Reklamy Samsunga dotyczące serii Galaxy Z Flip zazwyczaj skupiają się na pokoleniu Z i eksponowanie konkretnych cech, takich jak . Jednak dziś firma wykonała znaczącą zmianę, podkreślając zastosowanie składanego telefonu jako… narzędzia policyjnego.
W wpis w newsroomie Samsunga zatytułowanego „Technologia Samsung pomaga władzom policyjnym chronić bezpieczeństwo publiczne”, dowiadujemy się, że dwa departamenty policji w Missouri wzięły udział w programie pilotażowym, który doprowadził do zintegrowania Z Flip z ich codziennymi działaniami. „Obejmowało to ich wykorzystanie jako kamery noszonej na ciele w celu promowania przejrzystości, co oznaczało pierwszy raz, gdy policja użyła w ten sposób składanego urządzenia”, czytamy w artykule. Ostatecznie dołączyły dwa inne departamenty.
Istnieją pewne różnice między urządzeniami konsumenckimi Z Flip a tymi, których używa policja. Samsung współpracował z Visual Labs, „wiodącym dostawcą rozwiązań kamer noszonych na ciele”, aby dostosować telefony do potrzeb organów ścigania. Obejmowało to „ponowne mapowanie zewnętrznego przycisku głośności w celu rozpoczęcia nagrywania kamerą noszonym na ciele w nagłych przypadkach”. Nagrania można również ustawić tak, aby automatycznie rozpoczynały się, gdy telefon wykryje pościg lub, jeśli jest używany z kamerą samochodową, gdy włączone są światła awaryjne pojazdu. Materiał wideo można natychmiast przesłać do chmury za pomocą oprogramowania Visual Labs.
Oto inne bezpośrednie cytaty z wpisu na blogu Samsunga:
Nie często zdarza się, aby producenci smartfonów reklamowali swoje produkty właśnie w tym celu.
Samsung twierdzi, że „rozwiązania są teraz rozszerzane na 25 departamentów policji miejskiej w pięciu stanach, co wzmacnia zaangażowanie Samsunga w dostarczanie narzędzi, które mogą zwiększyć sukces jeszcze większej liczby organów policji w USA”. Jeśli chodzi o Visual Labs, ma za dostarczanie kamer nasobnych z systemem Android do smartfonów organom ścigania.
Axon dominuje na rynku kamer noszonych na ciele w Stanach Zjednoczonych, a zaraz za nim plasują się Motorola i inne firmy. Kamery zostały pozycjonowane jako ważne narzędzie rozliczalności i przejrzystości, choć jako ProPublica I New York Times zgłoszono w zeszłym rokuobietnica ta jest często podważana przez lokalne przepisy, które mogą opóźniać lub całkowicie uniemożliwiać upublicznianie materiału filmowego.