Samsung rzuca wyzwanie Apple na europejskim rynku smartfonów, ale…


Zobaczył pierwszy kwartał roku SAMSUNG wyzywający Jabłko na europejskim rynku smartfonów, zajmując pierwsze miejsce z listy iPhone’a producent.

Nowy raport analizy rynku mówi, że Samsung próbuje teraz przyjąć strategię Apple polegającą na skupieniu się na sprzedaży premium i ekosystemie. Mówi się jednak, że rywalizacja z iPhonem nie będzie łatwa…

Kontrapunkt rozpoczyna swój raport złą wiadomością: negatywny wzrost jeszcze się nie skończył.

Rynek smartfonów w Europie Zachodniej odnotował w I kwartale 2023 r. ciągły spadek, spadając o 13% do 23,7 mln sztuk, ponieważ trudne warunki gospodarcze spowodowały spadek popytu konsumentów i wydłużenie cykli zakupowych.

Forma nie widzi oznak zmiany w najbliższym czasie, ale bardziej optymistycznie patrzy na przyszły rok.

Przebłysk nadziei pojawił się wraz z najnowszą prognozą Canalys przewidującą odbicie o 6% wzrostu w 2024 r., sygnalizujące potencjalne ożywienie rynku.

W raporcie zauważono, że Samsung wydaje się próbować skopiować podręcznik Apple.

Samsung skierował swoją uwagę dalej w kierunku segmentu średniej i wyższej półki w Europie Zachodniej, motywowany lepszymi czynnikami generującymi przychody, wyższymi marżami zysku i większym potencjałem integracji ekosystemu” – powiedział Runar Bjørhovde, analityk w Canalys.

„Według szacunków Canalys, w pierwszym kwartale 2023 roku średnia cena sprzedaży Samsunga wzrosła o 11%, co przełożyło się na 6% spadek całkowitej wartości wysłanych urządzeń. Samsung dużo zainwestował w reklamę marki i produktu, a także w fundusze MDF i wspólne inicjatywy marketingowe z operatorami i sieciami detalicznymi, aby wzmocnić swoją obecność. Inwestycje te mają również na celu rzucenie wyzwania Apple.

Reklama

MDF oznacza fundusze rozwoju rynku: pieniądze, które Samsung płaci operatorom i sprzedawcom detalicznym za promowanie swoich telefonów w porównaniu z telefonami rywali. Sugeruje to, że Samsung nadal kupuje udziały w rynku, co wcześniej robił przez duże dyskonta.

Apple natomiast nie ma potrzeby angażowania się w żadne z nich.

Według badań Canalys Consumer Insights, Apple pozostaje najbardziej odpornym dostawcą w Europie Zachodniej, wspieranym przez najbardziej lojalną bazę użytkowników w regionie w połączeniu z dużą popularnością wśród osób przełączających się.

Zdjęcie: Anh Nhat/Nierozpryskiwany

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

VisionOS App Store umożliwi alternatywne opcje płatności w UE

Ustawa Unii Europejskiej o rynku cyfrowym (DMA) weszła w życie na początku tego roku i już obowiązuje zmusiło Apple do wprowadzenia poważnych zmian...

Oto moje ulubione kamery HomeKit Secure Video w 2024 roku

Jedną z moich ulubionych funkcji HomeKit jest HomeKit Secure Video, która pozwala mi oglądać i zarządzać nagraniami z kamer bezpieczeństwa bezpośrednio w aplikacji...

Trwają prace nad nowym Resident Evil

„Tworzymy nowy Zło rezydentne„” powiedział Nakanishi podczas pokazu. „Naprawdę trudno było wymyślić, co robić po 7. Ale znalazłem to i szczerze mówiąc, wydaje...
Advertisment