Fordytingowe firmy-a nawet narody-podnoszą specjalistów z połowy kariery, aby pomóc im nie tylko przetrwać, ale także prosperować w erze powszechnej sztucznej inteligencji przedsiębiorczości (AI).
Ponieważ firmy i organizacje sektora publicznego przyjmują AI w pioruna, zawody białych kołnierzyków napotykają ogromne zakłócenia, podobnie jak doświadczane przez dziewiętnastowiecznych robotników niebiesko-kołnierzycznych.
Według badań Openai i University of Pennsylvania, role, które zostaną dotknięte, obejmują księgowych, asystentów prawnych, analityków finansowych, dziennikarzy, tłumaczy i specjalistów ds. Public relations. Tymczasem Goldman Sachs opublikował dane w marcu 2023 r., Które mówiły o 300 milionach miejsc pracy narażonych na AI we wszystkich sektorach.
Pokoleniowy punkt zwrotny
Chociaż jest to koncepcja z dziesięcioleci, powszechne poparcie generatywnej sztucznej inteligencji (Genai) rozpoczęło się około 2022 roku wraz z wydaniem Chatgpt. Było to budzenie zarówno rządów, jak i firm, które muszą przygotować się na nieuniknione zakłócenia.
Według Tramwaj anh nguyenWspółzałożyciel Centrum Finansów, Technologii i Przedsiębiorczości (CFTE), osoby w wieku powyżej 40 lat w role zawodowej w połowie kariery są najbardziej zagrożone poważnymi zakłóceniami zawodowymi, ponieważ firmy integrują AI z ich działalnością. CFTE to globalna platforma edukacyjna, która specjalizuje się w szkoleniu w sektorze finansowym, w tym nauczanie sztucznej inteligencji w finansach.
Nguyen, który jest także globalnym przewodniczącym AI, spędził dziesięciolecia pracując w sektorze finansowym w rolach biznesowych, powiedział: „AI nie jest już przyszłej koncepcją. Jest tutaj i wpływa na wszystkich na każdym poziomie”.
Ale to nie oznacza, że profesjonaliści zostaną zastąpieni, jeśli zostaną ponownie wyszkoleni-i nie oznacza to tylko szkolenia technicznego.
Nauka prosperowania
Szkolenie w sprawie sztucznej inteligencji w zakresie ról nietechnicznych obejmuje profesjonalistów uczące się u podstaw wiedzy na temat sztucznej inteligencji, dostępnych dla nich narzędzi AI oraz przypadków użycia dla AI w swoich rolach, powiedział Nguyen.
W swoim oficjalnym dokumencie zatytułowanym AI-Fiction of TalentCFTE powiedział, że pojawią się trzy grupy profesjonalistów. Poinformowało, że nastąpi: „Masowe przemieszczenie” ról koncentrujących się na wykonaniu, które będą coraz bardziej zautomatyzowane; Pojawią się „Specjaliści doładowani”, którzy używają sztucznej inteligencji do rozszerzenia zakresu i skali; Podczas gdy „kreatywne zakłócenia” będą niewielką grupą wymyślającą nowe modele, produkty i systemy.
Nguyen ostrzegł, że Wielka Brytania jest w tyle w przygotowaniu siły roboczej dla AI. „Nie przygotowujemy ludzi we właściwy sposób, ponieważ nie skupia się na edukacji dorosłych na dużą skalę”, powiedziała Computer Weekly.
Przytoczyła projekt w Singapurze, który CFTE pomógł zaprojektować. Obejmuje wspieranie przejść średniej kariery, szczególnie koncentrując się na sektorach technologii i finansów, jednocześnie zapewniając wsparcie finansowe, aby pomóc osobom w zmianie kariery.
Wszyscy Singapurczycy w wieku 40 lat i więcej otrzymali fundusze na odświeżenie swoich umiejętności, przy czym duży odsetek podejmuje kursy związane z IT w obszarach, w tym sztuczną inteligencję.
Około 555 000 osób uczestniczyło w programach wspieranych przez SkillsFuture Singapore (SSG) w 2024 r. I 520 000 w 2023 r., Według singapurskiej gazety Czasy Cieśniny.
Są to znaczące liczba dla Singapuru, która ma około sześciu milionów populacji, ale to samo wyzwanie stoi na całym świecie.
Przejrzyste wezwanie do działania
Jednym z poważnych sektorów są usługi finansowe, co prowadzi do innowacji i inwestycji AI.
Na przykład inteligencja Bloomberg Niedawno umieścił liczbę miejsc pracy, która zostanie zastąpiona przez sztuczną inteligencję w sektorze finansowym USA – Wall Street – w szczególności o setkach tysięcy. CIO zakwestionowane przez organizację spodziewały się, że 3% ich siły roboczej zostanie średnio ograniczone. Około jedna czwarta respondentów spodziewa się, że siła robocza zostanie zmniejszona o 5% do 10%, gdy AI przejmuje role, przy czym najbardziej dotknięte są biura pleców i środkowe.
Według Badania przeprowadzone przez bankowość branżową firmą porównawcząRole związane z AI mogą być jedynym „bezpiecznym pracą” w sektorze bankowym, ponieważ organizacje finansowe „nieustannie” naciskają na transformację kierowaną przez AI.
Raport z branży bankowej wykazał, że rekrutacja specjalistów ds. Rozwoju sztucznej inteligencji wzrosła o 6%w ubiegłym roku, zatrudnienie inżynierów danych wzrosło o 14%, a liczba ekspertów AI i wdrażania oprogramowania wzrosła o 42%.
Ale podczas gdy sektor finansowy znajduje się na pierwszej linii rewolucji AI, szybkie rozprzestrzenianie się technologii wykracza daleko poza.
Niedawno szef AI Bloomberga, Amanda Stent powiedział cotygodniowo Computer w wywiadzie że „nie było rewolucji w historii, która nie doprowadziła do transformacji pracy”.
„Niektóre rodzaje zmiany pracy, niektóre rodzaje pracy znikają” – dodali. „Ale w historii nie ma też rewolucji, która nie doprowadziła do tego, że ogólnie powstaje więcej miejsc pracy, myślę, że to prawda w przypadku sztucznej inteligencji, która zwiększy wiele osób”.
Stent powiedział, że wszyscy pracownicy, niezależnie od swoich ról, będą musieli nauczyć się korzystać z AI: „Możemy nauczyć ludzi, jak być skutecznymi użytkownikami AI bez konieczności poznania wszystkich tych matematyki”.
Sektor prawny jest przykładem tradycyjnego przemysłu dostosowującego się do sztucznej inteligencji. Wielka Brytania Regulator Solicitors, Urząd Regulacji Adwokatów, niedawno upoważnił pierwszą kancelarię prawną świadczyć usługi prawne wyłącznie za pośrednictwem AI.
Mark Lewis, prawnik z twardego drewna Stephenson, specjalizowany w technologii, powiedział większość: „Jeśli nie praktycznie wszystkie, poważne kancelarie prawne” wdrażają działalność AI i Genai.
„Typowe przypadki użycia obejmują przegląd dokumentów, analizę i podsumowanie, badania prawne, badania przypadków i przewidywanie wyników spraw, przegląd i raportowanie na temat stosowania przepisów na całym świecie oraz, oczywiście, w kancelarii back-office-na przykład w zakresie należytej staranności i akceptacji klienta.”
Dodał jednak, że sztuczna inteligencja nie powoduje „poważnych zakłóceń” w sektorze prawnym: „Podobnie jak w przypadku AI zakłócania wielu sektorów, w tym rezygnacji z pracy wykonanej przez asystentów, młodszych prawników, a nawet starszych prawników, tak naprawdę nie wydarzyło się to jeszcze na rynkach prawnych – lub, jak sądzę.
„Istnieje wiele zwykłego szumu technologicznego. Bez wątpienia AI stanie się integralna z procesem prawnym i prawnikiem na wszystkich poziomach, ale, podobnie jak w wielu innych sektorach, nawet to zajmie trochę czasu i dojrzewanie spraw prawnych”.
Powiedział jednak, że firmy przygotowują się do wpływu sztucznej inteligencji: „My, podobnie jak wiele firm, udostępniliśmy wszystkim naszym prawnikom Genai narzędzi opracowanym specjalnie dla nas, do wykorzystania w niektórych parametrach i zgodnie z naszymi zasadami AI/Genai.
„Chcemy, aby nasi prawnicy używali tych narzędzi Genai, aby przyzwyczaić się do sposobu, w jaki pracuje, zrozumieć jego mocne i ograniczenia oraz zostać ekspertem w tworzeniu i rafinacji podpowiedzi.
„Dla mnie jest jeszcze ważniejszy – kwestia egzystencjalna: największym wyzwaniem jest to, jak my jako społeczeństwo uczymy się rozumieć, żyć i pracować z AI. Powinno zacząć się jak najwcześniej i kontynuować nasze życie”.
W sektorze IT sztuczna inteligencja to ogromna okazja biznesowa, ale technologia zmienia również sposób działania dostawców.
Pracownicy w sektorze IT będą musieli nauczyć się pracować z AI. Amrinder Singh, szef operacji EMEA i APAC w indyjskiej firmie usług IT Hexaware, powiedział Computer Weekly, że wszyscy pracownicy firmy, około 30 000, zostaną przeszkoleni, jak wykorzystać sztuczną inteligencję.
Zaskocząc to ryzyko dla pracowników, którzy nie są przeszkoleni. „Powiedzieliśmy, że nie ma przyszłości dla osób z jednym wykwalifikowaniem”-powiedział. „O ile nie jesteś wielo wykwalifikowany z zrozumieniem domen, a także rozumiesz, jak korzystać z sztucznej inteligencji i technologii, nie przeżyjesz”.