Śmierć to nowa, gorąca mechanika w fantazyjnej kampanii Planescape firmy D&D


Płaski krajobrazmiejsce akcji kultowej, klasycznej gry wideo typu RPG Planescape: Udrękapowraca na blat Lochy i smoki. Trzytomowy zestaw pudełkowy od Wizards of the Coast jest zatytułowany Planescape: Przygody w wieloświecie. W środku znajdziesz 96-stronicową książkę ustawień pt Sigil i Rubieżeoraz 64-stronicowy bestiariusz pt Parada planarna Morte’a, dwustronną mapę i ekran Mistrza Podziemi. Ale prawdziwym klejnotem tej kolekcji wydaje się być Obrót koła fortunynową 96-stronicową przygodę, którą starszy projektant gier Wes Schneider nazywa „cholernie dziką”.

W zeszłym tygodniu spotkaliśmy się ze Schneiderem podczas prywatnego podglądu prasowego, aby dowiedzieć się więcej, ale ostrzegamy: Wizards nie ma żadnych skrupułów, by zepsuć chwyt tej kampanii. Więc zanurkujmy.

Obrót koła fortuny Akcja rozgrywa się w okolicach Sigil, słynnego „miasta drzwi” kanonu D&D. W Sigil gracze mogą znaleźć portale do każdej krainy w multiwersum D&D, co oznacza, że ​​każda inna przygoda opublikowana dotychczas w piątej edycji D&D — od Świat Krynn Dragonlance do Promienna Cytadela – może z łatwością być punktem wyjścia dla tego. Nie powinno więc być zaskoczeniem, że gdy już zostaną wciągnięci, gracze będą mieli mnóstwo podróży i eksploracji.

Ale jest pewien haczyk.

[Ed. note: The following spoils major plot points for Turn of Fortune’s Wheel, the adventure that comes bundled with Planescape: Adventures in the Multiverse.]

Problem w tym, że w mieście Sigil śmierć nie działa tak, jak powinna. Albo raczej martwy ludzie nie zachowują się tak, jak powinni… lub… OK, więc to skomplikowane. Oto Schneider, który próbuje to wyjaśnić:

Reklama

„W tej przygodzie gracze odkryją, że znajdują się w centrum wielopłaszczyznowego błędu, w którym coś im nie pasuje w rzeczywistości [correctly]” – powiedział Schneider, machając rękami i starając się wyglądać rozsądnie, gdy omawiał coś bardzo głupiego podczas rozmowy wideo. „Odkryją, że kiedy umrą – lub gdy przydarzy się im coś dramatycznego – nie tylko umrą. Ich dusze nie tylko przenoszą się do innych miejsc w wieloświecie, dokąd zazwyczaj udają się dusze. Po kilku uderzeniach wracają jako inne wcielenie samych siebie.”

Dwustronna mapa dołączona do tego pudełkowego zestawu zręcznie przedstawia labirynty w kształcie pączków w Sigil, Mieście Drzwi.
Zdjęcie: Czarodzieje z Wybrzeża i Zdjęcie: Czarodzieje z Wybrzeża

Schneider powiedział, że jest możliwe – a nawet prawdopodobne – że rozpoczniesz przygodę jako jedna postać lub rasa, a skończysz jako inna. Zacznij jako ludzki wojownik, a po śmierci możesz odrodzić się jako czarodziej. Albo jako elf. Albo jako elfi czarodziej. Może to być świetny sposób na wypróbowanie nowych konfiguracji postaci — ale możesz też po prostu się przy tym wygłupiać. Być może jedyną różnicą jest to, że twoja postać ma teraz niewytłumaczalne wąsy lub francuski akcent. Może są o 2 cale krótsze, leworęczne lub niebieskie.

Schneider dodał dalej, że w trakcie przygody gracze zasiądą przy stole co najmniej w trzech różnych wersjach siebie. Później, gdy poznają już wszystkich, wtedy naprawdę zaczyna się zabawa. Powiedział, że drużyny powinny przygotować się na pewne szaleństwa związane z D&D na wysokim poziomie, ponieważ pod koniec przygody zostaniesz przerzucony od poziomu 10 aż do poziomu 17.

„W trakcie gry masz możliwość przełączania się między trzema różnymi wersjami siebie, [versions that may] mają zupełnie inne arkusze postaci i bloki statystyk” – powiedział Schneider. „[Then] w późniejszym etapie przygody, […] prawda […] kończy się połączeniem. Kiedy wszystkie Twoje kawałki znów się połączą [correctly]wtedy wykorzystasz swój prawdziwy potencjał w tej katapulcie […] aby zakończyć przygodę w wielkiej formie.”

Fani Planescape: Udręka powinniśmy się spodziewać wielu innych ukłonów w stronę ukochanego CRPG, oprócz tej całej śmierci. Obrót koła fortuny zaczyna się w kostnicy — w tym samym miejscu, w którym rozgrywa się legenda Dręczyć zaczyna się również. I jak się okazuje, gracze zaczynają w dokładnie tym samym stanie: martwi. Morte, mądra czaszka z Dręczyć, też tam jest, tyle że szuka innego trupa. Czy to Bezimienny z gry wideo? Może tak być, powiedział Schneider, jeśli ty i twój Mistrz Podziemi tak zdecydujecie. Być może, gdy będziesz przejeżdżał obok, zobaczysz najważniejsze wydarzenia z gry wideo rozgrywające się w ciemnych uliczkach Sigil. Może nie, jeśli będzie to zbyt rozpraszać. Tak czy inaczej, po kilku wybranych słowach tej wulgarnej czaszki, gracze wyruszają na wyścigi. Kampania rozwija się w przyzwoitym tempie, powiedział Schneider, zanim zakończy się wyzwaniami, które normalnie byłyby bardzo późne.

Planescape: Przygody w wieloświecie będzie dostępny w sklepach od 17 października, a specjalny zestaw kolekcjonerskich okładek będzie dostępny wyłącznie u lokalnych sprzedawców. Zestaw można także kupić bezpośrednio w Wizards of the Coast za 94,99 dolarów. Jego wersja zawiera nawet kopię cyfrową za pośrednictwem D&D pozai uzyskasz do niej dostęp dwa tygodnie wcześniej – 3 października. Amazon również sprzedaje książki ze znaczną zniżką – 59,49 dolarów w porównaniu do sugerowanych 84,99 dolarów – tylko bez kopii cyfrowej i wczesnego dostępu.




Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Noblechairs ogłasza krzesło gamingowe LEGEND Shure Edition

Przedstawiamy krzesło gamingowe Noblechairs LEGEND SHURE Edition. We współpracy z Shure, wiodącym światowym producentem sprzętu audio, w tym legendarnych mikrofonów SM7B i...

AGON by AOC przedstawia ultrawide monitory do gier CU34G2XE i CU34G2XP

AGON firmy AOC — jednej z wiodących na świecie marek monitorów do gier i akcesoriów IT — z dumą przedstawia dwa nowe 34-calowe...

GameSir wprowadza na rynek mobilny kontroler gier G8 Galileo

GameSir, wiodący dostawca innowacyjnych, wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych do gier, z radością prezentuje swoje najnowsze arcydzieło, mobilny kontroler gier GameSir G8 Galileo, przełomową...
Advertisment