Tableau Software oferuje europejskim użytkownikom dostęp do lokalnie hostowanych wersji swojej oferty oprogramowania jako usługi (SaaS), otwierając region w Wielkiej Brytanii hostowany w infrastrukturze chmurowej Amazon Web Services (AWS) w Londynie.
To drugi region, który należący do Salesforce dostawca oprogramowania do wizualizacji danych uruchomił w Europie, a pierwszy znajduje się w Dublinie w Irlandii.
Region zostanie wykorzystany do zapewnienia klientom firmy dostępu do w pełni hostowanej wersji usługi Tableau Online SaaS, która jest platformą do analizy i wizualizacji danych online, która umożliwia użytkownikom współpracę i udostępnianie projektów innym pracownikom i upoważnionym stronom trzecim.
Firma twierdzi, że popyt na usługę gwałtownie wzrósł podczas pandemii Covid-19, ponieważ nakazane przez rząd pozostanie w domu spowodowało, że więcej osób pracuje w domu, co skłoniło firmę do otwarcia kilku nowych regionów od marca 2020 r.
Obejmują one regiony w Japonii i Australii w czerwcu 2020 r., A teraz także w Londynie.
„Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, firmy opierają się na danych, aby pomóc im być bardziej elastycznymi i odpornymi. Widzimy, jak klienci zwracają się do platformy Tableau, aby szybko realizować zmieniające się potrzeby analityczne swoich organizacji” – powiedział Tom Walker, wiceprezes wykonawczy chmury w Tableau.
„W miarę jak klienci przyspieszają swoją drogę do cyfryzacji opartej na danych, pomagamy im działać szybciej, mając lepszy wgląd w proces podejmowania decyzji. Ekspansja regionu Wielkiej Brytanii jest bezpośrednim skutkiem rekordowego zapotrzebowania na Tableau Online, jaki obserwujemy w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce, oraz naszego zaangażowania w kontakt z naszymi klientami tam, gdzie są. ”
Firma potwierdziła, że region będzie dostępny zarówno dla nowych, jak i obecnych użytkowników Tableau Online, którzy będą mogli określić, w którym regionie woleliby uruchamiać oprogramowanie.
Gary Gruccio, dyrektor ds. Analiz korporacyjnych i rynkowych w międzynarodowej firmie zajmującej się sprzedażą biżuterii Signet, klientem Tableau, ma być jednym z beneficjentów nowego regionu, biorąc pod uwagę, że jego firma prowadzi ponad 2900 sklepów w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
„Tableau Online umożliwiło nam szybkie rozpoczęcie naszej strategii wizualizacji” – powiedział Gruccio. „Dostarczanie strategicznych informacji w godzinach, a nie w dniach czy tygodniach, zmieniło proces podejmowania decyzji w Signet i umożliwiło kierownictwu podjęcie szybkich działań naprawczych w kluczowych okresach sprzedaży.
„W jednym z przykładów wykorzystaliśmy Tableau do przeanalizowania ponad 75 milionów transakcji w punktach sprzedaży, co pomogło zidentyfikować okazję wartą ponad 10 milionów dolarów”.