Squidge, Splat, Splat: Powierzchowny Nie brzmi jak większość wciągających Simów. To nie brzmi jak większość gier wideo. Zamknij oczy, a to, co przypomina fatalnie, to kreskówka slapstick ze zdrową kupą humoru toaletowego. Te dźwięki rezerwują łańcuchy efektów, które są czystą magią gier wideo. Weź Splodge, wyprodukowane, gdy uciążasz dozownik mydła obok zlewu, który z kolei tworzy chmurę łatwopalnej ropy naftowej. Rzuć zapalniczkę, a następnie dostaniesz Kaboom.
W Powierzchowny, Grasz jako Nina Pasena, tajny agentka dla międzygalaktycznej firmy ubezpieczeniowej. Twoja praca? Aby zaoszczędzić koty z kanwatami przed grupą kosmicznych piratów o nazwie Numb Bunch. Każda misja rozgrywa się w napiętej, elegancko zaprojektowanym statku kosmicznym, każde zaledwie trzy lub cztery pokoje wypełnione mnóstwem przedmiotów do zabawy, takich jak skórki bananowe (idealne do sprawiania, by strażnicy spadają płasko na tyłkach) i czarny pieprz (niezbędny do kichania). Przekradasz się przez otwory wentylacyjne (bardzo z nich) i Skulk w cieniu. Jeśli zdejmiesz straż, możesz pozbyć się ich wyskakujących głów (z powodu dziwnej technologii rozpraszania nazwanej „Skull Saver”), wyrzucając go ze śluzy do rozległej, samotnej przestrzeni.
Jeśli grałeś w grę Blendo, tak jak Trzydzieści lotów miłości Lub Czworoboczny kowbojWtedy ton tej szpiegowskiej kaparskiej będzie od razu znajomy. To głupie, ekscentryczne i pełne znanych kneblów. Grendon Chung, główny, główny studia, spędził ponad 15 lat, doskonaląc pojedynczy styl, który opiera się na klasyce Drżeć tyle, ile Kino artystyczne. Podczas PowierzchownyWPROWADZENIE, Chung dostarcza wirtuozową syntezę tej wizji: rozmycie skoków między sekwencjami akcji pierwszej osoby przez lekko chwiejne naczynie. Są eksplodowane rury i rozbite szkło, ale poczekaj! – Musisz wybrać szklankę z bosych stóp, aby cię nie krwawi.
Konieczność wybierania szkła z stóp może sprawić, że brzmi to jak Powierzchowny jest zainteresowany realizacją. To nie jest. To, na co Chung i niewielka grupa programistów w Blendo Hone to możliwości, na które dążą przestrzeń do zabawy, nawet bardziej niż duże wciągające karty Hańbowaneszczerze niedorzeczny poziom spójności fizycznej i ogólnoustrojowej. Robią to za pomocą silnika do gier wideo, ID Tech 4 – słynny Doom 3 – który ma teraz ponad 20 lat. Przyjemność przychodzi do przetestowania gliczności projektu, stopnia, w jakim gra może uwzględnić zajętające programy i głupie błędy.
W pewnym momencie zwabiłem grupę koziołów do łazienki. Otwpliłem już pasek mydła (oczywiście używając pistoletu duplikatorów), który następnie plopowałem na podłodze. Po wejściu do toalety te nieszczęsne wrogowie, ubrane w pieprzone fioletowe garnitury, poślizgnąłem się i ześlizgnęły się, aż w końcu wskoczyłem na jeden z ich pleców, kierując je w wiibling, chwiejąc się, aby rozbić ich pobliskich towarzyszy i otaczające krany. Pod koniec łazienka była bałaganem wyrzucania wód, upadłych ciał i artykułów o krytykach misji, takich jak kolorowe karty.
Istnieją inne sposoby objawiania się fizyczności Powierzchowny. Pistolety, które przybywają kilka godzin, są modelowane w wykwintnych szczegółach; Zwiń klip, aby zobaczyć, ile masz pocisków; Zakładaj broń po wystrzeleniu każdej rundy. Każda animacja jest renderowana z satysfakcjonującym, fidgety Snap.
Jednak czasami, nawet przeciwko najbardziej uzbrojonym wrogom, możesz nawet nie musisz używać broni palnej. Na statku kosmicznym, po ewakuacji moich kotów, grupa wrogów wyższego poziomu zadokowała się w celu wypróbowania mnie (takim przyjazdom zawsze towarzyszy genialne Wersja BreakBeat Sea Shanty, „Wellerman”). Starałem się ich uniknąć i ostatecznie ukryłem się w otworze, który, bez wiedzy, był związany z ogromną zamrażarką. W otworze wentylacyjnym był duży przycisk, więc kiedy wchodzili moi przeciwnicy, instynktownie go naciskam. Zamarli, a ich głowy wyskakują, pozostawiając mi wyraźną ścieżkę do kapsuły ucieczki. Na ten moment nie planowałem, po prostu się w to wpadłem. Blendo go zaprojektował.
Powierzchowny ma zwyczaj wyrzucania tak przypadkowych chwil. Pomimo wszystkich ostrożnych skradania, które zachęca-i to jest jedne z najlepszych strefy, od tego czasu Metal Gear Solid V: Phantom Pain – Gra wznosi się, gdy twoje akcje nie są nieudane. Jeśli zostanie zauważony, zdrętwiał wiązka jest podatna na rozładowanie pocisków, nawet jeśli stoisz przed oknem, które wychodzi na kosmos. Pociski rozbijają okno, rzucając całą zawartość pokoju, w tym ty i idioty, którzy wystrzelili broń, w zerową grawitację.
Możesz zrobić to samo, choć w bardziej kontrolowany sposób, wdzięcznie szybując po zewnętrznej części statku w spokojnym powolnym mo, zanim ustalił strzał w okno, w ten sposób wysysając wrogów w głęboką przestrzeń. Opcje zapewniane przez piaskownicę Chunga są niezwykle hojne.
Zabawa nie jest dość niewyczerpana. Te statki, dla wszystkich ich cech wyróżniających się (jedna to poczta; drugi to statek górniczy) i cudownie oceaniczne nazwy (takie jak „Narwhal”), zaczynają się zacierać, gdy godziny się układają. Również wrogowie są trochę jednolite wizualnie i nie są szczególnie inteligentnymi, podążającymi prostymi ścieżkami patrolowymi, które można łatwo omijać. Prawdopodobnie opanujesz te poziomy; To bardziej pytanie, ile. Płyta wyników, która pojawia się na końcu każdej wycieczki, szczegółowo opisuje swój czas i inne kluczowe statystyki, sugerując, że gra została częściowo zaprojektowana z myślą o SpeedRunning.
Ze względu na estetykę ID Tech 4 i jej przywołanie fundamentalnych wciągających simów Złodziej, można przeczytać Powierzchowny jako powrót. Ale to sprzedaje grę. Werve, osobowość i przełomowe tempo tej podstępnej akcji wydają się niezwykle nowoczesne, jak maniakalne przerabianie klasyki-teraz z dodatkową mechaniką kichania.
Powierzchowny Uruchamia się 30 kwietnia na PC.