VideoCardz podkreśliło starszy przykład technik renderowania opartych na procesorze: „nie pierwszy raz słyszymy o ray tracingu na procesorze w Quake. W 2008 roku Intel zademonstrował Enemy Territory: Quake Wars działające w rozdzielczości 720p przy 14 do 29 FPS na 16 rdzeniach i 20-35 FPS na 24-rdzeniowych procesorach (czterogniazdowe).Podstawowe wdrożenie ray tracingu w 2008 roku nie jest porównywalne ze złożonymi technikami ray tracingu projektowanymi dla procesorów graficznych, dlatego wydajność na nowoczesnych systemach jest w rzeczywistości znacznie niższa.Poza tym gra została specjalnie zaprojektowana dla architektury Intel i do osiągnięcia tego celu korzystała ze specjalnego API. Niestety, oryginalna wersja demonstracyjna ET nie jest już dostępna, ciekawie byłoby zobaczyć, jak radzi sobie dzisiaj. Oczekuje się, że ray tracing Vulkan oparty na procesorze trafi do publicznych kanałów dystrybucji wraz z wprowadzeniem Mesa 24.1. Tak uważa kilku członków społeczności Phoronix nowoczesny AMD Threadripper PRO procesory mają potencjał osiągania dwucyfrowej liczby klatek na sekundę w grach.
WinElchtest: „Wideo przedstawiające wersję Enemy Territory: QUAKE Wars wykorzystującą ray tracing.”
Jak wynika z sekcji opisu filmu, port ten wyprodukowała grupa badawcza firmy Intel zajmująca się śledzeniem promieni.