Spotify sprawia, że podcasty na swojej platformie są bardziej interaktywne. Firma ogłosiła dzisiaj, że podcasterzy, którzy tworzą swoje programy w Anchor, jej oprogramowaniu do tworzenia, będą mogli wbudować do swoich programów interaktywne ankiety i pytania i odpowiedzi. Słuchacze na 160 rynkach będą mogli nawiązać z nimi kontakt. Na razie funkcja ta jest dostępna tylko dla podcasterów Anchor — nawet dla osób korzystających z Megaphone, platformy hostingowej podcastów Spotify — i działa tylko w aplikacji Spotify.
Aby wyświetlić ankietę lub pytania i odpowiedzi, zobaczysz je na dole aplikacji mobilnej Spotify. Gdy odpowiesz na ankietę, będziesz mógł zobaczyć, jak głosowali inni, a odpowiedzi na pytania i odpowiedzi będą wysyłane do podcastera prywatnie. Ci podcasterzy mogą następnie przypiąć i publicznie wyświetlić nazwę użytkownika Spotify osoby, która udzieliła odpowiedzi.
Ankiety interaktywne zostały po raz pierwszy przetestowane we wrześniu ostatni rok, a w lutym Spotify udostępnił je wraz z pytaniami i odpowiedziami większej liczbie twórców. Firma twierdzi, że podcasterzy wykorzystali je, aby uzyskać sugestie gości, wysłuchać opinii i zgamifikować swoje programy. Co ciekawe, Spotify też testował reklamy interaktywne, ale te pozornie jeszcze nie zostały uruchomione, nawet w przypadku szerszych testów.
Oczywiście te nowe funkcje pozwalają Spotify utrzymywać podcasty w aplikacji, w której mieszkają ich słuchacze. Nie muszą promować swojego Instagrama ani żadnej innej aplikacji, aby wspierać zaangażowanie, co oznacza, że mogą mieć lepszy wskaźnik sukcesu w zachęcaniu słuchaczy do dzielenia się opiniami. Jednocześnie jest to kolejna zachęta dla podcasterów, którzy mogą szukać dostawcy hostingu. Twórcy kotwic mogą już tworzyć programy za pomocą pełna, licencjonowana muzyka wbudowany i korzysta z narzędzia sponsorowania firmy, dzięki czemu Spotify będzie pozornie nadal tworzył funkcjonalność, która ma intrygować i zwabić podcasterów do usługi.