Stellantis, spółka matka znanych marek, takich jak Chrysler, Jeep, Ram i Dodge, oświadczyła, że zastosuje wtyczkę ładowania pojazdów elektrycznych Tesli w swoich przyszłych pojazdach elektrycznych, stając się ostatnią dużą firmą samochodową, która to zrobi.
Stellantis powiedział, że jego pierwsze pojazdy elektryczne wyposażone w wtyczkę SAE J3400, znaną również jako północnoamerykański standard ładowania Tesli, pojawią się na rynku w 2025 r. Firma podała, że w okresie przejściowym będzie dostarczać adaptery klientom, którzy posiadają pojazdy elektryczne w standardzie Combined Charger lub CCS, wtyczki.
Firma sprzedaje szeroką gamę pojazdów hybrydowych typu plug-injak również modele akumulatorowo-elektryczne, z których większość jest dostępna w Europie. Lista nadchodzących pojazdów elektrycznych, w tym w pełni elektrycznych Jeep, BaranI modele Chryslerasą zaplanowane na kilka najbliższych lat.
Oczekuje się, że decyzja ta zapewni klientom pojazdów elektrycznych Stellantis dostęp do doskonałej sieci ładowania Tesli, a także zapewni spokój ducha co do przyszłości ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej i poza nią. Co ciekawe, Stellantis komunikat prasowy w ogłoszeniu w ogóle nie wspomniano o „Tesli”, zamiast tego odniesiono się do wtyczki ładującej firmy pod jej oficjalną standardową nazwą, SAE J3400.
Oczekuje się, że decyzja ta zapewni klientom pojazdów elektrycznych Stellantis dostęp do doskonałej sieci ładowania Tesli
Sprawy zaczęły się rozwijać w listopadzie 2022 r., kiedy Ogłoszono Teslę że zmienia nazwę swojej technologii ładowania na North American Charge Standard (NACS) i udostępnia ją innym producentom samochodów. Pomysł polegał na zapewnieniu reszcie branży dostępu do bardziej niezawodnych stacji ładowania w czasach, gdy ładowanie pojazdów elektrycznych jest ryzykowną i niepewną propozycją.
Ford był pierwszy, potem GMa potem, cóż, wszyscy inni. Niedawno Grupa Volkswagen — jeden z największych producentów samochodów na świecie, mający pod swoimi skrzydłami takie marki jak Audi, Bentley, Bugatti, Porsche i Lamborghini — ogłoszony przyjąłby NACS, pozostawiając Stellantis jako ostatnią pozostałą pozycję.
Jeszcze kilka lat temu ładowarki Tesli były dostępne wyłącznie dla właścicieli Tesli. W rzeczywistości był to jeden z głównych atutów Tesli: spójne, ekskluzywne i obfite ładowanie pojazdów elektrycznych. Zaczęło się to jednak zmieniać, gdy firma zaczęła oferować dostęp do pojazdów elektrycznych innych niż Tesla – najpierw w Europie, a następnie w USA, po tym jak administracja Bidena stwierdziła, że będzie to warunkiem wstępnym wykorzystania części z 7,5 miliarda dolarów dotyczące ładowania pojazdów elektrycznych w ponadpartyjnej ustawie o infrastrukturze.
Sieć doładowań Tesli jest powszechnie uznawana za lepszą od wielu zewnętrznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których większość jest wyposażona w wtyczki CCS i rzadziej wykorzystywany standard ładowania CHAdeMO. Firma twierdzi, że ma na całym świecie 45 000 stacji doładowania, z czego 12 000 znajduje się w USA.
Stellantis wraz z BMW, GM, Hondą, Hyundai, Kia i Mercedes-Benz uczestniczy w spółka joint venture zajmująca się instalacją stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż głównych autostrad i w miastach w USA. Dzisiaj firma podała, że te przyszłe stanowiska ładowania będą wyposażone w funkcję ładowania Tesli obok gniazd CCS.