WhatsApp może nadal umieszczać reklamy na platformie wraz z funkcją statusu przypominającą Instagram Stories, powiedział niedawno w wywiadzie szef firmy Will Cathcart. Jak zauważył TechCrunchCathcart stwierdził, że reklamy WhatsApp mogą pojawiać się w różnych miejscach aplikacji, w tym w nowsza funkcja kanałów i statusy, choć nie podano harmonogramu wprowadzenia zmian.
W brazylijskiej publikacji Folha De S.Paulo, ankieter zapytał Cathcarta, czy WhatsApp będzie nadal bezpłatny i bez reklam. Cathcart odpowiedział, że WhatApp nie będzie wyświetlał reklam w skrzynce odbiorczej ani w „wiadomościach”. Cathcart dodał również, że kanały mogą pobierać opłaty za subskrypcję, a właściciele mogą promować reklamy na kanałach.
Aplikacja do przesyłania wiadomości należąca do Meta szukała sposobów na umieszczenie reklam w aplikacji już w 2018 roku, kiedy firma (znana wówczas jako Facebook) chciała umieścić reklamy w funkcji Status. Jednak w 2020 r. wydawało się, że tak wewnętrzny strach o włączeniu reklam i reakcji użytkowników dbających o prywatność, więc opóźnienie trwało nadal, ale plany dotyczące reklam w tej funkcji pozostały na dokumencie.