Dominacja Steam przypisuje się jej rozległej bibliotece gier i dostępności. W 2006 r. Na platformie wydano tylko 70 tytułów. Do 2024 r. Figura gwałtownie wzrosła do 18 920 gier, co zaspokoi różnorodne preferencje graczy. Jako bezpłatna usługa kompatybilna z systemem Windows, MacOS, Linux i urządzeń mobilnych (za pośrednictwem uruchomienia aplikacji 2012), Steam stała się wszechobecnym centrum dla graczy. Jego sukces jest dodatkowo napędzany sezonową sprzedażą, funkcjami społeczności i bezproblemowymi aktualizacjami, wspierając lojalność wśród bazy użytkowników. Valve nawet zakazano gry, które zmuszają użytkowników do oglądania reklamsugerując, że twórcy gier potrzebują nowej metody monetyzacji zamiast irytujących reklam. Ten najnowszy rekord odzwierciedla szersze trendy w grach, w tym zwiększoną globalną łączność i wzrost gier komputerowych jako hobby głównego nurtu. Ponieważ Valve nadal wprowadza innowacje – poprzez przedsięwzięcia sprzętowe, takie jak ulepszenia pokładu parowego i oprogramowania – kulturowy i komercyjny ślad platformy nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia.