Samotna gildiado opublikowania przez Indie Trailblazer nie kiwaj głowąto coś w rodzaju odejścia od poprzednich gier twórcy Bull Studios: tytuł VR i horror Lovecraftian. Samotna gildia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla dzieci, z obsadą antropomorficznych zwierząt przytulnych razem-wraz z duchem, który jest bardziej „Casper The Friendly” niż Poltergeist. Koncentrując się na wiecznie zielonym motywie przyjaźni, jest to dokładny rodzaj gry, którą cieszyłem się tak samo, kiedy byłem dzieckiem, jak teraz.
Zaczyna się od sprężystej gwiazdy po całym świecie Etere, bolesnego z samotnością i ostatecznie wylądowania w lesie. Masmiczna mgła skoncentrowanej samotności obraca się z niej, a także duch potrzebujący przyjaciela. Wynalazca Bunny DaVinci przechodzi ścieżki z duchem, którego DaVinci trafnie nazywa Ducha, i razem wyruszyli, aby rozwiązywać tajemnice tej mgły, jak i przeszłości ducha, o których nie wspominają.
Spotykają pana Foxa (zakładam, że nie jego prawdziwe imię, ale kto wie), ostatnią grywalną postać około dwugodzinnego demo. DaVinci jest podekscytowany i ma całą „Gee Willikers!” Vibe dla niego – często wykrzykuje „iskry!” Zamiast czteroliterowych słów-podczas gdy pan Fox jest zdecydowanie spoglądający i pesymistyczny. Mimo to możesz powiedzieć, że do końca gry będą najlepszymi pąkami.
A to dlatego, że przyjaźń i budowanie relacji są podstawą Samotna gildia. Trio maszeruje w kierunku „przyjaciela” DaVinci’s, uciekł, który podobno może pomóc im wyciągnąć skrót z lasu. Zamiast tego są powitane przez automatyczne tworzenie tego przyjaciela i to natychmiast atakuje. Później w wersji demo dowiadujesz się, że DaVinci nigdy wcześniej nie spotkał tego przyjaciela osobiście i odpowiadali tylko literom; Daje to wrażenie, że DaVinci upiększa swoje postrzeganie swojego związku z Ran i mogą nie być tak blisko, jak sugeruje. Może Ghost nie jest jedynym cierpiącym na samotność.
DaVinci, Mr. Fox i Ghost łączą się z ogniskami podczas odpoczynku, a tutaj Samotna gildia Gazifuje swój główny motyw. Postacie zdobywają punkty relacji poprzez rozmowy wokół ognia, zwiększając relacje z duchem i otwierają ścieżki, aby otworzyć nowe umiejętności i pasywne. Gazifikowane budowanie relacji nie jest niczym nowym dla gier, ale mam nadzieję, że pełna budowa Samotna gildiakoncentrując się na przyjaźni, idzie dalej niż powierzchowne zdobywanie relacji z postaciami, aby zwiększyć niektóre statystyki.
Przydadzą się zwiększone obrażenia Samotna gildiaWrogowie mogą spakować ogromny cios, jeśli nie będziesz ostrożny. Oprócz robotów Ran, większość wrogów to niektórzy drobni kolesie z kombinezon i garnków na ich głowach, jakby Greg i jego czajni Nad ścianą ogrodową. Rozgrywka to Twoja klasyczna odmiana Dodge-Roll (pomyśl Tunika Lub Drzwi śmierci), ale z zabawnym i unikalnym mechanikiem: Ghost może zamieszkać w innych postaciach, zwiększając ich szkody i przyznanie im aury podobnej do Super Saiyan. Ten buff zużyje się, a następnie zamieniisz się na inną postać na arenie bojowej, aby dać im taki sam wzmocnienie. Ciągle się zmieniają w walce, aby zdobyć buff Ghosta, i oferuje fajny sposób na upewnienie się, że gra nie staje się przestarzała. Będziesz jednak potrzebować szybkiego odruchu, ponieważ możesz zmienić kontrolę na inną postać, którą nie zdajesz sobie sprawy, że jest w rzeczywistości atakowana i potrzebuje Skedaddle.
Walka w Samotna gildia jest przyjemne, ale prawdziwym losowaniem jest nacisk na budowanie relacji i przyjaźń. Jego Para Demo ujawniło wiele warstw bohaterom, które spotkałem, i nie mogę się doczekać, aby spotkać jeszcze więcej (samotnych) uroczych kolesi zwierząt, gdy pełna gra rozpocznie się w tym roku na PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X.