Steam jest teraz zalany budowniczymi miast (gram Bajkana przykład), a większość z nich jest stosunkowo podobna. Dlatego właśnie dla mnie ekscytacja związana z rozpoczęciem budowy nowego miasta polega na nowych stylach graficznych, ciekawej mechanice walki i fascynujących historiach. Ale nowa firma byłego dewelopera Klei Entertainment, Nela Andersona, Studio Sonderlustwprowadza nowość do gatunku swoją pierwszą grą, Wygnanie pokoleniaogłoszone w niedzielę za pomocą zwiastuna.
Wygnanie pokolenia jest ładnym narzędziem do budowania miast, jak każdy inny, ale ten ma wyraźnie antykolonialistyczny i przyjazny dla środowiska aspekt: zamiast wwiercać się w nową ziemię w poszukiwaniu zasobów, ostatecznie niszcząc to, co kiedyś było, Wygnanie rzuca wyzwanie graczom, aby korzystali wyłącznie z zasobów, które mieli przy sobie, kiedy opuszczali swój stary świat na statku ostatniej generacji. Dotyczy to wody, jedzenia, a nawet powietrza. Rozgrywka obejmie także walkę turową, a także typowe zadania polegające na tworzeniu siedzib i udogodnień, gromadzeniu zasobów i dbaniu o zadowolenie mieszkańców.
Zdjęcie: Studio Sonderlust
Przez e-mail Anderson, który pracuje jako dyrektor kreatywny w Sonderlust, trafnie wyjaśnił Polygonowi, co próbuje osiągnąć gra: Wyjaśnił, że wielu twórców miast „zasadniczo wyzyskuje, a nagrody – jeśli nie popyt – rosną w nieskończoność”. Oznacza to, że aby kontynuować grę, musisz ciągle drążyć ziemię, wycinać drzewa, wydobywać jaskinie itp. Wygnanie pokoleniaz drugiej strony zmusza graczy do współpracy z nowym środowiskiem.
„Zamiast po prostu „zwiększać liczbę”, chcieliśmy, aby przestrzeń rozwiązywania problemów bardziej skupiała się na poszukiwaniu równowagi” – powiedział Anderson. „Zamiast wydobywać z ziemi więcej surowców w celu udoskonalenia, postęp mógłby zamiast tego polegać na stworzeniu szeregu lagun beztlenowych, które przekształcają odpady biologiczne (które niezależnie od tego muszą być przechowywane i zagospodarowane) w składniki odżywcze potrzebne do uprawy żywności lub roślin źródłowych do bioplastików. ”
Czas będzie płynął niezwykle szybko, aby uwzględnić kilka pokoleń społeczności w grze, która składa się z postaci generowanych proceduralnie, więc nie ma dwóch takich samych gier. W rzeczywistości generowanie nowych map i postaci stanowi główną część planu twórców Sonderlust zmierzającego do osiągnięcia tej równowagi.
„Chociaż gracz oczywiście wchodzi w interakcję z mapą gry ze znanego mu punktu widzenia, widzianego z lotu ptaka, nie jest on jakąś bezcielesną siłą woli obywatelskiej ani bezimiennym i niescharakteryzowanym nadzorcą” – powiedział Anderson. Zamiast tego postacie graczy będą miały reputację i dostosowane do indywidualnych potrzeb interakcje z NPC „uruchamiane proceduralnie w reakcji na stan gry i decyzje podjęte przez gracza”.
Założenie wystarczy, aby wzbudzić moje zainteresowanie, ale skład deweloperów i projektantów jest jeszcze bardziej imponujący. Sonderlust wzywa także swoją dyrektor operacyjną, Karlę Zimonję, współtwórczynię Poszedł do domui kilku programistów, którzy nad tym pracowali Wrota Baldura 3 I Far Cry 5. Jeśli chodzi o projektowanie dźwięku, Ben Prunty z W Wyłom będzie współpracować z zespołem audio z CelesteWłącz Dźwięk.

Zdjęcie: Studio Sonderlust
Początkowe spojrzenie na grę jest nastrojowe w stylu późnego letniego popołudnia, z intrygującą strukturą miasta o strukturze plastra miodu i mnóstwem zarośniętych budynków wyglądających na lata 50. Interfejs użytkownika również wygląda nowocześnie (i wystarczająco duży, aby przeczytaćhm) — miła odmiana od przeciętnego budowniczego miasta.
„Styl artystyczny Generation Exile został częściowo zainspirowany fauwizmem” – powiedział Pier-Olivier Desbiens, artysta zajmujący się środowiskiem 3D w Sonderlust Studios. „To wielokątne uderzenie w odważne kolory i płaskie pociągnięcia ruchu, z dużym naciskiem na uproszczenie kształtów i obiektów, tak aby pozostało tylko to, co najważniejsze. Głównym celem było stworzenie świata, który wydaje się znajomy, a jednocześnie tajemniczy, poprzez zastosowanie niezwykłych, nasyconych palet kolorów”.
Wygnanie pokolenia nie ma jeszcze daty premiery. Kiedy zostanie wydana, będzie dostępna na Steamie i innych konsolach, co zostanie ogłoszone.