„STALKER Legends of the Zone Trilogy” ogłoszony podczas podglądu u partnerów Xbox


Dzisiaj, podczas ostatniej transmisji Xbox Partner Preview — będącej niespodzianką dla graczy Xbox na całym świecie —Świat gier GSC uruchomił Trylogia STALKER Legendy Strefy na Xbox One i Xbox Series X|S (dzięki wstecznej kompatybilności). Zgadza się – jest dostępny już dziś! Pakiet trylogii Legends of the Zone —dostępny w sklepie Microsoft Store w cenie 39,99 USD— obejmuje wszystkie trzy kultowe gry tworzące oryginalną trylogię STALKER: Shadow of Chernobyl, Clear Sky i Call of Pripyat — możesz też kupić każdą z gier osobno za 19,99 USD za każdą. Każdy element oryginalnych gier został utrzymany i wiernie przeniesiony na konsole dzięki ciężkiej pracy GSC Game World i ich partnerów z Mataboo. Wszystko to stwarza świetną okazję dla graczy Xbox na całym świecie, aby zdobyć podstawową wiedzę o uniwersum STALKER w okresie poprzedzającym premierę STALKER 2: Serce Czarnobylapojawi się pierwszego dnia subskrypcji Game Pass 5 września 2024 r.

Ale przetłumaczenie tych hardcorowych gier komputerowych na kontroler Xbox było niemałym wyczynem. W przypadku serii znanej z łączenia różnych gatunków, takich jak horror, strzelanka pierwszoosobowa, eksploracja i wciągająca symulacja, dla zespołu ważne było, aby zrobić to dobrze. Rozmawiając ze specjalistą ds. PR w GSC Game World, Zakharem Bocharowem, chcieliśmy dowiedzieć się więcej o tym, jak wyglądał ten proces, polegający na przeniesieniu kultowych, hardcorowych tytułów na konsole PC oraz o niektórych innowacyjnych projektach i zmianach interfejsu użytkownika, które zespół musiał wprowadzić, aby to zapewnić wszystkie trzy gry na konsolę Xbox.

„STALKER od dawna jest franczyzą na komputery PC, więc najważniejsze priorytety skupiały się na dostosowaniu wrażeń do konsol jako całości (w tym między innymi natywnej obsłudze kontrolerów dla interfejsów konsoli)” – wyjaśnia Bocharov. „Stworzyliśmy wszystko od zera, dbając o to, aby gra była zarówno łatwa w sterowaniu, jak i wygodna w graniu”.

Na przykład zespół opracował koło wyboru broni i wprowadził zmiany zarówno w systemie celowania, jak i nawigacji w menu, aby mogło obsługiwać kontroler Xbox. Oryginalny STALKER to złożona gra, więc optymalizując wrażenia z gry, zespół programistów postawił sobie za ważny cel, aby nie stracić tej wyjątkowej pętli rozgrywki i poczucia przezwyciężenia kultowego i wrogiego środowiska The Zone. Prace nad tym projektem trwały długo, dlatego też poświęcono wiele uwagi i dbałości o szczegóły, aby zapewnić, że ta klasyczna gra na komputery PC będzie mogła cieszyć się zupełnie nową publicznością konsolową.

„Chcieliśmy wprowadzić STALKERA na konsole już od dłuższego czasu i blisko współpracowaliśmy z naszymi zaufanymi partnerami z Mataboo, aby tak się stało” – mówi Bocharov. „Pomimo nowej daty premiery STALKER 2, zdecydowaliśmy się zachować trylogię STALKER Legends of the Zone na początku 2024 roku, aby dać graczom trochę czasu na ukończenie oryginału przed przejściem do kontynuacji. STALKER 2 to bezpośrednia kontynuacja fabuły i samodzielny tytuł, ale oczywiście znajomość poprzednich wydarzeń i postaci pomogłaby ci lepiej cieszyć się pewnymi momentami w historii, ukłonami i pisankami.”

Reklama

Wersja dostępna dzisiaj na Xbox One i Xbox Series X|S będzie zbliżona do oryginalnej wersji rozgrywki STALKER na PC. Gracze na Xbox One w końcu będą mogli zagłębić się w franczyzę, a gracze na Xbox Series X|S będą mogli cieszyć się grą w trybie wysokiej jakości dzięki kompatybilności wstecznej. Jeszcze w tym roku zespół wyda łatkę dla wersji Xbox Series X|S, która wprowadzi dodatkowe ulepszenia graficzne i inne funkcje. Wersje konsolowe będą również obsługiwać mody za pośrednictwem mod.io, ale ta funkcja również zostanie wdrożona później, gdy zespół będzie nadal wprowadzał pewne zmiany, więc obserwuj kanały mediów społecznościowych GSC, aby dowiedzieć się, kiedy te funkcje zostaną wprowadzone .

„Biorąc pod uwagę kultowy status serii i wiedząc, że STALKER 2 pojawi się na Xbox, logiczne było umożliwienie graczom poznania oryginalnych gier” – wyjaśnia Bocharov. „Uważamy, że te wydania ostatecznie zamykają istniejącą od dawna lukę; wszystkie gry z tej serii będą wreszcie dostępne na wszystkich docelowych platformach”.

Przez całą tę ciężką pracę, aby w końcu udostępnić te kultowe gry na konsole, wojna na Ukrainie była zawsze obecna w sercach i umysłach tego zespołu tworzącego gry. Powrót do serii, która wiele lat temu pomogła umieścić GSC Game World na mapie, teraz gwarantuje, że jej dziedzictwo obejmie także konsole – oprócz tego, że będzie dostępne dla zupełnie nowej grupy Stalkerów – pomaga zachować naprawdę wyjątkowe dzieło od tego zespołu artystów i twórców gier.

„Wojna, przeprowadzka, cyberataki i współpraca między kilkoma krajami skomplikowały w zasadzie wszystkie procesy w zespole – łącznie z tworzeniem gier, o których dzisiaj mówimy” – opisuje Bocharov. „Ponownie wielkie wyrazy uznania dla Mataboo za to, że udało mu się to osiągnąć nawet w najtrudniejszych czasach. Dziedzictwo STALKERA jest teraz tak samo ważne jak zawsze. Zwykle mówimy to o STALKERZE 2, ale przenosimy oryginały na nowe platformy i pozwalamy, aby więcej osób mogło ich doświadczyć gwarantuje, że prawdziwie ukraińska franczyza będzie trwać i będzie kochana. Dla GSC bardzo ważne jest, aby to zapewnić.”

Jak wskazał Bocharov, będzie to świetny wstęp dla nowej publiczności, aby zaangażowała się w świat STALKERA przed pojawieniem się Heart of Chornobyl jeszcze w tym roku na Xbox Series X|S. Wiedząc o tym, chcieliśmy wiedzieć, czy mają jakąś radę dla tych z Was, którzy będą stawiać pierwsze kroki w Strefie.

„STALKER nie bez powodu ma status kultowego” – mówi Bocharov. „Połączenie gatunków (FPS/horror/imersyjny symulator), bardzo wciągająca pętla rozgrywki, jedyny w swoim rodzaju świat The Zone – wszystko to przyciąga nowych Stalkerów od 16 lat. Słowo „wyjątkowy” ” doskonale opisuje to doświadczenie. Ponieważ jest to dość hardkorowe doświadczenie, może nie być to rodzaj gry, w którą grasz na co dzień. Ale nasza niezwykle oddana, cudowna baza fanów potwierdza jeden prosty fakt: jeśli jesteś w tym świecie, odnajdziesz się przywiązany do tego na długie lata. Udanych łowów!”

Możesz odebrać Trylogia STALKER Legendy Strefy dzisiaj na Xbox One i Xbox Series X|S w sklepie Xbox.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Emulator iPhone’a „iGBA” został usunięty z App Store, ale nie jesteśmy pewni dlaczego

W weekend pierwszy emulator gier na konsolę przenośną trafić do App Storepo złagodzeniu wytycznych dotyczących recenzji App Store tydzień wcześniej. Przewiń do przodu o...

MSI prezentuje serwery GPU dla branży mediów i rozrywki na targach NAB Show 2024

MSI, wiodący światowy dostawca serwerów, zaprezentuje swoje najnowsze serwery GPU wyposażone w procesory AMD podczas targów NAB Show 2024 na stoisku nr SL9137...

KingSpec przedstawia 2,5-calowe dyski SSD Yansen dla przedsiębiorstw

Na targach Embedded World 2024 w Norymberdze w Niemczech firma KingSpec (znana również jako YANSEN) zaprezentowała swój 2,5-calowy dysk SSD specjalizujący się w...
Advertisment