W następnym sezonie Call of Duty przywoła Spawna Todda McFarlane’a w ramach przepustki bojowej – po raz pierwszy w serialu główną rolę odgrywa licencjonowana postać – a wydawca Activision rzuca all-in na nieumarłych piekielnych pomiotów na Halloween. Karnet bojowy Call of Duty na sezon 6 będzie zawierał dwóch operatorów inspirowanych Spawnem i sześć skórek z motywem Spawn, gdy nowy sezon rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.
Połączenie gier z 31-letnim bohaterem komiksu McFarlane’a zaplanowano na coroczne wydarzenie The Haunting w Call of Duty, które będzie trwało przez cały upiorny sezon.
Oprócz Spawna jako Operatora, do życia powraca także jego ludzka postać, Al Simmons Call of Duty: Modern Warfare 2, Strefa wojnyI Modern Warfare 3 jako grywalny Operator. Spawn będzie reprezentowany w swojej klasycznej formie komiksu, wyposażony w jego dużą czerwoną pelerynę, kolczaste opaski, bandoliery i łańcuchy. Spawn otrzyma także „bardziej taktyczną” skórkę, wzorowaną na wyglądzie „Commando Spawn” z komiksów i zabawek.
A jeśli wolisz dobrze wykonany Spawn, mamy dla Ciebie skórkę Spawn Spawn dla Operatora Al Simmons.
Przyjaciele i wrogowie Spawna również pojawią się w Call of Duty jako skórki dla istniejących Operatorów. Oto pełna lista za pośrednictwem Activision:
- Straszny Klaun (Skórka Fendera) — Urodzony w piekle półdemon o znacznej mocy i dewiacji, arcy-złoczyńca Violator przybrał postać pulchnego klauna, aby rozgniewać Spawna.
- Sprawca naruszenia (skórka König) — Bliższy prawdziwej formie, okrutny i arogancki Gwałciciel przynosi „śmierć na dwóch nogach” w postaci groteskowogłowego Operatora, aby jeszcze bardziej rozwścieczyć Spawna.
- Zakłócacz (skórka Horangi) — Udając biznesmena i odpowiedzialnego za śmierć i przemianę Ala Simmonsa, Disruptor jest znany pod wieloma imionami i budzi strach jako władca mafii.
- Niszczyciel Dusz (skórka Vega) — Tajemniczy rywal Spawna, Soul Crusher, jest tajemniczą postacią, używającą trujących gazów, aby udusić swoje ofiary i zmusić je do uległości.
- Nikto Spawn (Skórka Nikto) — Operator Nikto preferuje podobny wygląd taktyczny i imponujące zakładanie maski, po czym przenosi je na wyższy poziom dzięki temu hołdowi Spawn.
Oto pełna współpraca Spawn przy 6. sezonie Call of Duty:
Twórca Spawn, Todd McFarlane, powiedział firmie Polygon w wywiadzie, że współpracował z Call of Duty dzięki istniejącym relacjom z firmą. Firma McFarlane Toys produkowała figurki akcji Call of Duty począwszy od 2008 roku. Kiedy twórcy Call of Duty zaproponowali zmianę kierunku ich relacji, McFarlane poszedł na całość – jak to zwykle robi.
„Początkowo pytanie dotyczyło tylko spawna OG” – powiedział McFarlane. „A potem bardzo szybko powiedziałem: «No cóż, Al Simmons, ten facet pod maską to podpułkownik Al Simmons». Był członkiem tajnej drużyny operacyjnej i część swoich umiejętności zdobył dzięki szkoleniu wojskowemu. Więc jeśli chcecie tego użyć, żeby to nie był facet biegający w kostiumie i pelerynie, [use him too].’ Odpowiedzieli: „Tak, super”. A potem powiedziałem: „Mam też wersję, którą nazywam Commando Spawn, [who] to w zasadzie Spawn, który mówi: Nie muszę używać żadnej ze swoich mocy. Jestem wojskowym.
„Potem wrócili i zapytali, czy mogliby dodać trochę pikanterii kilku innym postaciom ze Spawn, aby trochę poszerzyć ślad mitologii, a także kilku innym kluczowym graczom zajmującym się trochę cosplayem”.
McFarlane stwierdził, że prawdopodobnie nie wymagał od innych właścicieli własności intelektualnej większej uwagi, dodając, że „nie jest korporacyjny” i że ufa „maniakom” pracującym nad Call of Duty, że dokładnie przeniosą jego postacie do gry.
„Ponieważ większość ludzi zajmujących się rozwojem jest młodsza ode mnie i już lojalna [Spawn fans] już zamierzają złożyć hołd temu, co robię” – powiedział McFarlane. „Nie muszę robić tego kawałka. Co dziwne, czasami musiałbym zrobić, aby odwrócić ich od szacunku i powiedzieć: „OK, jesteś maniakiem, wiesz o Spawnie”. Fajny. Idź, zrób tę wersję. A co z ludźmi, którzy nic nie wiedzą o Spawn? W co mogą grać? A więc to tam Al Simmons i kilku innych [skins] przyszedł.”
„Jako artysta zawsze lubię mieć jak najwięcej wolności [as possible] tworzyć, inspirować i wymyślać różne rzeczy. Gdyby więc powiedzieli: „Hej, Todd, mamy fajny wygląd, ale nie możemy mieć peleryny”. Powiedziałbym: „Tak, pod warunkiem, że zrobiliście coś fajnego”. A gdyby powiedzieli: „Hej, mamy to coś, a przylądek będzie miał 400 stóp długości”. I oto dlaczego. Powiedziałbym: „Tak, super”. Muszę mieć pewność, że znają swoją grę i bazę klientów”.
McFarlane jest również w pełni świadomy, że ludzie grający w Call of Duty – z których wielu urodziło się długo po okresie świetności Spawna – mogą nie mieć pojęcia, kim jest Spawn. I nie stara się, aby dziesiątki milionów graczy Call of Duty stały się czytelnikami komiksów Spawn. Ma jednak nadzieję, że nowi gracze na Spawnie uznają go za fajnego i w końcu go zobaczą długo obiecywany nowy Spawn film akcji na żywo.
„Nie oczekuję, że ktoś wyjdzie i zacznie kupować którykolwiek z moich [comics or toys],” powiedział. „To nie o to chodzi. Myślę, że potencjalnie możliwym punktem łączącym będzie data premiery filmu. I nagle ktoś mieszkający w Hiszpanii, Portugalii, Bośni lub Czechach, który często grał tę postać w Call of Duty, pyta: „Co? O mój Boże. Spawn ma wyjść film? Pójdę to zobaczyć, bo uważam, że był fajny w tej grze wideo”.