MetaKovan, pseudonimowy założyciel MetaPurse, jest kupującym za zwycięska oferta 69 milionów dolarów za Beeple NFT u Christie’s wczoraj. Była to trzecia najwyższa cena sprzedaży w historii pracy żyjącego artysty.
„Kiedy myślisz o wysokowartościowych NFT, ten będzie dość trudny do pokonania”, powiedział MetaKovan w oświadczeniu opublikowanym przez Christie’s. „A oto dlaczego – reprezentuje 13 lat codziennej pracy. Techniki są powtarzalne, a umiejętności nie do pokonania, ale jedyną rzeczą, której nie można zhakować cyfrowo, jest czas. To klejnot koronny, najcenniejsze dzieło sztuki tego pokolenia. Jest wart 1 miliard dolarów ”.
Reprezentowane 69 milionów dolarów NFT kolaż zawiera 5000 ilustracji w większości cyfrowych autorstwa Mike’a Winkelmanna, lepiej znanego jako Beeple, które zostały stworzone dla niego Każdego dnia cykl, w którym codziennie tworzy nową grafikę. Popularność Winkelmanna w Internecie i jego płodna produkcja z pewnością przyczyniły się do niebotycznej ceny, ale głównym motorem był również rosnący szum wokół NFT.
MetaKovan wydał wcześniej ponad 2,2 miliona dolarów na zakup 20 dzieł Beeple w jednym wydaniu w grudniu. Chociaż prace zostały zakupione pod różnymi nazwami, najwyraźniej istniał tylko jeden podmiot za przejęciami. Organizacja, MetaPurse, określa się jako fundusz „wyłącznie kryptowalutowy”. Jego pierwszy projekt polegał na przekształceniu tych 20 oryginalnych dzieł Beeple w cyfrowe muzeum, a następnie efektywnej sprzedaży udziałów tego muzeum jako cyfrowych żetonów, aby wielu kupujących mogło mieć udział w tych dziełach.
NFT to pliki cyfrowe, które działają w łańcuchu bloków i potwierdzają własność powiązanego towaru – w tym przypadku kolażu. Niektórzy artyści i kolekcjonerzy postrzegają je jako przyszłość sztuki cyfrowej, oferując wreszcie kupującym możliwość nabycia dzieł pozbawionych fizycznego komponentu. Ceny NFT od głównych artystów eksplodowały w ostatnich tygodniach, a Grimes sprzedał NFT o wartości 6 milionów dolarów, a Steve Aoki sprzedał jeden film za 888 888,88 USD.
Winkelmann powiedział The Verge w poniedziałek, że spodziewa się współpracować z kupującym, aby znaleźć sposoby fizycznego wyświetlenia kolażu. „Czy chcesz to na telewizorze w swoim domu? Możemy to zrobić … Chcesz to zrobić w Art Basel? Rzućmy to na bok pieprzonego budynku – powiedział Winkelmann. „To nie musi być jednokierunkowe. Z biegiem czasu może to nastąpić na wiele różnych sposobów ”.