W porządku, rozumiemy. Jesteście podekscytowani łupkiem. Myśleliśmy, że mały Łupka ciężarówka Był fajny, ale na podstawie liczby kliknięć i komentarzy na temat naszych artykułów Slate Auto dotychczas, chciałbyś dowiedzieć się więcej. Wielu z was pisało z pytaniami, a więcej niż kilka osób wzbudziło wątpliwości.
Chcieliśmy więc zająć się jak najwięcej z nich. Oto Twój kompleksowy sklep dla Slate Answers w oparciu o twoje pytania-plus kilka naszych.
Jakie są pełne specyfikacje łupków i jak to się zmierza do Forda Mavericka lub F-150?
Łupka jest wyraźnie pojazdem zbudowanym do codziennej użyteczności i chociaż będzie przydatną maszynę do ciągnięcia wielu rzeczy, duże holowanie i ciężki ładunek najwyraźniej nie były najwyższym priorytetem. Oto kluczowe specyfikacje, w porównaniu z hybrydowym napędem na cztery koła Ford Maverick z silnikiem o pojemności 2,5 litra i Ford F-150 4×2 z 2,7-litrowym EcoBoost V6.
Łupka ciężarówka | Ford Maverick | Ford F-150 | |
Moc (HP) | 201 | 191 | 325 |
Krawężnik (lbs) | 3602 | 3674 | 4171 |
Max ładunek (lbs) | 1 433 | 1500 | 1775 |
Max Towing (LBS) | 1000 | 2000 | 8400 |
Długość łóżka (ft) | 5 | 4.5 | 5.5, 6.5 lub 8 |
Szerokość łóżka (maks. / Min, in) | 50 / 54,9 | 42,6 / 53.3 | 50,6 / 66,9 |
Miejsca | 2 | 5 | 5 |
Warto zauważyć, że te liczby Forda różnią się znacznie w zależności od konfiguracji. Na przykład możesz uzyskać „pakiet holowania 4K” na Maverick, który zwiększa holowanie do 4000 funtów, a F-150 ma setki odmian w zależności od potrzeby. Max holowanie na F-150 wynosi 13 500 funtów. Powyższe liczby przedstawiają liczby cytowane przez Forda dla bazowego pojazdu bez opcji.
I jedna ostatnia uwaga: holowanie znacznie zmniejsza wydajność pojazdu holowniczego, ze względu na ciężar przyczepy i jej dodatkowy opór aerodynamiczny. W przypadku pojazdu elektrycznego takiego jak łupka z pewnością spowoduje zmniejszenie zasięgu, być może nawet o połowę w zależności od przyczepy.
Gdzie będzie produkowany pojazd?
Slate potwierdził, że produkcja odbędzie się w dawnym ośrodku drukowania katalogu w Warszawie w stanie Indiana, która została zamknięta w 2023 r. Slate ma nadzieję na remont obiektu i ostatecznie zatrudnić 2000 pracowników, z rocznym wolumenem produkcyjnym 150 000 pojazdów. A firma jest Poszukiwanie obniżenia podatków na stronie fabrycznej od rządu hrabstwa, aby rozpocząć budowę. Pełne szczegóły na ten temat tutaj.
To, że produkcja krajowa powinna oznaczać, że pojazdy wyprodukowane przez Slate kwalifikują się do pełnego rabatu federalnego o wartości 7500 USD – jeśli kredyt nadal istnieje Pod koniec przyszłego roku, kiedy ciężarówka wchodzi w produkcję.
Czy ciężarówka łupkowa ma połączenie komórkowe?
Nie, łupkowa ciężarówka nie ma wbudowanej łączności komórkowej. LTE jest coraz bardziej powszechną funkcją w nowych samochodach, umożliwiając producentom automatycznym robienie wszelkiego rodzaju rzeczy, w tym dobre rzeczy, takie jak aktualizacje oprogramowania i niektóre być może nie tak dobre rzeczy, takie jak Sprzedawanie danych dotyczących jazdy.
W przypadku tego pierwszego aktualizacje O-Air będą nadal możliwe za pośrednictwem aplikacji Slate Smartphone. Aktualizacje zostaną pobrane do telefonu, a następnie popchnięte do łupkowej ciężarówki za pomocą kabla USB. Co do tego ostatniego, prowadzi nas to do następnego pytania.
Czy Slate zbierze i sprzedaje moje dane z jazdy?
Nie Twoje dane z jazdy, nie, ale możesz przesłać dane o zdrowiu swojego pojazdu. Jeff Jablansky, szef public relations i komunikacji Slate Auto, podał nam ten przykład:
„Pojawia się światło„ sprawdź silnik ”: jeśli sterownik ma podłączony telefon i zdecydował się na ruch danych, firma wyśle powiadomienie do aplikacji Slate, aby mogła być świadoma potencjalnych potrzeb serwisowych”.
Jablansky potwierdził, że żadne dane nie będą sprzedawane stronom trzecim.
Czy mogę wstępnie zmusić moją ciężarówkę z łupkiem?
Jedną z radości z posiadania nowoczesnego EV jest łatwe warunki wstępne. Niezależnie od tego, gdzie zaparkowany jest twój samochód, możesz podgrzać wnętrze lub schłodzić z zaledwie kilku kranów na smartfonie, wszystko bez martwienia się o wypełnienie garażu tlenkiem węgla.
Czy możesz to zrobić w ciężarówce łupkowej? Może. Brak połączenia komórkowego oznacza, że nie będziesz w stanie bezprzewodowo łączyć się z ciężarówką z dowolnego miejsca, ale Jablansky nie wykluczał tego całkowicie, mówiąc: „Nad tym pracujemy za pośrednictwem aplikacji”.
Czy Slate udostępni modele do projektowania akcesoriów z nadrukiem 3D?
Gotowy do pobrania plików STL/3MF już dziś i rozpoczęcie projektowania swojego Ultimate Cup Hanfourtere? My też, ale będziemy musieli być cierpliwi. „Społeczność producenta jest niezwykle ważna dla Slate, a my jesteśmy na dobrej drodze do dostarczenia tego zobowiązania bliżej uruchomienia”, mówi Jablansky.
Więc bądź na bieżąco z tym frontem. Jablansky twierdzi, że zawiera to również szczegóły dotyczące dostawców akcesoriów innych firm i licencji.
Dlaczego Slate nie używał standardowych gniazd DIN, aby ułatwić instalowanie dźwięku?
Gniazdo din, znane również jako ISO 7736 lub gniazdo Deutsches Institut Für Normung 75490, od dawna jest standardem dla dźwięku w Dash. Dlaczego zatem nie ma gniazd din na łupce? Slate twierdzi, że miało to zapewnić większą elastyczność. „Chcieliśmy zezwolić klientowi na wybór i wybieranie akcesoriów bez wymuszania połączeń opcji w pakietach. Ożywa to w naszej strategii audio, aby umożliwić klientom instalację wszystkiego, od głośnika Bluetooth po pełny system audio”, mówi Jablansky.
Zła wiadomość jest taka, że jeśli chcesz użyć standardowego odbiornika DIN, musisz dla niego majsterkować. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli chcesz zamontować pasek dźwiękowy Bluetooth, nie musisz się martwić o wypełnienie prostokątnych otworów na desce rozdzielczej.
Czy w pracach jest bardziej zaawansowany aktywny system wspomagania sterownika?
Nie. „Zgodnie z naszym szerszym podejściem skupiliśmy naszą inżynierię, aby stworzyć łupkę świetną ciężarówką do prowadzenia”, mówi Jablanssky.
Trzymaj te ręce na kole, ludzie.
Dlaczego warto wybrać ciężarówkę na rozpoczęcie zamiast sedana lub kompaktowego SUV -a?
Okazuje się, że koszt i prostota. Jablansky twierdzi, że „dwudrzwiowy współczynnik formy oznaczał mniej materiału, mniej złożoności, niższy koszt”. Dodaje, że zamknięty frunk oznacza, że jest bezpieczne przechowywanie sedanowe dla twoich rzeczy, z dodatkową zaletą dużego łóżka z tyłu. I oczywiście możesz dodać zestaw SUV, jeśli potrzebujesz więcej siedzeń lub więcej zadaszenia.
Czy wymagane będą jakiekolwiek specjalne narzędzia dla któregokolwiek z aktualizacji i dodatków DIY?
Według Jablansky nie oczekuje się, że narzędzia specjalne będą wymagane.
Czy ta rzecz naprawdę sprzedaje za 20 000 $? A co z taryfami? Co jeśli zachęty EV odejdą?
Jest to obecnie dynamiczny świat i dynamiczny przemysł, ale Slate nie wycofuje się. „Jesteśmy zaangażowani w oczekiwany punkt cenowy w wysokości 20 000 USD po zachętach federalnych”, mówi Jablansky, co oznacza MSRP w wysokości około 27 500 USD. „Jeśli zachęty znikną, Slate pozostanie dobrze przygotowany w USA z silną propozycją wartości, bezpieczeństwa i dostosowywania”.
Czy te atrybuty wystarczą, aby oderwać ludzi od Forda Mavericka, który zaczyna się od nieco ponad 28 000 $? Będziemy musieli poczekać i zobaczyć.
Jablansky twierdzi, że Slate jest również zaangażowany w produkcję USA, która powinna odeprzeć większość obaw taryfowych, i że firma jest nadal na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji w 2026 roku.