SAP kładzie nacisk na sztuczną inteligencję, ale chmura nadal jest kluczem


SAP położył nacisk na swoją sztuczną inteligencję (AI) planuje w swoich najnowszych wynikach, ale przekonanie klientów do przejścia do chmury to wciąż najważniejsza część jej strategii.

SAP stwierdził, że przychody za cały rok wyniósł 31 miliardów euro, co oznacza wzrost o 6%. Przychody z chmury wzrosły o 20% do 13,66 miliarda euro, a firma stwierdziła, że ​​wzrost ten wynikał przede wszystkim z „silnego” dwucyfrowego wzrostu w zakresie oprogramowania jako usługi (SaaS) i platformy jako usługi (PaaS). ) ofiary. Przychody z SAP S/4HANA Cloud wzrosły o 67% do 3,49 miliarda euro.

W roku 2024 SAP spodziewa się przychodów z chmury od 17 do 17,3 miliarda euro, od 29 do 29,5 miliarda euro przychodów z chmury i oprogramowania oraz zysku operacyjnego od 7,6 do 7,9 miliarda euro.

Jako swoje wybierają spółki notowane na giełdzie SAP, takie jak Boots, Rada Miasta Christchurch i Daimler Truck RISE dzięki biznesowi w chmurze SAP ofertę transformacji i wspomniane firmy, w tym Towarzystwo Ubezpieczeniowe w Zurychu wdrożył chmurę SAP S/4HANA.

Oprócz aktualizacji finansowej prawdopodobnie najbardziej rzucającym się w oczy elementem było stwierdzenie SAP, że skoncentruje się bardziej na sztucznej inteligencji jako obszarze „kluczowy strategiczny wzrost”. Będzie to oznaczać wprowadzenie większej ilości sztucznej inteligencji do swoich produktów, ale także wykorzystanie jej do własnych wewnętrznych oszczędności.

SAP przeprowadzi w tym roku program restrukturyzacji obejmujący całą firmę, który prawdopodobnie obejmie aż 8 000 stanowisk pracy. Firma podała, że ​​„większość” tej kwoty zostanie objęta programami dobrowolnych odejść i wewnętrznym przekwalifikowaniem, a także spodziewa się, że na koniec roku liczba pracowników będzie podobna jak na początku. Firma zatrudnia około 100 000 pracowników, a program będzie prawdopodobnie kosztować firmę około 2 miliardów euro.

Reklama

Dyrektor generalny SAP, Christian Klein, powiedział, że wyniki pokazały, że firma spełnia lub przekracza prognozy w zakresie wszystkich kluczowych wskaźników. „Zawrócenie takiego tankowca jak SAP w ponad 180 krajach nie jest rzeczą oczywistą” – powiedział. „To niezwykły wynik” – stwierdził, podkreślając dalsze plany SAP dotyczące dalszego dodawania sztucznej inteligencji do swoich produktów – zainwestowania 1 miliarda euro w sztuczną inteligencję – co, jego zdaniem, umożliwi klientom optymalizację łańcuchów dostaw i zatrudniania.

Jednak pomimo wszystkich rozmów o sztucznej inteligencji, głównymi priorytetami SAP nadal jest przekonanie klientów do przejścia na nowszą ofertę S4/Hana i migrację z instalacji lokalnych do chmury.

„To dla mnie najważniejsza część historii” – powiedziała Liz Herbert, wiceprezes i główny analityk w firmie Forrester. „Wszyscy dostawcy oprogramowania przechodzą na sztuczną inteligencję, ale w szczególności w przypadku SAP, spóźnili się z przejściem na chmurę w porównaniu z innymi konkurentami ERP, w szczególności z ich największym konkurentem na świecie, firmą Oracle, która podjęła podobną inicjatywę ponad dziesięć lat temu.” powiedziała Computer Weekly.

Dostawcy oprogramowania często chcą przenosić klientów do chmury, ponieważ może to znacznie ułatwić wprowadzanie nowych funkcji, gdy wszyscy klienci korzystają z tego samego kodu. Oznacza to również, że dostawcy nie muszą wspierać zbyt wielu różnych podobnych produktów, co może podnieść ich koszty.

Jednak nakłonienie klientów do przeprowadzki nie zawsze jest łatwe. Klienci mogli już spędzić dużo czasu i dużo pieniędzy: w przypadku największych klientów może to być nawet miliard dolarów na wdrożenie systemu ERP i optymalizację go tak, aby działał idealnie dla ich organizacji.

W rezultacie mogą nie odczuwać wielkiego pośpiechu z przeprowadzką, ponieważ są zadowoleni z tego, co mają – lub mogą po prostu mieć inne priorytety. „Dla wielu dużych globalnych firm przejście na kolejny produkt SAP, S4/Hana, to projekt wart setki milionów dolarów, a nawet miliardy dolarów, a zatem jest to gigantyczne przedsięwzięcie” – powiedział Herbert, dodając, że zdolność SAP do dalszego przenoszenia swoich podstawową bazę danych w chmurze i osiągnięcie tego w oparciu o dobrą obsługę klienta „pozostaje obszarem wyzwań, który widzimy”.

Plany SAP dotyczące sztucznej inteligencji uwzględniają również strategię dotyczącą chmury: w zeszłym roku firma SAP poinformowała, że ​​niektóre ulepszenia sztucznej inteligencji będą w przyszłości dostępne wyłącznie za pośrednictwem produktów RISE lub produktów chmurowych – jest to coś, co nie wszyscy klienci są zadowoleni.

Dodatkowa funkcjonalność

Poza tym niektórzy klienci wciąż czekają na dodatkową funkcjonalność produktów chmurowych, powiedział Herbert.

„Są też klienci, którzy nie uważają, że wersja chmurowa jest gotowa, szczególnie w niektórych kluczowych, specyficznych dla branży obszarach, w których SAP był bardzo mocny w ostatniej wersji produktu, wciąż to słyszymy” – powiedziała. „Muszą w dalszym ciągu pogłębiać tę część branży. Przemysł zawsze był jednym z kluczowych czynników wyróżniających SAP, a ogólne przejście na chmurę nie sprawdziło się tak mocno, jak w przeszłości”.

Christian Hestermann, starszy dyrektor i analityk w firmie Gartner, powiedział Computer Weekly: „Przejście na chmurę ma sens w niektórych obszarach, zwłaszcza w tak zwanym administracyjnym systemie ERP, im bardziej horyzontalne są funkcje w firmie: finanse, HR, zaopatrzenie pośrednie i tego typu rzeczy. Doświadczenie klienta, CRM i to wszystko, jeśli chodzi o chmurę publiczną”.

Jednak baza klientów SAP jest szersza, co oznacza, że ​​uniwersalne podejście, często postrzegane jako jedna z cech charakterystycznych chmury, może nie odpowiadać wszystkim.

„SAP obsługuje także inny obszar operacyjnego ERP, podstawowego ERP, szczególnie dla firm zorientowanych na produkt, czyli firm produkcyjnych” – powiedział. „SAP był w stanie dostarczyć głęboko zintegrowane rozwiązania, które wspierają kompleksowe procesy firm. W tych kompleksowych procesach właśnie widać różnorodność bazy klientów”.

Klienci ci z sektorów takich jak produkcja, handel detaliczny i dystrybucja zbudowali specjalne sposoby prowadzenia swojej działalności, które odróżniają ich od konkurencji. Ich zróżnicowanie jest ich przewagą konkurencyjną i jedynym powodem, dla którego mogą przetrwać na konkurencyjnym rynku.

„Badania Gartnera pokazują, że dwie trzecie klientów SAP nie rozpoczęło jeszcze migracji do SAP S4/Hana” – powiedział Hestermann. „Jednym z powodów są koszty i wartość dla niektórych klientów, którym trudno jest zbudować pozytywne uzasadnienie biznesowe, a inni nie są przekonani, że ta ogólna strategia w zakresie standaryzacji i chmury publicznej jest dla nich właściwa”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aplikacja Threads zapewnia szybki dostęp do aparatu i opcję zapisywania wersji roboczych

Niedawno o tym pisaliśmy Wątkiplatforma mikroblogowa Meta, wdrażamy funkcję Trendy. Chociaż jest to dostępne tylko dla niektórych użytkowników w USA, użytkownicy na...

Concept przewiduje, że Apple może wprowadzić nowe funkcje do systemu VisionOS 2

Chociaż Vision Pro pojawił się w sklepach zaledwie kilka tygodni temu, Apple ogłosiło nowe urządzenie w czerwcu ubiegłego roku na WWDC – i...

Vice porzuca Vice.com i zwalnia setki pracowników

Po niemal trzech dekadach Wice przestanie publikować artykuły na swojej stronie internetowej. Wiceprezes ds. mediów, Bruce Dixon, powiedział dzisiaj, że firma zamierza...
Advertisment