Szef Fujitsu przyznaje, że zmarnował okazje, aby zapobiec pomyłkom sądowym


Szef Fujitsu w Wielkiej Brytanii przyznał, że firma informatyczna straciła okazję do podjęcia działań i zapobieżenia skazaniu kierowników poczty za przestępstwa finansowe po tym, jak jej oprogramowanie wykazało niewyjaśnione braki na rachunkach oddziałów.

Podczas ostatniego Skandal na poczcie Horizon podczas rozprawy szefowi Fujitsu w Wielkiej Brytanii, Paulowi Pattersonowi, pokazano dokument sporządzony przez ekspertkę IT Fujitsu Anne Chambers po tym, jak składała zeznania w sądzie w sporze cywilnym z zastępcą kierownika poczty Lee Castletonem w 2006 r. Dokument, jak nazwała refleksjezostała stworzona przez Chambers, aby ostrzec Fujitsu podczas procesu o problemach, których doświadczyła.

Poczta wydała ponad 320 000 funtów na pozew cywilny mający na celu odzyskanie 26 000 funtów z tytułu niewyjaśnionych braków w Castletona Oddział poczty w Bridlington, North Yorkshire. Podczas Proces Sądu Najwyższego w 2006 r, w którym Castleton reprezentował siebie, Urząd Pocztowy nie ujawnił dowodów na poparcie jego twierdzeń, że niedobory były spowodowane błędami spółki Horizon, a nie nim samym lub jego personelem. Sprawa została wykorzystana przez Urząd Pocztowy jako przykład, aby zniechęcić innych do kwestionowania jej w związku z błędami systemu Horizon.

W dokumencie Chambers, wówczas członkini centrum wsparcia oprogramowania (SSC) firmy Fujitsu, wyjaśniła swoją niechęć do skierowania sprawy do sądu po zapewnieniu przez prawnika Urzędu Pocztowego, że tak się nie stanie i że jej zeznania były jedynie formalność.

Patterson powiedział, że był zaskoczony, że prawnik działający na poczcie miał bezpośredni dostęp do członka personelu Fujitsu.

Wyraziła również obawy, że od czasu wstępnej analizy dwa lata wcześniej dowody przeciwko Castleton nie zostały odpowiednio sprawdzone i w przyszłości powinny zostać ponownie sprawdzone przez pracowników Fujitsu.

Reklama

Patterson stwierdził, że nie ma wiedzy, czy sugestia Chambers została uwzględniona, i dodał: „Myślę, że jej sugestie są bardzo, bardzo ważne. To poważne sprawy, a nie tylko zaznaczanie pola”.


• Obejrzyj także: Dokument ITV o skandalu na poczcie: prawdziwa historia.

• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon.


Chambers poinformowała również, że w sądzie była traktowana jako biegły sądowy i zadawała szeroki zakres pytań, podczas gdy „nominalnie” była świadkiem faktów. Relacjonowała: „Na szczęście mam rozległą wiedzę na temat systemu i byłam w stanie spełnić szerszą rolę – ale co by się stało, gdyby pierwszą rozmowę prowadziła mniej doświadczona osoba z SSC?”

Dodała: „Jeśli w przyszłości będzie miała miejsce podobna sprawa, w której obwiniany będzie system, czy nie byłoby rozsądne przeprowadzenie technicznego przeglądu wszystkich dowodów, gdy tylko pojawią się pierwsze oznaki, że sprawa może trafić do sądu? Osoba zajmująca się tą oceną byłaby dobrze przygotowana do składania zeznań w sądzie.”

Patterson stwierdził, że jest to „bardzo rozsądna rekomendacja”.

Chambers podkreślił także „błąd prawny” popełniony przez Fujitsu polegający na nieujawnieniu wszystkich istotnych dowodów. „Znalazłem się w niegodziwej sytuacji, wiedząc, że pewne informacje istnieją, ale nie byłem pewien, czy zostały one ujawnione, czy nie, ponieważ nie byłem stroną żadnego z wniosków o ujawnienie. W sądzie okazało się, że nie została ona zapewniona” – napisała w swoim raporcie.

Wyraziła również obawy, że rozmowy telefoniczne kierowane do centrum pomocy nie są przekazywane na wyższy poziom wsparcia ze względu na koszty z tym związane.

W toku publicznego dochodzenia zebrano już dowody na to, że odpowiedź na skargę Chambersa refleksje Według adwokata śledczego Jasona Beera KC, raport był w zasadzie „poklepaniem po głowie” dla Chambers i „bardzo dziękuję, zanim wznowili normalne zajęcia”.

Patterson przyznał, że była to „seria straconych szans”.

Chambers jest obecnie jest przedmiotem dochodzenia stołecznej policji za potencjalne krzywoprzysięstwo podczas procesów podoficerów.

Tygodnik Komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal w 2009 rokuukazujący historie siedmiu naczelników poczty i problemy, jakich doświadczyli w wyniku działania systemu Horizon (zobacz oś czasu wszystkich artykułów poniżej).



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment