Senat uchwalił dwa ważne projekty ustaw dotyczące ochrony dzieci, które mogą mieć znaczący wpływ na sposób, w jaki aplikacje mediów społecznościowych działać. Aktualizacja: Kongres zawiesił obrady, zanim ustawa KOSA mogła zostać poddana pod głosowanie w Izbie Reprezentantów, a Przewodowy raport sugeruje, że kierownictwo Partii Republikańskiej w Izbie Reprezentantów może nie nadać temu priorytetu, gdy ustawodawcy powrócą.
Jeśli projekty ustaw przejdą przez Izbę Reprezentantów i staną się prawem, media społecznościowe aplikacje musiałoby umożliwić użytkownikom wyłączenie algorytmicznych kanałów RSS – przy czym wymagane byłyby również inne zmiany…
Główne obawy dotyczące zdrowia psychicznego nastolatków
Tam jest od dawna jest poważnym problemem o wpływ aplikacji mediów społecznościowych NA zdrowie psychiczne nastolatków.
Dwuletnie badanie CDC dotyczące ryzykownych zachowań wśród młodzieży wykazało, że większość nastoletnich dziewcząt (57%) twierdzi obecnie, że doświadczają uporczywego smutku lub beznadziei (wzrost z 36% w 2011 r.), a 30% nastoletnich dziewcząt twierdzi obecnie, że poważnie rozważało samobójstwo (wzrost z 19% w 2011 r.). Chłopcy również radzą sobie źle, ale wskaźniki depresji i lęku nie są u nich tak wysokie, a ich wzrosty od 2011 r. są mniejsze […]
Obecnie istnieje wiele dowodów na to, że media społecznościowe odgrywają istotną rolę przyczynanie tylko malutki korelatdepresji i lęku, a w związku z tym zachowań związanych z depresją i lękiem, w tym samookaleczenia i samobójstwa.
Wcześniej w tym miesiącu, Główny Chirurg Stanów Zjednoczonych wyraził własne obawy i zaapelował, aby aplikacje mediów społecznościowych były opatrzone ostrzeżeniami zdrowotnymi, podobnie jak ma to miejsce w przypadku papierosów.
Senat uchwalił dwa projekty ustaw dotyczące ochrony dzieci
Engadget donosi, że Senat uchwalił dwa odrębne projekty ustaw dotyczące ochrony dzieci, KOSA i COPPA, dzięki dwupartyjnemu poparciu.
Ustawa o bezpieczeństwie dzieci w Internecie (KOSA) i ustawa o ochronie prywatności dzieci i nastolatków w Internecie, znana również jako COPPA 2.0, zostały przyjęte przez Senat większością 91 głosów – T3 […]
KOSA wymaga, aby firmy mediów społecznościowych, takie jak Meta, oferowały kontrolę w celu wyłączenia algorytmicznych kanałów i innych „uzależniających” funkcji dla dzieci poniżej 16 roku życia. Wymaga również, aby firmy zapewniały funkcje nadzoru rodzicielskiego i chroniły nieletnich przed treściami promującymi zaburzenia odżywiania, samookaleczenie, wykorzystywanie seksualne i inne szkodliwe treści. […]
COPPA 2.0 zabrania firmom kierowania reklam do dzieci i gromadzenia danych osobowych nastolatków w wieku od 13 do 16 lat bez zgody. Wymaga również, aby firmy oferowały „przycisk gumki” do danych osobowych w celu usuwania danych osobowych dzieci i nastolatków z platformy, gdy jest to „technologicznie wykonalne”.
Nie jest jeszcze jasne, czy uzyskają wystarczające poparcie, aby przejść przez Izbę Reprezentantów, ale jeśli tak się stanie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że prezydent Biden podpisze je i wprowadzi do prawa.
zdjęcie zrobione przez Paweł Szmański NA Odsłoń
FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.