Po tym, jak zachowywałem się nieśmiało wokół wydania Łzy KrólestwaNintendo wreszcie ogłosiło coś nie do pomyślenia, a jednak nieuniknione: film aktorski oparty na serii Legend of Zelda. Wyprodukowane przez Shigeru Miyamoto i Avi Arada z Nintendo (Spider-Man: In the Spider-Verse, Morbiusa), film, nad którym Miyamoto, jak stwierdził Miyamoto, pracuje „od wielu lat”, przechodzi obecnie formalną fazę rozwoju w Sony – ze wszystkich studiów! Reżyser Wes Ball, który przerwał trylogię „Więzień labiryntu” i powróci na ekrany w 2024 r. Królestwo Planety Małpjest obecnie na pokładzie, aby wyreżyserować.
Ogłoszenie zawierało niewiele szczegółów, ale fani od razu zabrali się do pracy, wrzeszcząc, czy Timothée Chalamet jest odpowiednim aktorem przypominającym elfa do roli Linka. (Tymczasem tutaj, w Polygon, bardziej zastanawiamy się, czy Jack Black gra w Bowsera W Film Super Mario Bros dyskwalifikuje go jako kandydata na Ganondorfa, bo nie powinien.) Sokole oczy, wciąż na X (dawniej Twitterze), również zauważyli, że Ball marzył o tej szansie przez całą swoją karierę; W tweet z 2010 roku, reżyser oznajmił: „Skoro nie mogłem nawet mieć nadziei, że będę miał szansę to wyreżyserować… następnym wielkim filmem w stylu Avatara powinien być… LEGEND OF ZELDA”. Chociaż mylił się co do pierwszej części, biorąc pod uwagę, jak Nintendo dołożyło wszelkich starań, aby zachować swoją ikonografię w filmie Mario, oraz że Ball ma teraz mnóstwo doświadczenia w świecie przechwytywania ruchu po Królestwo Planety Małpnie byłoby zaskakujące, gdyby film Zelda „na żywo” wyglądał bardziej jak Przygody Tintina niż ostatecznie Władca Pierścieni.
Ale poza wyglądem filmu Zelda istnieją ważniejsze pytania dotyczące podejścia Nintendo. Głównie o tym, jak w ogóle robisz Zeldę Jak film? Znana bardziej z klimatu niż z fabuły, znanych projektów i rozgrywki niż z sensownej osi czasu i fabuły, seria rzadko opierała się na narracji, aby przyciągnąć uwagę graczy. Ale jest mnóstwo fragmentów dla Miyamoto, Arada, Balla i innych scenarzystów, którzy zyskują wspaniałą okazję, aby „zaadaptować” to na duży ekran. Skłaniając nas do zastanowienia się: która gra Zelda faktycznie byłaby najlepszym materiałem źródłowym do filmu? Poniżej nasi zagorzali miłośnicy Zeldy udowadniają, dlaczego wierne podejście do przygód Linka może faktycznie zadziałać.
Film Zelda oparty na Breath of the Wild?
Zdjęcie: Nintendo EPD/Nintendo za pośrednictwem Polygon
W zasadzie nie ma takiej możliwości Oddech Dzikiego nie będzie główną inspiracją dla żadnego filmu Zelda — sukces gry i doskonała oprawa wizualna to gwarantują. Jest po prostu zbyt popularny i zbyt dobrze znany, aby nie używać go jako szablonu. To powiedziawszy, wrażenia gracza mogą na pierwszy rzut oka nie wydawać się najbardziej kinowe. Pokonanie Ganona nie jest szczególnie pilne i nie ma niespodziewanych zwrotów akcji. To historia opowiedziana poprzez retrospekcje, która kończy się szybkim (niektórzy mogą twierdzić, że antyklimatycznym) zakończeniem.
Ale przy odrobinie ożywienia, Oddech Dzikiego może stanowić naturalne dopasowanie do narracji, a nie tylko do wibracji wizualnych. Bohater cierpiący na amnezję bada różne kultury Hyrule, aby zebrać zespół fantastycznych przyjaciół, którzy mają za zadanie wykorzystać zapomnianą technologię, aby uwolnić księżniczkę i pokonać starożytne zło. To prosta mapa do struktury składającej się z trzech aktów, która tworzy przyjemny dla publiczności hit kinowy. Do tego wspinaczka skałkowa. —Zuzanna Polo
Film Zelda na podstawie Ocariny of Time?
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/assets/2452325/Ocarina_of_Time___1_2.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Obraz: Nintendo
Okaryna Czasu wprowadziła Zeldę w erę 3D i ma dziedzictwo, które wprowadziło ją w erę akcji na żywo. W przeciwieństwie do prawie wszystkich innych tytułów Zelda, które opierały się na zmianach w formule, Okaryna Czasu gra jak historia pochodzenia. Spotykamy Linka w Lesie Kokiri jako młodego chłopca, widzimy, jak posłuchał wezwania bohatera do przygody, spotykamy Zeldę i Ganondorfa w przerażającej scenerii w pierwszym akcie, a następnie wyruszamy na właściwą wyprawę, która epizodycznie przedstawia Zorę, Gorona i Geruda. Trylogia Władcy Pierścieni, udostępniana przez Nintendo, jest dostępna, jeśli Miyamoto chce ją przyspieszyć w jednym filmie, z dodatkową zaletą posiadania wbudowanej palety muzycznej. Podobnie jak filmy LOTR Petera Jacksona, film Zelda będzie żył lub umrze w zależności od tego, jak rozległe mogą być tematy i jak intymna może być ścieżka dźwiękowa w kluczowych momentach. Najmniej efektownym sposobem dostosowania rozgrywki może być przeniesienie magicznej gry w okarynę Linka. Mógłby nim być film Legend of Zelda Raz dla hitowych filmów fantasy.
Jeśli chodzi o wyniki, wyobrażam sobie, że jeśli chodzi o adaptację, otrzymamy trochę kolumny A i trochę kolumny B. Zanim film Wesa Balla trafi do kin, generacja N64 przyniesie generację Switcha. Jeśli Nintendo się przebierze Okaryna Czasu W Oddech Dzikiegoubrania, może to być hit na poziomie Super Mario. —Matt Patche
Film Zelda na podstawie Maski Majory?
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25068474/cz4gp0mfz9p91.jpeg?resize=696%2C392&ssl=1)
Obraz: Nintendo
Tak, dla filmowca byłoby wystarczająco proste pójść trasą bardziej tradycyjnych podróży bohatera przedstawionych w książce Oddech Dzikiego, Okaryna Czasulub nawet księżniczka zmierzchu. Ale oto moja rada: bądź dziwny. Dlaczego nie nakręcić filmu, który naprawdę uchwyci leżące u podstaw przerażenie o czym rzadko mówimy, gdy mówimy o The Legend of Zelda? maska majora to Lynchowska podróż przez dziwaczny świat snów, pełen ludzi zmagających się ze zbliżającym się końcem świata. Opowiada o smutku, samotności, żalu i przemianie – można nawet postrzegać nadchodzącą apokalipsę (księżyc dosłownie spada w stronę świata Terminy) jako metaforę zmian klimatycznych. Jego dzień świstaka Struktura pętli czasowych jest także żyznym gruntem dla narracyjnych rozkwitów godnych srebrnego ekranu. Wszystko to oznacza, że w czasach, gdy adaptacje gier wideo również są zbyt bezpiecznie Lub zupełnie niepotrzebneopowieść o maska majora może faktycznie zawrócić niektórym w głowie. —Mike’a Mahardy’ego
Film Zelda na podstawie „Przebudzacza wiatru”?
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25068419/wind_waker_hd_sailing.jpg?resize=696%2C350&ssl=1)
Obraz: Nintendo
Chociaż styl graficzny tej gry oparty na technologii cel-shading lepiej nadawałby się do adaptacji animowanej, nadal uważam, że istnieje solidny argument przemawiający za filmem inspirowanym Budzący Wiatr. Myślę, że wśród gier Zelda Budzący Wiatr ma jeden z najbardziej przekonujących emocjonalnie założeń historii; zamiast zaczynać od misji ocalenia Zeldy, Link wypływa z bandą piratów po tym, jak bezradnie jest świadkiem porwania swojej młodszej siostry. Scena przerywnikowa, w której Link żegna się z babcią z odpływającego statku, nadal jest jednym z najbardziej emocjonujących i filmowych momentów w dotychczasowej grze Zelda.
I chociaż gra ma kreskówkowy wygląd, wciąż jest wiele do pogrania pod względem wizualnym, co przydałoby się na dobre scenografie w filmie. Już mogę sobie wyobrazić fajną, może banalną wersję CGI Króla Czerwonych Lwów. Poza efektami, jeśli ten film zostanie potraktowany jak Mario i być może ponownie przedstawi rolę Zeldy jako damy, możliwe, że historia Tetry zostanie napisana na nowo, aby uwzględnić żywiołowość, którą posiadała przed przemianą w Zeldę. Jeśli Nintendo szuka familijnego filmu z wystarczającą ilością mięsa na kościach, aby mieć zadatki na adaptację filmową, Budzący Wiatr faktycznie może to być to. —Ana Diaz
Film Zelda oparty na Spirit Tracks?
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25068491/001.jpeg?resize=400%2C299&ssl=1)
Obraz: Nintendo
Tak bardzo, jak kocham Ślady Ducha, Nie będę udawać, że ten wpis DS nie jest pomniejszą Zeldą. Ale jest jedna rzecz, która sprawia, że szczególnie dobrze nadaje się do adaptacji: jest to jedyna gra z serii, w której Link i Zelda spędzają czas i współdziałają przez cały czas.
Trzeba przyznać, że jest duchem, ale to wciąż urocza, niewinna miłość dzieci… Ponyo styl — to byłby uroczo słodki film Zelda. Poza tym ma pociągi typu choo-choo, a kto ich nie lubi akcja pociągu w kinie? —Oli Welsh
Film Zelda oparty na niczym?
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24467015/DEF_Zelda.png?resize=696%2C464&ssl=1)
Zdjęcie: Fagiani
Tak jak Film Super Mario Brosaktorski film Legend of Zelda będzie prawdopodobnie zawierał tak wiele odniesień do jak największej liczby gier, aby spełnić pragnienia każdego fana.
Ale jeśli chodzi o fabułę, chcę, aby film był tym, co ponownie uruchomi całą serię gier Legend of Zelda. Następny Łzy Królestwaraczej definitywne zakończenie (i wyczerpująca, wielopoziomowa eksploracja Hyrule), czas wprowadzić coś, czego fani nigdy wcześniej nie widzieli — niezależnie od tego, czy oznacza to zmianę kanonu poprzednich gier, czy wprowadzenie nowego mega złego ducha na poziomie Ganondorfa, co jest zupełnie nowe w serii , Zależy mi na wielkiej zmianie, a nie tylko na 90-minutowym zabawie z obsługą fanów. Link powinien też porozmawiać. —Camerona Faulknera
Film Zelda oparty na programie telewizyjnym Legend of Zelda?
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24338029/Screenshot__167_.png?resize=696%2C464&ssl=1)
Zdjęcie: DiC Entertainment/Nintendo
Oczywistą odpowiedzią jest to, że Nintendo powinno przerobić Legenda o Zeldzie kreskówka który został wyemitowany po raz pierwszy w 1989 roku — prosta historia o tym, jak Link chciał tylko małego całusa.
Łatwo będzie się przystosować, ponieważ nie ma tu żadnego prawdziwego przejścia poza całowaniem i walką z Ganonem dla gadających Triforces. Miyamoto i Arad mają mnóstwo miejsca na zabawę z fabułą, pod warunkiem, że zachowają Światło księżyca-esque relacja między Linkiem i Zeldą. Legenda Zeldy nigdy nie miałem żadnych fragmentów akcji na żywo, ale Super Mario Bros. Super show! miał kilka segmentów, z których można było wyciągnąć wibracje. W najgorszym przypadku Nintendo ma w rękach kultowy klasyk „tak zły, że aż dobry” w postaci filmu aktorskiego. —Nicole Carpenter
Którą grę Nintendo powinno dostosować do swojego pierwszego filmu Zelda? No dalej… przedstaw argumenty Miecz Podniebny…