w grudniu ubiegłego roku. Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, był jednym z najbardziej głośnych obrońców Trumpa podczas kampanii, wydając co najmniej 277 milionów dolarów własnych pieniędzy na poparcie jego kandydatury. I teraz prowadzi Departament Rządu w celu ograniczenia wydatków rządowych, eliminacji pomocy humanitarnej i zwolnienia pracowników federalnych.

Podczas jego potwierdzenia słyszę, Sekretarz Duffy powiedział, że pozwoli Bezpieczeństwo badań zaawansowanych technologii jazdy Tesli kontynuować niezakłócone. Ale kilka miesięcy przed administracją, Doge Muska zwolnił około 30 pracowników NHTSAwiele z nich jest częścią działu, który ocenia ryzyko samochodów samozatrudnionych.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Phison podchodzi do znaku 15 GB/s z najnowszym kontrolerem SSD E28 Gen 5 w Computex

Phison z Computex 2025 pokazał swój najnowszy sterownik klienta serii E28 M.2 NVME Gen 5. Wykazano, że referencyjny napęd oparty na E28 z...

Super Flower prezentuje swoje najnowsze zasilacze ATX 3,1 o ​​wysokiej zawartości wód w Computex 2025

Super Flower pokazał kompleksową ofertę nowych zasilaczy ATX 3.1 i PCIE 5.1. Rozpoczynamy naszą wycieczkę od ich flagowego Leadex Platinum 3300 W F14...

Moc krzemowa w Computex 2025: Xpower Cyclone, Gen 5 SSDS, CSODIMMS

Silicon Power przyniósł obszerną ofertę produktów pamięci do Computex 2025. Rozpoczynamy naszą trasę z DDR5 CUDIMMS i CSODIMMS. Podstawowa oferta firmy DDR5 CKD...
Advertisment