Sens. Amy Klobuchar (D-MN) i Lisa Murkowski (R-AK) chcą, aby Federalna Komisja Handlu podjęła kroki w celu ochrony osób, które doświadczyły nadużyć i prześladowań, przed inwazyjnymi witrynami wyszukiwania osób, potencjalnie włączając środki pomagające im usunąć ich adresy z brokerzy danych.
„Piszemy, aby wyrazić poważne zaniepokojenie niedawnymi doniesieniami, że pośrednicy danych publikują lokalizację i dane kontaktowe ofiar przemocy domowej, przemocy seksualnej i prześladowań” – napisali senatorowie w litera, który Wzgórze reporter Chris Mills Rodrigo opublikował online. „Mamy poważne obawy, że zewnętrzni brokerzy danych odgrywają rolę w ujawnianiu danych [a] chroniony adres i zapewnianie dostępu do danych osobowych, które mogą prowadzić do dalszych nadużyć. ”
List cytuje a 2020 Raporty konsumenckie fabuła o ryzyku brokerów danych, takich jak Intelius i Spokeo – którzy są promowani jako współczesne książki telefoniczne, oferując numery telefonów, adresy e-mail, adresy fizyczne i inne informacje. W tych witrynach obowiązują zasady usuwania treści, ale sama liczba usług – a także sposób, w jaki automatycznie usuwają dane osobowe – może uniemożliwić trwałe przechowywanie numerów telefonów lub adresów w trybie offline. Dzieje się tak pomimo niektórych przepisów stanowych regulujących brokerów danych lub oferujących programy poufności osobom zagrożonym przez prześladowców lub sprawców.
Murkowski i Klobuchar proszą FTC o przedstawienie, w jaki sposób mogłaby koordynować współpracę z innymi agencjami, aby powstrzymać sprawców brutalnych nadużyć przed dostępem do danych osobowych, a także obecne środki pomagające w edukacji ofiar w zakresie usług pośredników danych i pomocy w przypadku naruszenia prywatności. List zawiera również pytanie, czy agencja planuje uniemożliwić brokerom „zbieranie, kupowanie lub sprzedawanie list wrażliwych populacji”.
List może być prekursorem bardziej kongresowych działań dotyczących nadużyć i prywatności w Internecie. Na przykład ostatnio Klobuchar sponsorował ustawę SAFE TECH – co zwiększa odpowiedzialność prawną za witryny zawierające treści związane z nękaniem lub prześladowaniem.