Minęło około półtora roku, odkąd po raz pierwszy się o tym dowiedzieliśmy Diuna: Przebudzenie, sieciowa gra o przetrwaniu dla wielu graczy, której akcja toczy się na planecie Arrakis. W piątek Funcom wypuścił zwiastun skupiający się na fabule Letni Festiwal Gierdrażniąc, że gra skupi się na alternatywnej opowieści o Paulu Atrydzie — ale na zwiastun rozgrywki będziemy musieli poczekać do Gamescom w sierpniu 2024 r.
Gra przenosi graczy z perspektywy pierwszej osoby do świata Dune (no cóż, przynajmniej do świata Arrakis), gdzie będą przemierzać pustynię, wykorzystując ziemię i polegając na innych jej mieszkańcach, aby przetrwać i rozwijać się. Gracze będą mogli dołączyć do rodu Atrydów lub Harkonnenów lub wieść spokojniejsze życie jako rzemieślnik lub handlarz – ale niestety nie będą mogli zabijać ani jeździć na robakach piaskowych.
Gra wykorzystuje jednocześnie opuszczoną i klaustrofobiczną scenerię pustyni, aby popychać graczy do granic możliwości przetrwania: będziesz musiał unikać słońca, unikać robaków piaskowych, wytwarzać narzędzia i znajdować wodę, gdziekolwiek się pojawi (i tak, dotyczy to również wrogów) ciała). Ale to nie wszystkie zdradzieckie spacery po Arrakis — pojazdy obejmują toptery, thumpery i motocykle piaskowe, a Głos jest do twojej dyspozycji, jeśli chcesz wpłynąć na swoich wrogów w ten czy inny sposób.
Chwila poprzednie gry Dune (pamiętajcie, że z dużym sukcesem) oparliśmy się na strategii czasu rzeczywistego, aby oddać klimat książek i filmów, Diuna: Przebudzenie obiecuje najbardziej wciągające wrażenia jak dotąd. Będziemy musieli sprawdzić, czy spełni tę obietnicę, gdy zostanie wydany na PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X.
