Producent akcesoriów Gomi wprowadza na rynek limitowaną edycję głośnika Bluetooth zasilanego bateriami ze starych rowerów elektrycznych Lime. W swoim ogłoszenie partnerstwa, Lime twierdzi, że Gomi użyje 50 000 ogniw z ponad 1000 starych e-rowerów. Rezultatem jest głośnik Bluetooth, którego cena zaczyna się od 99 GBP (około 138 USD), który ma 20 godzin pracy na baterii i będzie dostępny przez 30 dni jako część Uruchomienie Kickstartera dzisiaj.
To interesująca inicjatywa, która, jak Lime ma nadzieję, jeszcze bardziej zmniejszy wpływ na środowisko swoich wspólnych rowerów elektrycznych, które są reklamowane jako sposób na zmniejszenie zależności od samochodów na krótkich trasach. W przeszłości istniały inne wspólne opcje mikromobilności, takie jak e-skutery krytykowany za krótką żywotność, z jeden raport za 2019 rok szacując ich średnią długość życia na około cztery miesiące.
Chociaż Lime twierdzi, że głośniki wykorzystują „uszkodzone” ogniwa akumulatorów do rowerów elektrycznych z wczesnych rowerów elektrycznych, zostały one oczyszczone i „rygorystycznie przetestowane” przed użyciem w głośnikach. Obudowa głośników Gomi jest również wykonana z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu. Dostępne w kolorze zielonym, czarnym, niebieskim i „tort urodzinowy”, głośniki są objęte czymś, co Gomi nazywa „usługą zwrotu na całe życie”, która, jak mówi, „zapewni, że nigdy nie będą niepotrzebnie wyrzucane”.
Akumulatory do rowerów elektrycznych, podobnie jak wszystkie akumulatory, mają ograniczoną liczbę cykli ładowania. Na przykład VanMoof twierdzi, że zintegrowane akumulatory używane w jego e-rowerach S3 i X3 są oceniane na ponad 800 cykli ładowania, zanim spadnie poniżej 70 procent (i kwalifikuje się do wymiany). Tak jak sprzedaż e-rowerów eksploduje na całym świecie, z pewnością lepiej byłoby zmienić przeznaczenie tych starych, zużytych baterii, zamiast dodawać do narastającego problemu e-odpadów.
Podejmowane są podobne wysiłki, aby znaleźć zastosowania dla starych akumulatorów do samochodów elektrycznych, GreenTechMedia raporty. Firmy lubią Nissan i Energia Mercedes-Benz ogłosili, że piloci zamienią stare akumulatory samochodowe w potężne systemy magazynowania energii, aby pomóc przy wahaniach mocy w sieci.