Nie musisz znać szczegółów tajemnicy OA wiedzieć, że ludzie mają obsesję OA. Serial, którego współtwórcą i z udziałem Brit Marling, często zajmuje wysokie miejsca na listach odbiorców szukających krętych, kultowych hitów science-fiction, dzięki humanistycznemu podejściu do tematu. zygzakowatą, a nawet wręcz dziwaczną tajemnicą. I fani wciąż mają apetyt na więcej.
Nic więc dziwnego, że podczas tworzenia Morderstwo na końcu świata, Marling i ona OA współtwórca Zal Batmanglij był świadomy, że fani chcą czegoś więcej OA oferowane – tajemnica zrównoważona pomiędzy przemyślanymi postaciami i ambitnymi tematami – nawet jeśli zakres programu wydawał się zupełnie inny.
Nadal, OA fani zauważą, że nowa seria zawiera wiele tych samych technik naginania gatunku, co OA zrobił. Morderstwo to niespodzianka w odległym ośrodku na Islandii, którego gospodarzem jest tajemniczy miliarder z branży technologicznej. Tak jak OA wcześniej główna tajemnica miesza się z tajemnicą z przeszłości, z retrospekcjami do Darby’ego (Emma Corrin) polującego na seryjnego mordercę. Marling i Batmanglij powiedzieli, że główną presję, jaką odczuwali OA fanów podczas tworzenia kolejnej zagadki był wściekły głód „bogatej, wielowarstwowej i tajemniczej historii”, którą mieli nadzieję odtworzyć tutaj.
“Myślę, że [the genre-blending] po prostu wydarzyło się to w sposób naturalny; pociągają nas różne rzeczy. I myślimy, Och, przeplatajmy tę zagadkę czymś w rodzaju historii miłosnej z podróży– mówi Batmanglij. „To po prostu do nas przyszło, a potem przejechaliśmy tymi dwiema trajektoriami”.
W ten sam sposób podeszli do swojego przywódcy, Darby. Postać ta pojawiła się w duecie pisarskim po raz pierwszy w związku z czymś, co określają jako „wspomnienie z dzieciństwa” przedstawiające młodą dziewczynę, która zetknęła się z miejscami zbrodni w związku z pracą ojca jako lekarza sądowego.
„To doświadczenie jest dla niej bardzo intensywne, ponieważ w przeciwieństwie do jej taty i innych policjantów, którzy tam są – wszystkich autorytetów płci męskiej – ona ma 10 lat, mała dziewczynka, patrzy z poziomu gruntu i nawiązuje kontakt z ofiarą która też jest kobietą” – mówi Marling – „i czuje ciężar i poczucie odpowiedzialności w związku z chęcią rozwiązania niektórych spraw, które przepadają”.
Od tego momentu historia stała się dla nich jasna: ta wczesna radykalizacja wyśle Darby’ego w to samo miejsce, w którym wysłałaby każdą młodą osobę z pokolenia Z: do Internetu, gdzie zostanie „elektryzowana”, aby dowiedzieć się więcej o nierozwiązanych sprawach. Od tego momentu droga Darby’ego – zarówno poprzez ciepłe retrospekcje z Utah, jak i mroźną tragedię na Islandii – rozwinęła się wyraźnie dla współtwórców. Jak to ujął Marling, „historia mówi ci, czego chce, a ty robisz wszystko, co w twojej mocy, aby spełnić tę ścieżkę”.
A jeśli widzowie zwrócą uwagę, być może uda im się już dotrzeć do „kto” zagadki – podobnie jak Marling i Batmanglij w przypadku Darby’ego, pozwolili sprawcy Morderstwo na końcu świata wypływają całkowicie z stworzonej przez nich historii.
„Myślę, że świat i postać istniały w pomyśle o tym kryminale, w którym, wiesz, miliarder z branży technologicznej zaprasza ludzi na rekolekcje, a my nie do końca wiemy gdzie, i to poczucie tajemnicy i wszystkich luminarzy, których on łączy” – mówi Marling. „A potem, kiedy temat zaczął nabierać kształtu, dość szybko stało się oczywiste, na czym polega tajemnica i jaka będzie odpowiedź na zagadkę. Wszystko to wynika organicznie, z postaci i pomysłów, które próbujesz przekazać postaciom.
Morderstwo na końcu świata sezon 1 jest teraz emitowany na Hulu.