Po dwóch kwartałach spadków z rzędu sprzedaż pojazdów Tesli wreszcie zaczyna rosnąć.
Tesla poinformowała, że w okresie trzech miesięcy zakończonym we wrześniu wyprodukowała 469 796 pojazdów, co stanowi wzrost o 9,1% w porównaniu do trzeci kwartał 2023 roku. Firma poinformowała również, że w trzecim kwartale 2024 r. dostarczyła klientom 462 890 pojazdów, co stanowi wzrost o 6,3% w porównaniu z drugim kwartałem 2023 r.
Była to także wymierna poprawa w stosunku do danych z poprzedniego kwartału. Produkcja wzrosła o 14,4 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2024 r., a dostawy o 5,8 proc. Tesla produkuje i sprzedaje więcej pojazdów niż na początku tego roku.
Nie oznacza to, że firma nie ma przed sobą wyzwań. Ogólna sprzedaż pojazdów elektrycznych nadal rośnie wolniej niż kilka lat temu, a klienci coraz chętniej wybierają pojazdy hybrydowe zamiast pojazdów zasilanych wyłącznie akumulatorowo. Tesla produkuje wyłącznie elektrykę akumulatorową, więc może to być nieco niekorzystne w porównaniu do starszych producentów samochodów z bardziej zróżnicowanymi ofertami.
Firma musi stawić czoła zwiększonej konkurencji – tutaj, w USA, ale także w Chinach, gdzie firmy takie jak BYD, Geely i inne odnotowują rekordowe wyniki sprzedaży pojazdów elektrycznych. Tesla nie podaje swoich danych liczbowych regionalnie, więc nie można dokładnie określić jej mocnych i słabych stron.
Tesla twierdzi, że 23 października ogłosi pełne zyski za trzeci kwartał. Ale wcześniej, 10 października, firma ma zaprezentować swoją długo oczekiwaną „robotaksówkę”, w której dyrektor generalny Elon Musk wygłosi najbardziej zdecydowany wpływ na przyszłość Tesli jako firmy zajmującej się sztuczną inteligencją i robotyką.