Od dzisiaj starsze konta Ubera będą dostępne dla wszystkich w USA, a także wybranych obszarów na Tajwanie, Hongkongu, Indiach, Brazylii, Meksyku, Chile, Portugalii, Francji i Afryce Południowej. Firma postrzega starsze konta jako niezbędny produkt w świecie, w którym jedna z sześciu osób będzie miała 60 lat lub więcej do 2030 r. I jest to potwierdzenie, że więcej seniorów korzysta z technologii, która często nie była budowana z myślą o swojej grupie demograficznej.
Nowe konta seniorów pojawią się jako część funkcji profilu rodzinnego Uber, która obejmuje również konta nastolatków. Oprócz większej czcionki i bardziej usprawnionego projektu, konta zawierają również zapisane miejsca docelowe dla łatwych żądań jazdy i rozszerzone opcje płatności dla klientów, którzy chcą korzystać z karty Medicare Flex.
Seniorzy mogą również wyznaczyć członka rodziny lub opiekuna, który może zarezerwować przejażdżki, zmieniać ustawienia i skontaktować się z sterownikami w razie potrzeby. I mogą zdecydować się na dzielenie się swoją lokalizacją, aby wspomniani opiekunowie i członkowie rodziny mogli śledzić swoje ruchy.
Klienci, którzy chcą ulepszonego doświadczenia – większa czcionka, zmniejszona złożoność i wyraźniejsza nawigacja – ale nie są powiązani z konto rodzinnym, mogą również włączyć prosty tryb aplikacji w sekcji konta.
Push Ubera, aby jego podstawowa usługa RideHail była bardziej dostępna dla starszych dorosłych zbiega się z niedawną premierą Lyft Konta „Lyft Silver” dla starszych klientów. Podejście Lyft jest podobne do Ubera, o ile konta obejmują większy krój pisma i uproszczony projekt. Ale Lyft ma również bardziej dostępne pojazdy i obsługę obsługi klienta obsługiwane przez rzeczywistych pracowników ludzkich.