„Byliśmy optymistami co do pierwszego tygodnia”, deweloper Mountaintop Studios mówi w poście. „Mieliśmy ~ 400 000 graczy, a szczytowa równoczesna liczba graczy wynosi ~ 10 000 na wszystkich platformach. Ale w miarę upływu czasu nie widzieliśmy wystarczającej liczby aktywnych graczy i przychodzących przychodów, aby pokryć codzienne koszty Spectre i studia. ”
Studio spodziewa się wziąć Podziel widm Offline „W ciągu najbliższych 30 dni” i zwróci wszystkie pieniądze od pierwszego sezonu gry, który rozpoczął się 25 lutego. Według postu Mountaintop Studios będzie również „zamykać swoje drzwi” pod koniec tygodnia.
„Kontynuowaliśmy każdą drogę, aby kontynuować, w tym znalezienie wydawcy, dodatkowe inwestycje i/lub przejęcie”, mówi Mountaintop. „W końcu nie byliśmy w stanie sprawić, by działało. Branża jest teraz w trudnym miejscu. ”
W grudniu, dyrektor generalny Mountaintop, Nate Mitchell i Podziel widm Dyrektor gry Lee Horn powiedział The Verge że rzeczy były już tragiczne i że premiera konsoli gry i nowy sezon byłaby jego grą Mary Play. Horn powiedział, że marketing działał na uruchomienie, ale problemy z serwerem podczas uruchomienia Axum miał na celu jego pęd. „Niestety gra upadła pierwszego dnia” – przyznał.
Mitchell powiedział nam, że gra potrzebuje tysięcy równoczesnych graczy, jeśli ma się przetrwać, bo inaczej w firmie zabraknie pieniędzy w tym roku. Niestety, nowy sezon gry osiągnął szczyt przy nieco ponad 1000 współbieżnych paryi od tamtej pory jest w dół; Przypuszczalnie Mountaintop odnotował, że jego wieloplatformowy szczyt wynoszący około 10 000 graczy spadł podobnie.
„Jeśli gracze cieszą się grę … jeśli nie są w pierwszym sezonie, mają taką nadzieję, że są, będziemy musieli przyjrzeć się, jeśli powinniśmy kontynuować, lub jeśli gracze mówią nam, że to nie chcemy”, powiedział nam Mitchell w grudniu. Najwyraźniej Mountaintop musiał spojrzeć na tak mocno i to jest jego decyzja.
Dodatkowe raporty Seana Hollistera