Stellantis, europejska spółka macierzysta amerykańskich marek Ram, Dodge, Chrysler i Jeep, modernizuje swoje zakłady w Michigan aby umożliwić zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych.
Producent samochodów twierdzi, że zainwestuje ponad 400 milionów dolarów w trzy zakłady w Michigan, aby wesprzeć swoją „strategię multienergetyczną”, umożliwiającą produkcję wersji elektrycznych i gazowych tych samych pojazdów w tych samych zakładach. Większość pieniędzy trafi do Sterling Heights Assembly Plant (SHAP), gdzie nadchodzący Ram 1500 Ramcharger 2025samochód ciężarowy z napędem elektrycznym i zasilanym gazem wzmacniaczem zasięgu, będzie produkowany obok wersji pickupa z silnikiem całkowicie spalinowym.
Duża część inwestycji ma na celu umożliwienie jednoczesnego montażu samochodów ciężarowych Ram z napędem elektrycznym i gazowym na tej samej linii montażowej
SHAP będzie również pierwszym zakładem Stellantis w USA, w którym będzie produkowany całkowicie elektryczny pojazd, a konkretnie całkowicie elektryczny Ram 1500 REVktórego dostawa planowana jest na koniec roku.
Inwestycja ma również na celu pomoc w przebudowie zakładu montażowego Warren Truck Assembly Plant, aby umożliwić produkcję przyszłego elektrycznego Jeepa Wagoneera (być może Wagoneer S), jeden z czterech modeli pojazdów elektrycznych tej marki, których wprowadzenie na rynek zaplanowano przed końcem 2025 roku. Samochody Jeep z silnikami spalinowymi, w tym Wagoneer, Wagoneer L, Grand Wagoneer i Grand Wagoneer L, będą budowane na tej samej zasadzie.
Ostatnia część inwestycji trafi do fabryki silników w Dundee, gdzie Stellantis planuje przebudować zakład, aby umożliwić spawanie i testowanie podstaw akumulatorowych do swoich Architektura ramki STLA do produkcji w 2024 r. STLA stanowi podstawę modeli Ram 1500 REV, Jeep Wagoneer S, Dodge Charger Daytonai inne pojazdy elektryczne marki Stellantis.
A w 2026 r. zakład będzie również obrabiał przednie i tylne belki ramy. Zakład buduje również silniki gazowe, takie jak GME-T4 EVO, które mają zostać wprowadzone na rynek w tym roku, a także inne silniki i części hybrydowe, które mają zostać wprowadzone na rynek w 2025 r.
Oprócz nowej inwestycji firma Stellantis otrzymuje również fundusze federalne na reaktywację nieczynnych zakładów w Indianie i Illinois, będących częścią pula warta 1,7 miliarda dolarów ogłosiła administracja Bidena w lipcu.