Salesforce odsłoniło swoje brytyjskie centrum sztucznej inteligencji (AI), zlokalizowane w londyńskim budynku Blue Fin, którego oficjalne otwarcie nastąpi 18 czerwca. W zeszłym roku firma zobowiązała się do zainwestowania 4 miliardów dolarów w innowacje i rozwój sztucznej inteligencji w Wielkiej Brytanii w ciągu pięciu lat.
Salesforce to drugi duży amerykański dostawca technologii, który w tym roku utworzył londyńskie centrum sztucznej inteligencji. W kwietniu Microsoft otworzył centrum AI w Londynie, aby prowadzić, jak to określa, „pionierskie prace na rzecz rozwoju najnowocześniejszych modeli językowych”. Firma podała, że jej londyński zespół będzie ściśle współpracował z innymi częściami Microsoft i OpenAI w celu zbudowania infrastruktury wspierającej sztuczną inteligencję i opracowania narzędzi do obsługi podstawowych modeli.
Zahra Bahrololoumi, dyrektor generalna Salesforce w Wielkiej Brytanii i Irlandii, powiedziała: „Lokalizacja pierwszego centrum AI Salesforce w Londynie wysyłamy jasny komunikat do klientów i partnerów w dziedzinie sztucznej inteligencji: jesteśmy głęboko zaangażowani w bliską współpracę, abyś mógł czerpać korzyści tej rewolucyjnej technologii, zapewniając jednocześnie, że będzie to siła działająca na rzecz dobra”.
Susan Emerson, starsza wiceprezes ds. produktów, sztucznej inteligencji, analityki i danych w Salesforce, powiedziała, że firma organizuje wiele wydarzeń, które gromadzą liderów myśli, praktyków i liderów produktów Salesforce, aby informować i inspirować ludzi „do szerszego myślenia o potencjale technologii AI ”.
Centrum sztucznej inteligencji w Londynie to kolejna część tej strategii. Powiedziała, że docelową grupą odbiorców będzie osoba korzystająca z Salesforce albo jako administrator Salesforce, albo jako interesariusz sprzedaży, który chce lepiej zrozumieć sztuczną inteligencję.
„Niektórym sztuczna inteligencja wydaje się czymś wielkim [learning] krzywej” – powiedziała, dodając, że środek pomoże ludzie, którzy chcą zdemistyfikować sztuczną inteligencję technologii i umożliwić im eksperymentowanie w warsztatach z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w pakiecie produktów Salesforce. „Wszystkie nisko wiszące przypadki użycia owoców mamy jako przyciski”.
Przykładowo w module Service Desk Salesforce dostępna jest funkcjonalność AI, która zapewnia operatorom Service Desk odpowiedzi na zapytania klientów w oparciu o podsumowania poprzednich zgłoszeń do wsparcia.
W ramach swojej działalności w Wielkiej Brytanii Salesforce Ventures zainwestował ponad 200 milionów dolarów w brytyjskie firmy, w tym ElevenLabs, generator syntezy mowy i głosu AI; oraz AutoGenAI, wiodący na świecie silnik do pisania ofert AI.
Podczas London World Tour firma Salesforce ogłosiła ogólną dostępność bazy danych Data Cloud Vector Database. Jest on umieszczany w firmowej chmurze danych, aby pomóc firmom analizować nieustrukturyzowane źródła danych takie jak transkrypcje rozmów, recenzje klientów online i zgłoszenia do pomocy technicznej.
Według Salesforce nowa funkcjonalność oznacza, że Data Cloud może teraz na dużą skalę pozyskiwać odmienne, nieustrukturyzowane treści z interakcji z klientami w wielu punktach kontaktu, w tym w witrynach internetowych, platformach mediów społecznościowych i kanałach handlowych. Chmura danych wykorzystuje następnie generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia osadzania na nieustrukturyzowanych danych, które są indeksowane w wektorowej bazie danych.
W powiązanych wiadomościach Salesforce podał, że chmura danych będzie dostępna w Hyperforce, regionalnej chmurze publicznej, w Wielkiej Brytanii od 31 lipca 2024 r.