Southwest Airlines zamierza zmienić sposób obsługi miejsc siedzących klientów przechodząc na przypisane i premium, co stanowi znaczącą zmianę w stosunku do konfiguracji „siedzisz gdziekolwiek chcesz”, którą stosowano przez ponad 50 lat. Transformacja ta następuje, gdy Southwest odnotował pewne turbulencje w swoich zyskach, z 46-procentowym spadkiem zysków w drugim kwartale, ponieważ zgłoszone przez WSJ.
W komunikacie prasowym prezes Southwest Airlines Bob Jordan powiedział, że zmiany będą oparte na opiniach pracowników i klientów. Jordan nazwał oferowanie miejsc z przestrzenią na nogi premium i przydziałami „przełomowymi”, ale nie podał harmonogramu ani tego, jak to będzie wyglądać. Linie lotnicze poinformowały, że przeprowadziły symulację i testy na żywo, które pomogły im podjąć decyzję, a preferencje klientów ewoluowały, gdy zaczęli odbywać dłuższe loty.
Nowy model pojawia się, gdy Southwest wprowadza inne zmiany, takie jak dodanie szybszego Wi-Fi, gniazdek elektrycznych i większych schowków nad głowami pasażerów, a linia lotnicza pracuje nad odświeżeniem swoich kabin i ulepszeniem do wygodniejszych siedzeń. To seria obiecujących ulepszeń dla linii lotniczych — i miejmy nadzieję, że wyeliminuje to szalony pęd do najlepszej grupy wsiadającej.