SpiNNcloud Systems ogłasza pierwszy dostępny na rynku superkomputer neuromorficzny


Dzisiaj, przed ISC High Performance 2024, firma SpiNNcloud Systems ogłosiła komercyjną dostępność swojej platformy SpiNNaker2, hybrydowego systemu komputerowego o wysokiej wydajności opartego na sztucznej inteligencji na poziomie superkomputera, opartego na zasadach ludzkiego mózgu. Platforma superkomputerowa SpiNNaker2, której pionierem jest Steve Furber, projektant oryginalnych architektur ARM i SpiNNaker1, wykorzystuje dużą liczbę procesorów o niskim poborze mocy do wydajnego przetwarzania sztucznej inteligencji i innych obciążeń.

Architektura SpiNNaker1 pierwszej generacji jest obecnie wykorzystywana w kilkudziesięciu grupach badawczych w 23 krajach na całym świecie. Laboratoria Narodowe Sandia, Uniwersytet Techniczny w Monachium i Universität Göttingen należą do pierwszych klientów składających zamówienia na SpiNNaker2, który został opracowany w oparciu o komercyjną własność intelektualną wynalezioną w ramach Human Brain Project – projektu badawczego o wartości miliarda euro finansowanego przez Unię Europejską, mającego na celu projektowanie inteligentnych, wydajnych systemy sztuczne.

„Obliczenia przypominające mózg wymagają programowalnej dynamiki, komunikacji opartej na zdarzeniach i ekstremalnej skali” – powiedział Fred Rothganger z Sandia National Labs. „SpiNNaker2 to najbardziej elastyczna obecnie dostępna architektura superkomputerów neuronowych. W firmie Sandia jesteśmy podekscytowani możliwością tworzenia aplikacji w tym niesamowitym systemie”.

Specyfikacje techniczne SpiNNaker2 obejmują:

  • Płyta serwerowa SpiNNcloud składa się z 48 chipów SpiNNaker2. Każdy chip zawiera siatkę o niskim poborze mocy składającą się ze 152 rdzeni ARM z szeroką gamą akceleratorów, w tym rozproszonymi jednostkami podobnymi do GPU, zaprojektowanymi w celu usprawnienia obliczeń neuromorficznych, hybrydowych i głównego nurtu obliczeń modeli sztucznej inteligencji.
  • Hybrydowe możliwości SpiNNaker2 pozwalają na połączenie praktycznych algorytmów z uczenia maszynowego, efektywności energetycznej wynikającej z operacji opartych na zdarzeniach oraz wiarygodności warstw opartych na regułach zarządzających backendem aplikacji.
  • System komercyjny ma być skalowany poprzez konfigurację z wieloma szafami, z których każda będzie składać się z 90 płyt serwerowych SpiNNcloud, aby umożliwić co najmniej 10 miliardom wzajemnie połączonych neuronów uruchamianie w czasie rzeczywistym. Jako superkomputer zaprojektowany również do przydzielania obciążeń związanych z uczeniem maszynowym, system przedeksaskalowy może obsłużyć do 0,3 exaops.
  • SpiNNaker2 różni się od rozwiązań GPU tym, że jest bardziej wszechstronny, ma lepszą wydajność, niższy koszt eksploatacji i lepszą dostępność.
  • W przeciwieństwie do rozwiązań GPU, SpiNNaker2 wykorzystuje dużą liczbę asynchronicznych jednostek o niskim poborze mocy, aby sprostać obciążeniom. Prowadzi to do większej wszechstronności, proporcjonalności zużycia energii, wydajnej komunikacji i niższych kosztów eksploatacji. SpiNNcloud jako pierwsza udostępniła tę neuromorficzną architekturę superkomputerową w skali przekraczającej jakikolwiek inny system neuromorficzny.
  • SpiNNaker2 wykracza poza architekturę neuromorficzną, oferując hybrydową akcelerację sztucznej inteligencji, kluczową przy projektowaniu systemów „trzeciej fali sztucznej inteligencji”, zdefiniowanej przez DARPA jako systemy, które rozumieją kontekst i środowisko, w którym działają, a z czasem budują podstawowe modele wyjaśniające, które pozwalają im scharakteryzować zjawiska w świecie rzeczywistym.
  • SpiNNaker2 będzie początkowo dostępny jako rozwiązanie w postaci platformy chmurowej, co umożliwi wczesnym klientom uzyskanie dostępu do technologii w możliwie najbardziej opłacalny sposób.

„Naszą wizją jest pionierska przyszłość sztucznej inteligencji poprzez technologię superkomputerów inspirowaną mózgiem oraz tworzenie systemów, które są nie tylko potężne, ale także przejrzyste i zrozumiałe” – powiedział Hector Gonzalez, współzałożyciel i współzałożyciel SpiNNcloud Systems. „Budujemy najbardziej zaawansowaną na rynku platformę superkomputerową przypominającą mózg, co pozycjonuje nas jako lidera rynku hybrydowych obliczeń AI HPC. Umożliwia nam także stymulowanie rozwoju niezawodnych, wydajnych hybrydowych systemów sztucznej inteligencji, otwierając zupełnie nowe rynki w obronności nowej generacji, odkrywaniu leków, emulacji kwantowej, zastosowaniach inteligentnych miast i nie tylko”.

Usługa chmurowa firmy będzie dostępna w drugiej połowie 2024 r., a pełne systemy produkcyjne będą dostępne do wysyłki w pierwszej połowie 2025 r.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Gra na iPoda Tetris sterowana za pomocą kółka przewijania znalezionego w prototypie

Niepublikowany iPoda Na prototypie modelu 3. generacji odnaleziono grę Tetris, sterowaną za pomocą kółka przewijania… Klon Tetrisa został znaleziony przez użytkownika X AppleDemoYTktóra...

VANKYO przedstawia nowości projektorów na rok 2024 z inteligentnymi funkcjami

VANKYO, wiodąca na świecie marka innowacyjnych projektorów, wypuszcza na rynek trzy projektory domowe w sam raz na Dzień Pamięci: Leisure L470 Neo, Leisure...

Cała dzisiejsza generatywna sztuczna inteligencja jest w wersji beta – nie tylko iOS 18

Sugeruje to najnowszy biuletyn Marka Gurmana Jabłko może zdecydować się na oznaczenie sztuczna inteligencja cechy w iOS 18 Jak wersja beta lub podglądpodobnie...
Advertisment