Sterownik Vulkan oparty na procesorze Mesa dodaje obsługę śledzenia promieni – wydajność Quake II osiąga 1 FPS



Konstantin Seurer, programista Mesa, spędził ostatnie kilka miesięcy pracując nad ray tracingiem Vulkan opartym na procesorze – oczywiście niektórzy wyrażą sceptycyzm co do praktyczności tego projektu. Firma Seurer określiła już oczekiwania krótkim komunikatem: „nie pytaj o wydajność”. Jego Strona żądania połączenia GitLab przyciągany Uwaga Michaela Larabela— założyciel i główny autor Phoronix był pod wrażeniem umiejętności kodowania Seurera. On: „udało mu się zaimplementować obsługę VK_KHR_acceleration_structure, VK_KHR_deferred_host_operatives i VK_KHR_ray_query dla Lavapipe. Ta obsługa ray tracingu Lavapipe Vulkan opiera się częściowo na przenoszeniu kodu z emulowanego ray tracingu, nad którym pracowano dla RADV ze starszymi procesorami graficznymi Radeon.” Dowodem na to był pojedynczy zrzut ekranu Quake II działa z prędkością 1 FPS z włączonym śledzeniem promieni Vulkan – tę „okropną” wydajność osiągnięto dzięki sterownikowi Mesa Lavapipe „implementującym interfejs API Vulkan do wykonywania opartego na procesorze”.

VideoCardz podkreśliło starszy przykład technik renderowania opartych na procesorze: „nie pierwszy raz słyszymy o ray tracingu na procesorze w Quake. W 2008 roku Intel zademonstrował Enemy Territory: Quake Wars działające w rozdzielczości 720p przy 14 do 29 FPS na 16 rdzeniach i 20-35 FPS na 24-rdzeniowych procesorach (czterogniazdowe).Podstawowe wdrożenie ray tracingu w 2008 roku nie jest porównywalne ze złożonymi technikami ray tracingu projektowanymi dla procesorów graficznych, dlatego wydajność na nowoczesnych systemach jest w rzeczywistości znacznie niższa.Poza tym gra została specjalnie zaprojektowana dla architektury Intel i do osiągnięcia tego celu korzystała ze specjalnego API. Niestety, oryginalna wersja demonstracyjna ET nie jest już dostępna, ciekawie byłoby zobaczyć, jak radzi sobie dzisiaj. Oczekuje się, że ray tracing Vulkan oparty na procesorze trafi do publicznych kanałów dystrybucji wraz z wprowadzeniem Mesa 24.1. Tak uważa kilku członków społeczności Phoronix nowoczesny AMD Threadripper PRO procesory mają potencjał osiągania dwucyfrowej liczby klatek na sekundę w grach.

WinElchtest: „Wideo przedstawiające wersję Enemy Territory: QUAKE Wars wykorzystującą ray tracing.”

Jak wynika z sekcji opisu filmu, port ten wyprodukowała grupa badawcza firmy Intel zajmująca się śledzeniem promieni.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...

„Zakaz” TikToka ponownie przechodzi w Izbie

Izba po raz kolejny przyjęła ustawę, która może zakazać TikToka w USA, chyba że jego chińska spółka-matka ByteDance go zbędzie – ale tym...
Advertisment