Spotify dodaje kursy nauki wideo w najnowszym eksperymencie


Użytkownicy Spotify w Wielkiej Brytanii uzyskują dostęp do czwartej kategorii treści, która uzupełnia istniejącą bibliotekę piosenek, podcastów i audiobooków: kursów online. Firma rozpoczyna dziś nowy eksperyment, w ramach którego lekcje wideo z BBC Maestro, Skillshare, Thinkific i PlayVirtuoso będą udostępniane za pośrednictwem aplikacji Spotify na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne. Eksperyment odbywa się wyłącznie w Wielkiej Brytanii i obecnie nie ma gwarancji, że zostanie wprowadzony na szerszą i trwalszą skalę.

Kursy online, zwłaszcza te oparte na wideo, mogą wydawać się dziwnym rozwiązaniem dla usługi znanej jako źródło muzyki i innych treści audio, takich jak podcasty i audiobooki. Jednak dyrektor produktu Mohit Jitani powiedział mi, że ludzie już przychodzą do Spotify w celach edukacyjnych dzięki niektórym podcastom, więc warto poeksperymentować z oferowaniem większej liczby treści edukacyjnych.

„Jedną z najciekawszych rzeczy i trendów, które zaczęliśmy zauważać, było to, że coraz więcej osób zaczęło odwiedzać Spotify w celu nauki” – mówi Jitani. „Zastanawialiśmy się, jak możemy wykorzystać tę podstawową wiedzę i zbudować na jej podstawie coś?” W komunikacie prasowym Spotify twierdzi, że około połowa abonentów Premium korzysta z podcastów o tematyce edukacyjnej lub samopomocy.

Kursy są dostępne zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach stacjonarnych.
Obraz: Spotify

Spotify oferuje dostawcom kursów nie tylko to, że może pomóc im dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, ale także to, że może bardziej bezpośrednio dotrzeć do potencjalnych klientów w oparciu o ich istniejące nawyki słuchania. „O wiele łatwiej jest nam znaleźć odpowiednich ludzi do udziału w tym kursie i zapewnić znacznie bardziej efektywną dystrybucję” – mówi Jitani.

Usługa przesyłania strumieniowego oferuje kursy w czterech kategoriach: twórz muzykę, bądź kreatywny, ucz się biznesu i zdrowego stylu życia. W aplikacjach mobilnych Spotify kursy są dostępne za pośrednictwem nowej ikony w kształcie pigułki na górze ekranu głównego, a także za pośrednictwem interfejsów wyszukiwania i przeglądania usługi. Zapytałem, dlaczego firma zdecydowała się wbudować je w tę samą aplikację, która jest już przepełniona muzyką, podcastami i audiobookami, a Jitani odpowiedział mi, że częściowo ma to związek z wygodą (użytkownicy nie muszą pobierać kolejnej aplikacji i przełączać się między nimi ), a także aby użytkownicy mogli otrzymywać przypomnienia o konieczności ukończenia kursów po otwarciu głównej aplikacji Spotify.

Reklama

W ramach eksperymentu Spotify oferuje kursy w modelu freemium, podobnym do tego, z jakiego korzystał wtedy pierwsze audiobooki. Zarówno abonenci Spotify bezpłatnej, jak i premium mają dostęp do co najmniej dwóch lekcji wideo na kurs za darmo, ale za dostęp do pełnego kursu będą musieli uiścić opłatę. Kursy składają się z serii filmów (które, jak zauważa Jitani, można odtwarzać przy wyłączonym ekranie, aby uzyskać wyłącznie dźwięk), mogą też zawierać materiały dodatkowe, takie jak pliki PDF.

Chociaż użytkownicy będą musieli zapłacić za dostęp do pełnego kursu, nie będą mogli tego zrobić w aplikacji ze względu na opłaty transakcyjne Apple i Google (lub przynajmniej niechęć Spotify do płacenia tych opłat). W systemie Android zakupy można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej; dotykasz przycisku w aplikacji, aby kupić kurs, a Spotify odpowiada, wysyłając Ci wiadomość e-mail z linkiem do zakupu. W systemie iOS zasady zapobiegające sterowaniu firmy Apple (teraz zakazane w UE) oznacza, że ​​Spotify nie może poprowadzić Cię do linku do zakupu, zamiast tego wystarczy, że przejdziesz do interfejsu internetowego Spotify i kupisz tam dostęp do kursów. W Internecie kursy są dostępne za pośrednictwem adresu URL kursy.spotify.com/home.

Spotify pobiera prowizję od kursów sprzedawanych za pośrednictwem swojej platformy, ale Jitani odmówił komentarza na temat procentu, jaki pobiera od dostawców kursów. Jeśli chodzi o moderację, kursy będą musiały przestrzegać zasad platformy Spotify, a usługa zaoferuje mechanizm raportowania, jeśli użytkownik natrafi w kursie na treści, które jego zdaniem łamią zasady usługi przesyłania strumieniowego.

Chociaż treść kursu jest na razie tylko testem i nie ma gwarancji, że zostanie udostępniona szerszej publiczności, warto spekulować, w jaki sposób nauka może wpłynąć na Spotify podobno poziom subskrypcji „Supremium”.. Z raportów wynika, że ​​firma planuje łączenie dostępu do transmisji strumieniowej w bezstratnej jakości (funkcja, którą ogłosiła już w 2021 roku i jeszcze nie został wydany) wraz z dodatkowe funkcje jak więcej godzin słuchania audiobooków, zaawansowane narzędzia do miksowania i więcej opcji filtrowania ścieżek. Łatwo sobie wyobrazić, jak pewnego dnia dostęp do kursów online mógłby zostać zaoferowany jako dodatkowa słodka zachęta, aby ludzie również przeszli na wyższy poziom.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Ujawnienie Fallouta w NCR jest gorzkim przypomnieniem, jaki to świat

Duchy narodów nawiedzają Pustkowie Amazonki Opad. Tłem serialu są ruiny niegdyś potężnych amerykańskich miast, ale widzimy też wraki sowieckich satelitów,...

Jak emulator gry Delta przejął App Store

Oczywiście istniał ogromny stłumiony popyt na Deltę. Ale czy to pojedyncze zjawisko, czy początek nowej, bardziej otwartej przyszłości dla iPhone'a? Co...

Wyprzedaż z okazji Święta Pracy w KeysFan: oszałamiająco niskie ceny oryginalnego oprogramowania

KeysFan świętuje Międzynarodowe Święto Pracy nową ekskluzywną wyprzedażą oryginalnego oprogramowania, dzięki czemu możesz zaktualizować oprogramowanie w swoim biurze domowym lub firmie, oszczędzając przy...
Advertisment