Odkąd Slate Auto wyszedł z trybu Stealth w zeszłym tygodniu, Internet był pełen spekulacji na temat drobniejszych szczegółów ciężarówki elektrycznej Ultra-Barebones, która kosztuje zaledwie 20 000 USD, gdy wejdzie w przyszłość-zakładając naszą Federalne zachęty EV są do tego czasu na miejscu.
Jednym z tych pytań było to, gdzie Slate zbuduje to, z Techcrunch Raport sugerujący fabrykę w Indianie. Dzisiaj możemy oficjalnie potwierdzić szczegóły. Slate Auto modernizuje istniejącą fabrykę o powierzchni 1,4 miliona stóp kwadratowych w Warszawie w stanie Indiana, gdzie firma planuje ostatecznie wyprodukować 150 000 ciężarówek rocznie.
Jeśli przegapiłeś Całe emocje w zeszłym tygodniuCiężarówka Slate’a jest radykalnie uproszczoną EV z 150 milami zasięgu, maszyną Barebones, którą można uznać za minimalny opłacalny samochód. Nie ma ekranu dotykowego, radia, elektrycznych okien i farby.
Slate Auto zmodernizuje istniejącą fabrykę o powierzchni 1,4 miliona stóp kwadratowych w Warszawie w stanie Indiana.
Były to niektóre z ustępstw wymaganych do wykonania EV, które niedrogie w Stanach Zjednoczonych, ale niektóre z tych pozornych kompromisów umożliwiają wyjątkowo usprawniony przepływ pracy produkcyjnej.
Ponieważ ciężarówka nie ma farby, fabryka Slate Auto nie potrzebuje drogiego warsztatu. (Mercedes-Benz niedawno wydał zgłoszony 1 miliard dolarów na budowę nowego.) A ponieważ panele nadwozia są wykonane z formy plastiku, fabryka ta może pominąć masywne prasy zwykle używane do kształtowania metalowych paneli nadwozia.
Slate zbuduje swoje centrum produkcyjne w byłym obiekcie RR Donnelly w Warszawie w stanie Indiana, prasie drukarskiej, która kiedyś była odpowiedzialna za wypychanie skrzynki pocztowej za pomocą pulpy katalogowej od sprzedawców detalicznych. Zamknij się we wrześniu 2023 r., Odkładając ponad 500 osób bez pracy.
Po ponownym otwarciu w przyszłym roku Jeff Jablansky, szef public relations i komunikacji Slate Auto, mówi, że planuje zatrudnienie 2000 osób w obiekcie. Slate nie potwierdziłby całkowitej inwestycji, której wymaga modernizacja obiektu ani warunków korzystania z nieruchomości przez Slate, tylko te remonty będą kosztować setki milionów dolarów.
Wszystko, co trzeba zakończyć, zanim ciężarówka będzie mogła rozpocząć produkcję, która jest obecnie zaplanowana na czwartek 2026 r.
Na 1,4 miliona stóp kwadratowych obiekt Slate ma około jednej czwartej wielkości fabryki Tesli Fremont, która obecnie produkuje około 650 000 pojazdów rocznie. Ponownie, Slate ma nadzieję wyprodukować ponad 150 000 ciężarówek rocznie w tym obiekcie, roczna stopa produkcji, która osiągnęła Tesla ponad pięć lat w Fremont. Biorąc pod uwagę jego uproszczony proces produkcji, Slate z pewnością będzie miał nadzieję szybciej się poruszać.
Slate zobowiązuje się nie tylko produkować ciężarówkę w USA, ale także do korzystania z dostawców krajowych. „Pojazd został zaprojektowany, zaprojektowany i wyprodukowany w USA, z większością naszego łańcucha dostaw w USA” – powiedział nam Jeremy Snyder, dyrektor handlowy Slate, przed debiutem ciężarówki. Gdy globalne wojny handlowe tylko się eskalują, wygląda to jak dźwięk.