SAM/ReBAR pozbawiony sterownika AMD OpenGL OpenGL RadeonSI Gallium3D


Obsługa pamięci Smart Access Memory firmy AMD i nadrzędnych technologii Resizable BAR została usunięta ze sterownika RadeonSI Gallium3D OpenGL od dzisiejszego dnia Wydanie Mesy 22.3.7. Komentarz w ogłoszeniu brzmi po prostu: „Wyłącz pamięć Smart Access Memory, ponieważ dostęp do procesora wiąże się z dużym obciążeniem”. Wygląda na to, że był to gwóźdź do trumny ten bilet na błąd przesłane w zeszłym miesiącu dla gry Hyperdimension Neptunia Re;Birth1, w której użytkownik zgłosił, że gra działa dziwnie wolno na RX 6600, podczas gdy wcześniej nie miał problemów na znacznie starszym R9 380. Dostarczonym rozwiązaniem było po prostu wyłączenie ReBAR/SAM albo z radeonsi_disable_sam=true lub przez UEFI. W komentarzach głównego dewelopera RadeonSI, Marka Olšáka, stwierdza: „Nigdy nie testowaliśmy SAM z radeonsi i tam nie jest to konieczne”.

Najwyraźniej korzyści wydajnościowe nie były widoczne dla RadeonSI, a ponieważ bezpośrednia optymalizacja tych funkcji nie była głównym celem, podjęto decyzję o ich wycięciu. Próby optymalizacji SAM z RadeonSI sięgają grudnia 2020 r. i Mesa 21.0, ale obsługa SAM pod Linuksem sięga jeszcze dalej. Żadna ze zmian w RadeonSI nie wpłynie na inne sterowniki, takie jak RADV, sterownik Radeon Vulkan typu open source, a ta zmiana kodu jest ograniczona tylko do sterownika RadeonSI OpenGL.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NCSC uruchamia narzędzia do kontroli cybernetycznej dla MŚP

Wielkiej Brytanii Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NCSC) uruchamia dziś dwie nowe usługi dla 5,5 miliona małych firm w kraju, z których jedna trzecia była...

Szefowa Marvel Studios VFX, Victoria Alonso, odpadła

Za Reporter z Hollywood, po 17 latach pracy w Marvel Studios – początkowo jako wiceprezes wykonawczy ds. efektów wizualnych i postprodukcji, zanim został...

Zack Snyder tworzy grę RPG Rebel Moon na „śmieszną skalę”

Zack Snyder, znany m.in 300 i czterogodzinny „Snyder Cut” z Liga Sprawiedliwychpracuje nad grą RPG osadzoną w uniwersum swojego nadchodzącego filmu science-fiction Netflixa...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!