Szef WhatsApp opowiada w wywiadzie o reklamach w aplikacji i prywatności


Odkąd Meta przejęła WhatsApp, aplikacja stała się całkowicie darmowa. Pomimo oferowania niektórych płatnych funkcji WhatsApp nie wymaga zakupu ani subskrypcji, ani nie oferuje płatnych funkcji. Nie zawiera również reklam i chociaż firma twierdzi, że nie planuje umieszczać reklam na czatach, potwierdziła, że ​​użytkownicy mogą w przyszłości widzieć reklamy w niektórych częściach aplikacji.

WhatsApp może w przyszłości wyświetlać reklamy

W wywiadzie dla brazylijskiej publikacji Folha de S. Paulo, Szef WhatsApp, Will Cathcart, mówił o przyszłości aplikacji i o tym, jak Meta zarabia dzięki WhatsApp. Zapytany o umieszczanie reklam w aplikacji Cathcart podkreślił, że firma „nie będzie umieszczać reklam w skrzynce odbiorczej ani na czatach.

„Nie uważamy, że to właściwy model. Ludzie, otwierając swoją skrzynkę odbiorczą, nie chcą widzieć reklam” – powiedział. Dyrektor nie wyklucza jednak pomysłu wyświetlania reklam przez WhatsApp w innych częściach aplikacji.

Wspomniał, że kanały publiczne i status (odpowiednik Stories na WhatsApp) mogą ostatecznie wyświetlać reklamy. Mimo to Cathcart zasugerował inne sposoby zarabiania na aplikacji, takie jak pobieranie opłat za dołączenie do kanału – coś, co Telegram już robi.

Jednym z największych źródeł przychodów WhatsApp jest WhatsApp Business API, który oferuje specjalne narzędzia dla małych i dużych firm. Według Cathcarta jest to biznes wart 10 miliardów dolarów rocznie. WhatsApp mógłby zwiększyć swoje przychody bez polegania na reklamach, oferując inne płatne usługi i pobierając prowizję.

Reklama

To nie pierwszy raz, kiedy WhatsApp rozważa wyświetlanie reklam swoim użytkownikom. W 2018 roku platforma rozpoczęła testowanie wyświetlania reklam, gdy użytkownicy przeglądali Status. Jednak ze względu na wewnętrzne obawy dotyczące reakcji użytkowników, zwłaszcza ze względu na obawy związane z prywatnością, pomysł został opóźniony.

Więcej o WhatsAppie

Dyrektor Meta powiedział również w wywiadzie, że kraje, w których WhatsApp jest najpopularniejszy, to Indie, Indonezja i Brazylia. Podkreślił zaangażowanie zespołu WhatsApp w ochronę prywatności i ujawnił, że firma rozważa pomysł umożliwienia ludziom tworzenia małych prywatnych kanałów, które można wykorzystać na przykład do komunikacji wewnętrznej w firmach i szkołach.

W pełnym wywiadzie Cathcart opowiada o wpływie WhatsApp na kampanie polityczne oraz o tym, jak firma inwestuje w funkcje oparte na sztucznej inteligencji. Cały wywiad można przeczytać tutaj.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Daredevil wciąga ojca pani Marvel za najlepszy rodzaj kamei Marvela

W odcinku tego tygodnia Daredevil: Urodził się ponownieW Matt Murdock Znajduje się w sytuacji zakładników w banku. Cóż, dokładniej, wraca od razu do...

Podstawowy iPad Apple nie dostał sztucznej inteligencji, a ten wykres całkowicie wyjaśnia, dlaczego

Apple po prostu zaktualizował podstawowy iPad W tym miesiącu po bardzo długim, 2 -letnim oczekiwaniu. Co ciekawe, nowy iPad otrzymał gorszy układ, niż...

Pokémon Go „Bug Out” 2025 Przewodnik wydarzeń

Pokémon GoCoroczne "Spieprzyć" wydarzenie dla 2025 26-30 marca i przywraca wszystkie pełzanie typu błędów, których można się spodziewać. To wydarzenie wprowadza Sizzlipede i...
Advertisment