Zobaczył pierwszy kwartał roku SAMSUNG wyzywający Jabłko na europejskim rynku smartfonów, zajmując pierwsze miejsce z listy iPhone’a producent.
Nowy raport analizy rynku mówi, że Samsung próbuje teraz przyjąć strategię Apple polegającą na skupieniu się na sprzedaży premium i ekosystemie. Mówi się jednak, że rywalizacja z iPhonem nie będzie łatwa…
Kontrapunkt rozpoczyna swój raport złą wiadomością: negatywny wzrost jeszcze się nie skończył.
Rynek smartfonów w Europie Zachodniej odnotował w I kwartale 2023 r. ciągły spadek, spadając o 13% do 23,7 mln sztuk, ponieważ trudne warunki gospodarcze spowodowały spadek popytu konsumentów i wydłużenie cykli zakupowych.
Forma nie widzi oznak zmiany w najbliższym czasie, ale bardziej optymistycznie patrzy na przyszły rok.
Przebłysk nadziei pojawił się wraz z najnowszą prognozą Canalys przewidującą odbicie o 6% wzrostu w 2024 r., sygnalizujące potencjalne ożywienie rynku.
W raporcie zauważono, że Samsung wydaje się próbować skopiować podręcznik Apple.
Samsung skierował swoją uwagę dalej w kierunku segmentu średniej i wyższej półki w Europie Zachodniej, motywowany lepszymi czynnikami generującymi przychody, wyższymi marżami zysku i większym potencjałem integracji ekosystemu” – powiedział Runar Bjørhovde, analityk w Canalys.
„Według szacunków Canalys, w pierwszym kwartale 2023 roku średnia cena sprzedaży Samsunga wzrosła o 11%, co przełożyło się na 6% spadek całkowitej wartości wysłanych urządzeń. Samsung dużo zainwestował w reklamę marki i produktu, a także w fundusze MDF i wspólne inicjatywy marketingowe z operatorami i sieciami detalicznymi, aby wzmocnić swoją obecność. Inwestycje te mają również na celu rzucenie wyzwania Apple.
MDF oznacza fundusze rozwoju rynku: pieniądze, które Samsung płaci operatorom i sprzedawcom detalicznym za promowanie swoich telefonów w porównaniu z telefonami rywali. Sugeruje to, że Samsung nadal kupuje udziały w rynku, co wcześniej robił przez duże dyskonta.
Apple natomiast nie ma potrzeby angażowania się w żadne z nich.
Według badań Canalys Consumer Insights, Apple pozostaje najbardziej odpornym dostawcą w Europie Zachodniej, wspieranym przez najbardziej lojalną bazę użytkowników w regionie w połączeniu z dużą popularnością wśród osób przełączających się.
Zdjęcie: Anh Nhat/Nierozpryskiwany
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.