Cyberpunka 2077 stanie się pierwsza gra obsługująca Nvidia DLSS 3.5, najnowszą wersję technologii skalowania opracowanej przez producenta chipów. Aktualizacja pojawi się 21 września wraz z aktualizacją 2.0 — na kilka dni przed premierą gry Widmowa wolność ekspansja.
DLSS 3.5 wykorzystuje nową technologię zwaną Ray Reconstruction, którą Nvidia opisuje jako technikę opartą na sztucznej inteligencji, poprawiającą jakość śledzenia promieni. Ray Reconstruction zamienia „ręcznie dostrojone denoisery” na sieć AI trenowaną przez superkomputer, co powinno skutkować wyższą jakością pikseli pomiędzy próbkowanymi promieniami.
Ponadto DLSS 3.5 jest szkolony przy użyciu pięciokrotnie większej ilości danych niż DLSS 3. Powinien także być w stanie identyfikować różne efekty śledzenia promieni, aby „podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące wykorzystania danych czasowych i przestrzennych”, aby umożliwić skalowanie w górę o wyższej jakości.
W Cyberpunka 2077w tym przypadku przekłada się to na poprawę jakości i wyrazistości odbić, dokładniejsze oświetlenie globalne i lepsze oświetlenie. Oprócz lepszego śledzenia promieni, gra jest Aktualizacja 2.0 również doda walki pojazdów i pościgi samochodowe, „ulepszony” system policji oraz przeprojektowane drzewka atutów i umiejętności. Gdy Cyberpunk 2077: Widmowa Wolność ukaże się 26 września i będzie także obsługiwać Nvidia DLSS 3.5.
Co najważniejsze, podczas gdy DLSS 3 był ograniczony do kart graficznych RTX z serii 40, DLSS 3.5 będzie dostępny dla wszystkich procesorów graficznych RTX. Oznacza to, że zobaczysz te korzyści nawet na pięcioletniej karcie RTX 2080. Inne gry, w tym Portal z RTX-em, Alana Wake’a 2, I Half-Life 2 RTX: projekt remiksu RTX mają otrzymać DLSS 3.5 jeszcze tej jesieni.