Jak można było przewidzieć, sztuczna inteligencja była głównym bohaterem wydarzenia dla klientów firmy Oracle, w którym zmieniono jej nazwę i zmieniono jej nazwę Świat sztucznej inteligencji z Cloud World w ostatniej chwili, zaledwie kilka tygodni temu. W swoim corocznym przemówieniu na tej imprezie założyciel firmy Larry Ellison rzucił w tę technologię wszystko, łącznie ze zlewem kuchennym.
W długim przemówieniu Ellison opisał dwie największe możliwości – przynajmniej dla Oracle i jej użytkowników – jako szkolenie w zakresie sztucznej inteligencji i rozumowanie w zakresie sztucznej inteligencji. Szkolenia z zakresu danych publicznych to najszybciej rozwijająca się szansa biznesowa w historii, potencjalnie większa niż rewolucja przemysłowa, powiedział doświadczony lider technologii.
Rozumowanie w oparciu o prywatne dane będzie bardziej wartościowe i według Ellisona, który 48 lat temu zbudował pierwsze bazy danych Oracle, rozległe dziedzictwo firmy oznacza, że ma już dużo tego.
„Świat zmieni się, gdy zaczniemy używać tych niezwykłych elektronicznych mózgów do rozwiązywania najtrudniejszych i najtrwalszych problemów ludzkości” – powiedział Ellison.
Następnie odrzucił charakterystykę obecnego szumu dotyczącego sztucznej inteligencji jako przypominającą bańkę internetową, która zrujnowała wiele fortun na przełomie wieków, chociaż przyznał, że istnieją firmy technologiczne, które podają się za firmy AI, ale wcale nimi nie są.
„Najmądrzejsi ludzie, jakich znam, inwestują fortuny, a ściślej mówiąc, inwestują swoje fortuny w budowanie i szkolenie modeli sztucznej inteligencji. To jest jak ważne [and] są niezwykłe” – stwierdził.
“Myślę, że ogólnie rzecz biorąc będziemy żyć o wiele lepiej, zdrowiej i dłużej, jeść lepsze jedzenie, mieszkać w lepszych domach. Powinien to być znacznie lepszy świat, ponieważ te narzędzia mają ogromną moc [although] niektóre rzeczy, które zrobią, będą trochę szokujące”.
Sprowadzając sprawy na ziemię, przemówienie otwierające AI World padło pod adresem dyrektora generalnego Mike’a Sicilii, który opisał „moment jedyny w swoim rodzaju” i stwierdził, że Oracle nie ukrywa swoich ambicji, aby pozostać liderem sztucznej inteligencji i dostarczać zaufane usługi przekształcające organizacje w każdej branży.
„Nie pojawiamy się tylko z kilkoma ciekawostkami związanymi ze sztuczną inteligencją powiązanymi z naszą technologią” – stwierdziła Sicilia. „Żadna inna firma nie łączy danych, infrastruktury, aplikacji i zaufania, aby zaspokoić wszystkie ambicje związane ze sztuczną inteligencją dla każdej firmy na każdej warstwie stosu technologicznego”.
Przedstawiciele klientów Oracle, w tym wypożyczalnia samochodów Avis Budget, brazylijska organizacja zajmująca się badaniami farmaceutycznymi i biomedycznymi Biofy Technologies, amerykański dostawca energii i usług komunalnych Exelon oraz grupa hotelarska Marriott International, dołączyli do firmy Sicilia, aby omówić sposób współpracy z dostawcą we wszystkich obszarach związanych ze sztuczną inteligencją.
Ty Breland, dyrektor ds. zasobów ludzkich i wiceprezes wykonawczy ds. usług operacyjnych w Marriott International, powiedział, że wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby zarówno wzmocnić pozycję 800 000 pracowników organizacji – rozproszonych w około 9 000 obiektów – jak i poprawić jakość obsługi gości.
Marriott rozpoczął swoją przygodę ze sztuczną inteligencją w Oracle w 2023 r., a w miarę jak obie organizacje pogłębiały swoje partnerstwo, powiedział Breland, było dla niego ważne, aby jego ludzie nie czuli się zmuszeni do angażowania się w potencjalnie niepożądaną, a nawet groźną nową technologię.
Na początku planowania wdrożenia wśród publicznych agentów obsługi klienta Marriott zespół technologiczny zasięgnął od nich informacji zwrotnych na temat problemów, które tak naprawdę chciał rozwiązać. Efekt końcowy, jak można powiedzieć, przywództwo Marriotta, był czymś, z czego ludzie naprawdę chcieli skorzystać.
Breland powiedział: „Kiedy zaczęliśmy wdrażać te rozwiązania, stało się to zaraźliwe. Chcieli więcej”.
„Jeśli dobrze to zrobimy, sztuczna inteligencja nie zastępuje ludzkiego dotyku, lecz popycha człowieka do przodu” – dodał.
Oracle naciska przycisk aktualizacji AI bazy danych
Pośród mnóstwa ogłoszeń ogłoszonych na AI World, Oracle uruchomiło poważną aktualizację bazy danych Oracle AI Database, przechodząc z 23ai do 26ai i obiecując „wbudować sztuczną inteligencję w rdzeń zarządzania danymi”. Firma stwierdziła, że potwierdza to jej wizję bazy danych nowej generacji opartej na sztucznej inteligencji, obejmującej cały stos danych i rozwiązań programistycznych.
W istocie aktualizacja umożliwia klientom korzystanie z bardziej dynamicznych przepływów pracy agentów, które zapewniają im konkretne odpowiedzi i rozwiązania na podstawie kombinacji danych z prywatnych baz danych i informacji publicznych.
Opierając się na strategii otwartej sztucznej inteligencji, możliwości 26ai rzekomo zapewnią klientom większą swobodę wyboru podczas tworzenia i wdrażania aplikacji i usług AI. W ukłonie w stronę rosnących obaw związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym związanym z tzw. „harve now” i odszyfrowywaniem późniejszych ataków, zawiera teraz także wspierany przez NIST, odporny na kwanty algorytm ML-KEM do szyfrowania danych, gdy są one w ruchu.
Firma ogłosiła także ogólną dostępność platformy Oracle AI Data Platform, która ma umożliwiać klientom bezpieczne łączenie generatywnych modeli sztucznej inteligencji z danymi, aplikacjami i przepływami pracy w przedsiębiorstwie, a także rozszerzenie długotrwałego partnerstwa z AMD w celu uruchomienia pierwszego publicznego superklastra AI obsługiwanego przez procesory graficzne AMD Instinct MI450 Series. Rozpocznie się to od początkowego wdrożenia 50 000 procesorów graficznych pod koniec 2026 r., do czasu dalszej rozbudowy, i ma na celu pomóc klientom w skalowaniu projektów AI.