Po wydaniu ponad 1 miliarda dolarów na aktywa podcastów, podważeniu sceptycyzmu inwestorów, zwolnieniu dziesiątek pracowników zajmujących się podcastami i rozstaniu z głównym szefem podcastów, Spotify skupia się na pionowym ruchu naprzód: więcej wideo, więcej konsolidacji i więcej rozgłosu nazwy.
Podczas firmowego wydarzenia Stream On w Los Angeles szefowa globalnych studiów podcastów Julie McNamara zaprezentowała nowe podcasty wideo, które spodobają się młodszym słuchaczom. Odcinki wideo z Rozpraszający z Markiplier, popularnego gamingowego YouTubera, pojawiają się wyłącznie na platformie. Podcast zajmuje 36. miejsce na liście najlepszych podcastów Spotify. Dodatkowo oryginalny Spotify Zakazane owoce z Julią Fox kręci drugi sezon, bez wątpienia zainspirowany Zadzwoń do jej tatyWirusowy moment uncuh jams.
McNamara zachwalał najwyższą pozycję streamera wśród młodych słuchaczy i postrzega wideo jako dużą część tego. „Podcasting wideo jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów podcastingu i spodziewamy się, że ten wzrost będzie kontynuowany” – powiedziała. „W tej chwili mamy na platformie 70 000 twórców wideo, a wiele innych jest w drodze”.
Podcasty wideo są również bardziej odpowiednie Nowa strona główna Spotify, który pochodzi z podręcznika TikTok. Użytkownicy będą mogli przewijać klipy muzyczne, podcasty i audiobooki. Podczas gdy podcasty tylko audio działają w tym nowym kanale, podcasty wideo wydają się lepiej pasować.
Spotify stara się również uzyskać więcej podcastów wideo na platformie. Każdy, kto zarejestruje się w Spotify dla Podcasterów, wkrótce będzie mógł publikować podcasty wideo, co było wcześniej zarezerwowane dla użytkowników Anchor.
Mówiąc o Anchor, ta marka wydaje się schodzić na drugi plan. Spotify przejął wydawcę podcastów DIY Anchor w 2019 roku i pozostaje nim najlepsza platforma wydawnicza w sklepie. Pomimo silnej rozpoznawalności marki, wygląda na to, że Anchor jest dołączany do Spotify dla podcastów. Przed imprezą, aplikacja Anchor została przemianowana na Spotify dla podcastów w sklepach z aplikacjami Apple i Google. Aktualizacja obejmuje stronę internetową, pomoc.kotwica.fm, która również przekierowuje do strony pomocy Spotify dla podcastów. Szefowa produktu podcast, Maya Prohovnik, potwierdziła tę integrację podczas wydarzenia i powiedziała, że Megaphone, który jest zorientowany na profesjonalnych wydawców podcastów, dołączy w przyszłości do Spotify dla podcastów.
Spotify pracuje również nad zablokowaniem podcastów. Dyrektor ds. produktu, Gustav Söderström, powiedział, że do podcastów dodawana jest funkcja automatycznego odtwarzania, która będzie wyświetlać kolejny podcast zaraz po zakończeniu słuchania odcinka. I wprowadza więcej podcastów do aplikacji, współpracując z Patreonem, aby umożliwić użytkownikom dodawanie programów, które twórcy Patreona udostępniają wyłącznie swoim subskrybentom.