Światowa sprzedaż smartfonów użytkownikom końcowym wyniosła 295 milionów sztuk, co oznacza spadek o 20,4% w drugim kwartale 2020 roku, według analityka Gartnera.
Gartner poinformował, że Samsung odnotował największy spadek wśród pięciu największych światowych producentów smartfonów. Sprzedał prawie 55 milionów smartfonów w drugim kwartale 2020 roku, co oznacza spadek o 27,1% rok do roku (r / r), wynika z danych firmy Gartner. 5 największych na świecie sprzedaży smartfonów użytkownikom końcowym według dostawców w 2Q2020 Badania.
Firma Gartner podała, że sprzedaż smartfonów Apple była prawie niezmieniona rok do roku, sprzedając 38 milionów iPhone’ów w drugim kwartale 2020 roku, co oznacza spadek o 0,4% r / r. Chociaż Huawei również spadł w sprzedaży smartfonów rok do roku, firma analityczna twierdzi, że Huawei odnotował 27,4% wzrost kwartał do kwartału, przenosząc go do wirtualnego remisu z Samsungiem o najwyższą pozycję.
„Sprzedaż iPhone’a firmy Apple wypadła w tym kwartale lepiej niż u większości sprzedawców smartfonów na rynku, a także wzrosła z kwartału na kwartał” – powiedziała Annette Zimmermann, wiceprezes ds. Badań w firmie Gartner.
„Lepsze środowisko biznesowe w Chinach pomogło Apple osiągnąć wzrost w tym kraju. Ponadto wprowadzenie nowego iPhone’a SE zachęciło użytkowników starszych telefonów do aktualizacji smartfonów ”.
Patrząc na zapotrzebowanie przedsiębiorstw na smartfony, Zimmermann powiedział: „Na początku kryzysu Covid-19 widzieliśmy prośby klientów o nowe urządzenia. Ale przez ostatnie dwa do trzech miesięcy było cicho. Wszyscy starają się utrzymać swoje pieniądze i nastąpiło spowolnienie ”.
Zapytany o niedawne powiązanie między Microsoft i Samsung, w którym pakiet Office 365 zostanie dołączony do urządzeń Samsunga, Zimmermann powiedział, że współpraca oznacza, że Microsoft może pozostać ważny na rynku mobilnych przedsiębiorstw. Jest to szczególnie istotne, ponieważ Samsung jest obok iPhone’a jako czołowy dostawca urządzeń mobilnych dla przedsiębiorstwa.
Na średnim rynku a Huawei wyjeżdża do Europy, Zimmermann powiedział, że te przedsiębiorstwa, które stosują strategię mobilnego Androida, prawdopodobnie kupią urządzenia Samsung. Zimmermann spodziewał się również, że organizacje, które nie wprowadziły standardu na mobilny system operacyjny, mogą przyjrzeć się plikowi iPhone SE jako alternatywa dla Huawei.
W ciągu ostatnich kilku lat producentom urządzeń stało się trudniej zróżnicowanie ich produktów. „Wszystko sprowadza się do aparatu i zwiększania możliwości korzystania z aparatu” – dodała.
To był główny cel dla producentów urządzeń. Zimmermann powiedział, że 5G ma być dużym punktem sprzedaży. Jednak wraz z pandemią powiedziała: „Wydaje się, że 5G straciło na znaczeniu”.
Poza bardzo specyficznymi zastosowaniami w obszarach, takich jak aplikacje Internetu rzeczy, w przedsiębiorstwie, powiedziała: „Jest niewielkie zainteresowanie 5G. Firmy mają inne zmartwienia ”.
Jeśli chodzi o konsumentów, Zimmermann powiedziała, że zaczyna dostrzegać umowy 5G, które są porównywalne z ofertami 4G. Jednak popyt prawdopodobnie pozostanie niski. „Największym problemem jest zasięg 5G” – dodała.