TikTok uruchomił nowe centrum promujące nowy album Taylor Swift, w którym możesz zdobywać nagrody w aplikacji za wykonanie określonych zadań, np. śledzenie konta Swift na platformie. Aktualizacja pojawia się zaledwie kilka dni później Muzyka Swifta wróciła na TikTok ponieważ aplikacja nadal toczy feud z wytwórnią płytową piosenkarza, Universal Music Group (UMG).
Dostęp do koncentratora można uzyskać, wyszukując Departament Torturowanych Poetów (TPD), a następnie klikając baner pojawiający się u góry wyników. Tam TikTok wyświetla listę „wyzwań” do wykonania, które pozwolą Ci odblokować m.in TPD rama profilowa i inne nagrody. TikTok da także użytkownikom możliwość zaistnienia w „w centrum uwagi fanów” poprzez opublikowanie filmu z hasztagiem albumu.
TikTok nie jest jedyną aplikacją, która rozwija czerwony dywan dla Swifta. Dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg powitał Swifta w Threads po tym jak umieściła swój pierwszy post promujący album. Użytkownicy odkryli również, że można odblokować coś specjalnego TPD odznaka w Threads udostępniając trzy posty Swifta znajomym.
Wcześniej w tym roku, UMG i TikTok zawiodły aby odnowić umowę licencyjną, wyciszenie setki piosenek od takich artystów jak Olivia Rodrigo, Drake, Billie Eilish, a nawet Swift. Jednak w zeszłym tygodniu piosenki Swift powróciły na TikTok i nadal nie jest jasne, jak udało jej się obejść czystkę w UMG. Niektórzy z nas mają jednak swoje teorie:
Raport z Różnorodność wskazuje że Swift mogła zawrzeć osobną umowę z TikTokiem, ponieważ jest właścicielem swoich głównych nagrań. Prawdopodobnie nie chciała przegapić okazji, aby podzielić się swoją nową muzyką z ponad 25 milionami obserwujących na TikToku i wszystkimi innymi osobami korzystającymi z aplikacji.