Subpostmaster domaga się nazwisk dyrektorów Poczty, którzy go zmiażdżyli, by zdusić prawdę


Życie byłego subpoczmistrza Lee Castletona i jego rodziny zostało świadomie zniszczone przez kierownictwo urzędu pocztowego, ponieważ chcieli dać przykład, który dodatkowo powstrzymałby subpoczmistrzów od kwestionowania niezawodności jego systemu komputerowego.

W 2006 roku, kiedy jego oddział wykazał stratę w wysokości 26 000 funtów, której nie potrafił wyjaśnić, Urząd Pocztowy zażądał od Castleton uzupełnienia niedoboru.

Castleton zawsze powtarzał, że straty na jego rachunkach były spowodowane błędami komputera, ale nie miał wtedy możliwości udowodnienia tego.

Był tak zaniepokojony długiem, że odmówił jego spłaty i postanowił udać się do sądu, aby zakwestionować nalegania Urzędu Pocztowego, aby zapłacił.

Poczta rzuciła wszystko na wyzwanie prawne wniesione przez Castletona i sąd orzekł, że dług był rzeczywisty, a nie iluzoryczny, jak argumentował Castleton. Świadkowie z Urzędu Pocztowego w jego sprawie powiedzieli, że nie ma dowodów na jakikolwiek problem z systemem i że nie byli w stanie zidentyfikować żadnej podstawy, na której system Horizon mógł spowodować straty Castletona.

„Straty musiały być spowodowane jego własnym błędem lub błędem jego asystentów” – powiedział sędzia w 2007 roku. „Nie da się ukryć, że system Horizon działał prawidłowo we wszystkich istotnych aspektach”.

Reklama

Sędzia w sprawie Castleton przyznał Urzędowi Pocztowemu odszkodowanie w wysokości około 26 000 funtów, kwotę niewyjaśnionej straty i koszty w wysokości 321 000 funtów, co doprowadziło Castleton do bankructwa.

W dochodzeniu okazało się, że Urząd Pocztowy chciał wykorzystać sprawę Castletona, aby „wysłać jasny komunikat” do innych subpostmasterów, że zajmie zdecydowane stanowisko w stosunku do tych, którzy podnoszą podobne zarzuty.

Castleton jest jednym z tysięcy subpocztmistrzów obwinianych za niewyjaśnione braki w rachunkach oddziałów. Zostali zmuszeni do ich spłacenia, mimo że wielu uważało, że błędy zostały spowodowane przez system Horizon. W wyniku tego procesu wielu subpostmasterów zbankrutowało, a ponad 730 zostało skazanych za przestępstwa, w tym oszustwa i kradzieże.

Castleton był jednym z siedmiu byłych subpostmasterów udzielił wywiadu Computer Weekly podczas dochodzenia w 2009 roku.

Po wprowadzeniu systemu komputerowego Horizon firmy Fujitsu w 2000 r. w celu zautomatyzowania procesów, które wcześniej w dużej mierze odbywały się ręcznie, subpostmasterzy zaczęli mieć problemy ze zbilansowaniem swoich kont. Po zakwestionowaniu Urząd Pocztowy zaprzeczył istnieniu błędów komputerowych i powiedział każdemu z subpostmasterów z osobna, że ​​tylko oni mają problemy. Gdyby Castleton wygrał sprawę, to fałszywe roszczenie z urzędu pocztowego zostałoby ujawnione.

Tak było w Sądzie Najwyższym w 2019 roku udowodnił, że błędy w systemie Horizon rzeczywiście byli winni.

Pomimo wiedzy o błędach w systemie podczas jego wdrażania, the Poczta nie tylko je ukrywałaale zrobił wszystko, aby błędy nie ujawniły się w sądzie.

Dokumenty ujawnione podczas niedawnych przesłuchań w ramach publicznego dochodzenia w sprawie Post Office Horizon rzuciły światło na strategię Urzędu Pocztowego polegającą na wykorzystaniu wszystkich swoich uprawnień do zmiażdżenia Castleton w sądzie, aby zniechęcić innych do kwestionowania Urzędu Pocztowego w związku z domniemanymi błędami komputerowymi.

Obecna faza ustawowego dochodzenia publicznego w sprawie tego, co jest obecnie znane jako skandal pocztowy Horizon, niedawno ujawniła, jak daleko Urząd Pocztowy był skłonny się posunąć, aby powstrzymać Castletona przed wygraną w sądzie i udowodnieniem, że system Horizon był wadliwy.

Podczas niedawnego przesłuchania adwokat Flora Page, reprezentująca byłych subpostmasterów dotkniętych aferą Horizon, odniosła się do dokumentu, który pojawi się w śledztwie w późniejszym terminie.

„To, co wiemy teraz z dokumentów w tym dochodzeniu, które jeszcze nie zostały zebrane, ale które mogę państwu pokrótce zacytować…”

Cytując dokument, Page powiedział, że ze strony Urzędu Pocztowego istniała wyraźna intencja, aby porada prawna pokonała Castletona w sądzie i zażądała wysokich kosztów „… nie odzyskanie finansów netto, ale obrona systemu Horizon i miejmy nadzieję, że wysłać jasny komunikat do innych subpocztmistrzów, że Urząd Pocztowy zajmie zdecydowane stanowisko i odstraszyć innych od zgłaszania podobnych zarzutów”.

Page powiedział dochodzeniu: „Więc taki był cel. Nigdy nie przewidywano, że Poczta faktycznie odzyska ten nakaz zwrotu kosztów – to był lider strat, jeśli chcesz. Ale celem było wysłanie jasnej wiadomości, aby odstraszyć innych”.

Oczekuje się, że dokument pojawi się później, gdy zostaną zbadane przyczyny i motywacja postępowania przeciwko Castletonowi oraz przebieg tego postępowania.

Page powiedział, że Castleton „stracił wszystko, co zainwestował w swoją branżę, stracił środki do życia, jego rodzinę potraktowano jak złodziei i przetrwali lata trudności”.

Castleton powiedział Computer Weekly: „Chcę, aby nazwisko osoby, która zdecydowała się to zrobić, zostało upublicznione w dochodzeniu, ponieważ ta osoba podjęła okropne decyzje, które spowodowały tak wiele konsekwencji dla mojej rodziny. Nie mogę ci powiedzieć, jak bolesna była ta podróż przez ostatnie 20 lat”.

W czasie jego wyzwania dla Urzędu Pocztowego ustalono, że jeden błąd, znany jako błąd Calendar Square, nie został ujawniony zespołowi prawnemu Castletona.

Podczas niedawnego przesłuchania e-mail z grudnia 2006 r., wysłany przez dyrektora urzędu pocztowego zaangażowanego w rozwiązywanie sporów do dyrektora firmy Fujitsu, dostawcy firmy Horizon, został oznaczony jako „Kwadrat kalendarza: PILNE”.

E-mail brzmiał: „Nasz zespół prawny w sądzie zrobi wszystko, co w jego mocy, aby przekonać sąd, aby nie zezwolił [Lee] Castletonowi, aby nazwał ten dowód, ponieważ został złożony późno i nie odnosi się do problemów w jego oddziale. Jeśli zakończą się sukcesem, nie będzie potrzeby dalszych postępów w tych dochodzeniach, ale ponieważ Castleton osobiście jest stroną procesową, sędziowie często okazują współczucie i mogą pozwolić mu polegać na tych dowodach. Jeśli tak, będziesz musiał zrobić wszystko, aby zbadać, co poszło nie tak w tych oddziałach i dlaczego możemy je odróżnić od pana Castletona w [his branch]”.

Castleton powiedział: „Oglądanie tych dokumentów w dochodzeniu przyprawia mnie o mdłości. Cały ten ból i cierpienie, przez które przeszliśmy jako rodzina, a teraz wiemy, że zostało to ukryte przez Urząd Pocztowy. Robili to przez lata, aby utrudnić wszystkim. Gdyby tylko od początku byli otwarci i szczerzy, moglibyśmy dotrzeć do sedna sprawy i byłoby to mniej bolesne dla wszystkich”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Być może wkrótce nie będziesz potrzebować usługi Apple Pay, aby korzystać z usługi dotknij i zapłać za pomocą swojego iPhone’a w UE

Apple może wkrótce pozwolić programistom w Unii Europejskiej korzystać z technologii „dotknij, aby zapłacić”. A raport z Reutera ujawnia, że ​​unijne...

Kup słuchawki douszne do gier Sony Inzone w najniższej w historii cenie

Jeśli się pospieszysz, możesz obecnie odebrać parę nasze ulubione słuchawki do gier, Sony Inzone Buds, za najniższą w historii cenę. ...

Apple Vision Pro używany do asystowania lekarzowi podczas operacji barku

Od czasu premiery Apple Vision Pro widzieliśmy kilka przykładów chirurgów korzystających z zestawu słuchawkowego, aby asystować im podczas zabiegów. Teraz lekarz ortopeda...
Advertisment