Światowa sieć detaliczna Apple może walczyć podczas pandemii koronawirusa, ale to nie powstrzymało firmy przed oddaniem się zamiłowaniu do drogiego, wyjątkowego i dziwacznego wyglądu zewnętrznego. Najnowsza lokalizacja handlowa producenta iPhone’a, zlokalizowana w Singapurze na nabrzeżu stanu miasta i oficjalnie znana jako Apple Marina Bay Sands, może pochwalić się pierwszym na świecie tytułem: jest to jedyny sklep detaliczny Apple na świecie, który unosi się na wodzie.
Lokalizacja, będąca częścią luksusowego hotelu i kurortu o tej samej nazwie, jest trzecim po Singapurze Apple Store Orchard Road, który został otwarty jako pierwszy w Singapurze w 2017 r. oraz Lotnisko Apple Jewel Changi, zlokalizowany w znanym na całym świecie sektorze detalicznym w węźle transportowym Singapuru, w którym znajduje się również najwyższy na świecie kryty wodospad. (Singapur wydaje się fajny, co?)
Za dnia nowy sklep Marina Bay Sands wygląda jak jakiś dziwny statek kosmiczny lub może jakaś forma futurystycznego teatru.
Zdjęcie: Roslan Ragman / AFP via Getty Images
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/21812520/1197218548.jpg.jpg?w=696&ssl=1)
Zdjęcie: Suhaimi Abdullah / Getty Images
Ale w nocy, kiedy w tle świeci się w całej okazałości ikoniczna panorama Singapuru, sklep naprawdę ożywa i można powiedzieć, że firma wyraźnie zaprojektowała go jako wieczorną oprawę, którą najlepiej oglądać w ciemności. (Chociaż mam prawdziwe wibracje Rehoboam, to pozornie złowieszczo sztuczna inteligencja Westworldtrzeci sezon.)
Nie mamy zbyt wielu szczegółów na temat lokalizacji, na przykład struktury wnętrza. Wiemy, że ten sklep jest 512. sklepem detalicznym Apple na świecie i wkrótce zostanie otwarty. MacRumors dostał zgrabny mały zwiastun, który Apple nakręcił w celu promowania otwarcia sklepu, pokazujący niestandardową grafikę mającą naśladować wygląd cienkich linii światła, które rozciągają się w nocy po kuli.
9to5Mac opublikował coś, co wygląda jak marketingowe obrazy i notki promujące nowy sklep, w którym sklep jest określany jako „latarnia w zatoce”.
„W ciągu dnia szklane panele sklepu odbijają strzelistą panoramę Downtown Core i ruch falującej wody. W nocy kula jarzy się delikatnym ciepłem, przywołując wzór tradycyjnych lampionów niesionych podczas Festiwalu Środka Jesieni w Singapurze ”- czytamy na jednym ze slajdów. „Kopuła pawilonu zwęża się do okulusa, dzięki czemu niezakłócone światło wpada do środka. Widok sklepu z lotu ptaka przypomina szklaną tęczówkę spoglądającą w niebo”.
Zgodnie z materiałami marketingowymi, sklep będzie „obejmował te same środki, które są stosowane w innych sklepach Apple w Singapurze” w odniesieniu do bieżących działań w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa COVID-19, które obejmują ograniczoną liczbę osób, noszenie maski i inne wymogi sanityzacji.