Szef Assassin’s Creed twierdzi, że został zmuszony do odejścia w związku z przejściem na Tencent



Wieloletni szef serii Assassin’s Creed, Marc-Alexis Côté, odszedł w tym tygodniu z Ubisoftu po ponad 20 latach pracy w firmie. Jednak z listu otwartego Côté wynika, że ​​wiceprezes i producent historycznej serii gier typu stealth sugeruje, że został zmuszony do ustąpienia ze stanowiska.

IGN poinformował w tym tygodniu, że Côté opuścił Ubisoft w następstwie niedawnego przeniesienia marki Assassin’s Creed do Vantage Studios, podmiotu utworzona przez firmę Ubisoft przy wsparciu chińskiej firmy technologicznej i wydawcy gier Tencent. Vantage nadzoruje także franczyzy Ubisoftu Far Cry i Rainbow Six. Podobno Côté otrzymał propozycję pracy w Vantage, ale ją odrzucił.

Rzecznik Ubisoftu scharakteryzował posunięcie Côté jako „[choosing] podążać nową ścieżką gdzie indziej poza Ubisoftem.” Jednak według Côté „Ubisoft zapytał [him] odsunąć się na bok.”

Côté opublikował swoją wersję wydarzeń w poście na temat: LinkedIn w czwartek pisze:

Wielu z Was wyraziło zdziwienie, że zdecydowałem się opuścić Assassin’s Creed po tylu latach, zwłaszcza biorąc pod uwagę pasję, jaką wciąż do tej gry żywię. Prawda jest prosta: nie ja dokonałem takiego wyboru.

Ubisoft zdecydował się przekazać kierownictwo nad franczyzą Assassin’s Creed osobie bliżej jej nowej struktury organizacyjnej. Wspomniano o innym stanowisku, ale nie miało ono tego samego zakresu, mandatu i ciągłości z pracą, którą powierzono mi w ostatnich latach.

Chcę jasno powiedzieć, że nie żywię urazy. Ubisoft był moim domem przez całe moje życie zawodowe i zawsze będę wdzięczny za ludzi, projekty i wiarę, że razem możemy stworzyć światy, które zainspirują miliony.

Ale jestem też to winien moim zespołom, byłym i obecnym, powiedzieć otwarcie: nie odszedłem. Pozostałem na swoim stanowisku, dopóki Ubisoft nie poprosił mnie o ustąpienie.

Współdyrektor generalny Vantage Studios, Christophe Derennes, który pełni funkcje kierownicze w Ubisoft od 1997 roku, powiedział w notatce dla pracowników, że według IGN jest „rozczarowany” decyzją Côté. Côté „miał własne oczekiwania i priorytety dotyczące tworzenia i przyszłości Vantage Studios” – podobno powiedział Derennes.

Reklama

Wstrząsy w Ubisoft mają miejsce w burzliwym momencie dla serii Assassin’s Creed. Tegoroczne ACienie Credo Sassina był wielokrotnie spóźniony i pogrążony w kontrowersjach dotyczących wyboru głównych bohaterów przez Ubisoft. Współgwiazda Yasuke rozzłościł część publicznościktóry pod pretekstem „historycznej dokładności” wrzasnął w związku z jego przedstawieniem jako czarnego samuraja pod rządami Ody Nobunagi. Podobno Ubisoft też anulowało obiecującą grę Assassin’s Creed, której akcja rozgrywa się po wojnie secesyjnejuginając się pod presją polityczną w sprawie koncepcji gry, która pozwoliłaby graczom wcielić się w nią niegdyś zniewolonego Czarnego człowieka i walcz z Ku Klux Klanem.

Ubisoft ma także zamiar opublikować nową zawartość do pobrania na rok 2023 Assassin’s Creed MirażDLC, które zostało ufundowane przez Fundusz Inwestycji Publicznych Arabii Saudyjskiej.

Côté dołączył do Ubisoftu w 2005 roku, a pracę nad serią Assassin’s Creed rozpoczął w 2010 roku Assassin’s Creed: Bractwo. Pełnił funkcję dyrektora gry ds Assassin’s Creed 3 w Ubisoft Quebec, a później objął stanowisko dyrektora kreatywnego i producenta wykonawczego wielu gier Assassin’s Creed.

Wygląda jednak na to, że nadchodzi nowa era Assassin’s Creed bez zaangażowania Côté.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

PSA: Jeśli nie podoba Ci się nowa aplikacja Preview na iOS 26, istnieje łatwe rozwiązanie tego problemu

Z iOS 26, Apple wprowadził nową aplikację na iPhonie i iPadzie: podgląd. Ta aplikacja jest dostępna na komputerze Mac od dłuższego czasu i...

Sezon 3 Peacemaker może nie powstać. Oto dlaczego jest to ogromny błąd.

Drugi sezon Rozjemca dobiegł końca i jakimś cudem, wbrew wszystkiemu, był nawet lepszy niż sezon 1. Co więcej, stworzyło to kilka ogromne cliffhangery...

NVIDIA i TSMC świętują pierwszą płytkę NVIDIA Blackwell wyprodukowaną w USA

Sztuczna inteligencja zapoczątkowała nową rewolucję przemysłową. NVIDIA i TSMC współpracują nad budową infrastruktury, która zasila światowe fabryki sztucznej inteligencji, właśnie tutaj, w Ameryce....
Advertisment