Tesla ma teraz 160 000 aktywnych samochodów Full Self Driving i jeden superkomputer Dojo


Tesli Prototyp robota Optimus nie była jedyną rzeczą, którą firma podzieliła się w piątek wieczorem podczas jego Prezentacja AI Day. Dyrektor autopilota, Ashok Elluswamy, wyszedł na scenę podczas dnia AI Tesli, aby opowiedzieć o tym, jak poprawiło się oprogramowanie Full Self Driving firmy. Ujawnił, że obecnie oprogramowanie beta korzysta z 160 000 klientów, w porównaniu do 2000 z tego okresu w zeszłym roku.

Tesla twierdzi, że w sumie wydano 35 wersji oprogramowania FSD. W pytaniach i odpowiedziach na końcu prezentacji Musk przedstawił kolejną przepowiednię — zrobił kilka wcześniej — że technologia będzie gotowa do ogólnoświatowego wdrożenia do końca tego roku, ale uwzględniono przeszkody regulacyjne i testowe, które pozostały, zanim to nastąpi.

Tesla wymienia postępy swojego projektu „Full Self Driving (Beta)” od 2000 klientów w 2021 r. do 160 000 klientów w 2022 r.
Obraz: Tesla

Następnie kierownik techniczny Tesli ds. planowania ruchu autopilota, Paril Jain, pokazał, w jaki sposób FSD poprawiło się w określonych interakcjach i może podejmować „ludzkie” decyzje. Na przykład, gdy Tesla skręca w lewo w skrzyżowanie, może wybrać trajektorię, która nie będzie nawiązywać bliskości z przeszkodami, takimi jak ludzie przechodzący przez ulicę.

Modele można trenować w różnych sytuacjach, aby uzyskać bardziej spójne działania w tych samych lokalizacjach.

Modele można trenować w różnych sytuacjach, aby uzyskać bardziej spójne działania w tych samych lokalizacjach.
Obraz: Tesla

Wiadomo, że każda Tesla może dostarczyć zestawy danych do budowy modeli używanych przez FSD, a według kierownika inżynieryjnego Tesli, Phila Duana, teraz Tesla zacznie budować i przetwarzać szczegółowe struktury 3D na podstawie tych danych. Powiedzieli, że samochody usprawniają również podejmowanie decyzji w różnych sytuacjach środowiskowych, takich jak noc, mgła i deszcz.

Reklama

Tesla szkoli oprogramowanie sztucznej inteligencji firmy na swoim superkomputerze, a następnie przekazuje wyniki do pojazdów klientów za pośrednictwem bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania. W tym celu przetwarza transmisje wideo z floty Tesli składającej się z ponad 1 miliona pojazdów wyposażonych w kamery na drogach i ma symulator wbudowany w Unreal Engine, który służy do ulepszania autopilota.

Symulator oparty na Unreal Engine, który pomaga ulepszyć Autopilota.

Symulator oparty na Unreal Engine, który pomaga ulepszyć Autopilota.
Obraz: Tesla

Producent samochodów ma już duży superkomputer oparty na procesorach graficznych Nvidia i centrum danych mieszczące 30 PB (czyli 30 000 000 GB) przechowywanego materiału filmowego. Tesla pracuje również nad nowym komputerem zbudowanym na zamówienie przy użyciu chipów zaprojektowanych przez Teslę o nazwie Dojo, dzięki któremu może zastąpić 72 szafy GPU składające się z 4000 GPU tylko czterema szafami Dojo.

Podczas zeszłorocznego dnia sztucznej inteligencji kierownictwo ujawniło pierwsze kafelki chipów i szkoleń Dojo, które ostatecznie rozwinęły się w pełny klaster Dojo lub „ExaPod”. Dziś firma ogłosiła, że ​​pierwszy ExaPod ma zostać ukończony do pierwszego kwartału 2023 roku. Firma planuje zbudować w sumie siedem ExaPodów w Palo Alto. W systemie z 10 szafkami Tesla powiedział, że Dojo ExaPod przełamie barierę obliczeniową ExaFlop i zawiera 1,3 TB szybkiej pamięci SRAM i 13 TB wysokoprzepustowej pamięci DRAM.

Od zeszłorocznego dnia sztucznej inteligencji, rozwój Dojo osiągnął kilka kamieni milowych, w tym zainstalowanie pierwszej szafy Dojo, testowanie obciążenia 2,2 MW, a teraz firma pracuje z szybkością tworzenia jednej płytki dziennie. Zademonstrowano również, że Dojo działa w modelu stabilnej dyfuzji przy użyciu 25 matryc Dojo, tworząc ten wygenerowany przez sztuczną inteligencję obraz na podstawie monitu „Cybertruck na Marsie”.

Model Stable Diffusion AI dla „Cybertruck on Mars” przetworzony w Dojo.

Model Stable Diffusion AI dla „Cybertruck on Mars” przetworzony w Dojo.
Obraz: Tesla

Wszystkie dzisiejsze pojazdy Tesli są standardowo wyposażone w funkcję wspomagania kierowcy o nazwie Autopilot. Przez dodatkowe 15 000 $, właściciele mogą kupić opcję Full Self-Driving, która Musk wielokrotnie obiecywał, że pewnego dnia zapewni w pełni autonomiczne możliwości właścicielom pojazdów Tesli. Do tej pory FSD pozostaje zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy „Poziomu 2”, co oznacza, że ​​kierowca musi być w pełni zaangażowany w obsługę pojazdu podczas jazdy.

FSD, który jest obecnie dostępny dla około 160 000 kierowców w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, umożliwia użytkownikom dostęp do częściowo zautomatyzowanego systemu wspomagania kierowcy Autopilota na ulicach miast i drogach lokalnych. System ma przyspieszać i zwalniać, wykonywać skręty — w tym niezabezpieczone skręty w lewo, które są niezwykle trudne dla zautomatyzowanych systemów — oraz rozpoznaje sygnały drogowe i inne znaki drogowe.

Tesla dostała się do gorącej wody z rządem federalnym na podstawie doniesień o awarii FSD i innych kwestiach bezpieczeństwa. Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego prowadzi dochodzenie 16 awarii w którym właściciele pojazdów Tesli korzystający z Autopilota zderzyli się z nieruchomymi pojazdami uprzywilejowanymi, powodując 15 obrażeń i jedną ofiarę śmiertelną. Tesla stoi przed możliwym wycofaniem AutopilotaFSD lub jedno i drugie po tym, jak rząd zaktualizował swoje śledztwo na początku tego roku.

Firma została oskarżona o fałszywa reklama przez organy regulacyjne i pozwany przez klientów za rzekome wprowadzanie ich w błąd co do możliwości ich pojazdów. Ale FSD ma również kluczowe znaczenie dla wizji Muska o przyszłości całkowicie pozbawionej kierowcy. A sam Musk w dużej mierze uniknął poważnych konsekwencji – jak dotąd – w swoich wysiłkach, by ukryć ograniczenia technologii autonomicznej jazdy Tesli.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Senat ponownie zatwierdza program szpiegowski FISA, ale nie przed jego wygaśnięciem o północy

Senat przyjął ustawę ponownie zatwierdzającą art. 720 ustawy o nadzorze wywiadu zagranicznego (FISA), kontrowersyjny program umożliwiający szpiegowanie zagranicznych „celów” bez nakazu ale długa,...

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...
Advertisment