Rząd Wielkiej Brytanii publikuje białą księgę AI


Rząd Wielkiej Brytanii opublikował białą księgę, w której przedstawił swoje „adaptacyjne” podejście do regulacji sztucznej inteligencji (AI), które, jak twierdzi, będzie napędzać odpowiedzialne innowacje przy jednoczesnym utrzymaniu zaufania publicznego do technologii.

Opublikowano 29 marca br biały papier podkreślił zaangażowanie rządu w „uwolnienie potencjału sztucznej inteligencji w całej gospodarce”, który, jak powiedział, wygenerował 3,7 miliarda funtów dla Wielkiej Brytanii w samym 2022 roku.

Biała księga opiera się na dokumencie rządowym krajowa strategia AIopublikowana we wrześniu 2021 r., w której nakreślono jej ambicje związane z wdrażaniem tej technologii przez przedsiębiorstwa, zwiększaniem umiejętności i przyciąganiem większej liczby międzynarodowych inwestycji.

Zwiastując sztuczną inteligencję jako „jedną z pięciu technologii jutra”, rząd stwierdził w białej księdze, że organizacje są obecnie powstrzymywane przed wykorzystaniem pełnego potencjału sztucznej inteligencji przez mozaikę systemów prawnych, co powoduje zamieszanie i tworzy obciążenia administracyjne.

Rząd zauważył jednak, że uniknie wprowadzania „twardych przepisów, które mogłyby zdusić innowacje”, i zamiast tego przyjmie bardziej „adaptacyjne” podejście, wzmacniając istniejące organy regulacyjne – takie jak Urząd ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa, Komisja ds. Równości i Praw Człowieka oraz Konkurencja i Markets Authority – w celu stworzenia dostosowanych, kontekstowych zasad, które odpowiadają sposobom wykorzystania sztucznej inteligencji w sektorach, które kontrolują.

Biała księga przedstawia również pięć zasad, które organy regulacyjne powinny wziąć pod uwagę, aby ułatwić „bezpieczne i innowacyjne wykorzystanie sztucznej inteligencji” w swoich branżach. Są to bezpieczeństwo i ochrona; przejrzystość i wytłumaczalność; uczciwość; odpowiedzialność i zarządzanie; oraz zaskarżalność i zadośćuczynienie.

Reklama

Dodano, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy organy regulacyjne będą miały za zadanie wydawanie organizacjom praktycznych wskazówek, a także innych narzędzi i zasobów, takich jak szablony oceny ryzyka, które określają, w jaki sposób pięć zasad powinno zostać wdrożonych w ich sektorach. Rząd powiedział, że może temu towarzyszyć ustawodawstwo, gdy pozwoli na to czas parlamentarny, aby zapewnić spójność między organami regulacyjnymi.

Bezpieczny rozwój

Sekretarz ds. nauki, innowacji i technologii, Michelle Donelan, powiedziała: „AI ma potencjał, aby uczynić Wielką Brytanię inteligentniejszym, zdrowszym i szczęśliwszym miejscem do życia i pracy. Sztuczna inteligencja to już nie science fiction, a tempo rozwoju sztucznej inteligencji jest oszałamiające, więc musimy mieć zasady, aby upewnić się, że jest rozwijana bezpiecznie.

„Nasze nowe podejście opiera się na solidnych zasadach, dzięki którym ludzie mogą ufać firmom, że uwolnią tę technologię jutra”.

W połowie marca 2023 r. rząd przyjął w całości zalecenia dotyczące regulacji powstających technologii przez odchodzącego głównego doradcę naukowego, Patricka Vallance’a, który opowiadał się za podejściem „lekkim dotykiem” i wezwał do piaskownica regulacyjna przetestować sztuczną inteligencję w rzeczywistych sytuacjach pod ścisłym nadzorem organów regulacyjnych.

Rząd potwierdził teraz w swojej białej księdze, że piaskownica otrzyma dofinansowanie w wysokości 2 milionów funtów i że jest faworyzowana wdrażanie piaskownic zgodnie z przewidywaniami Vallance’a, który zalecił podejście wielu regulatorów nadzorowane przez Forum współpracy w zakresie regulacji cyfrowych.

Zgodnie z zaleceniem Vallance, aby wypracować jasne stanowisko polityczne w sprawie związek między prawem własności intelektualnej a generatywną sztuczną inteligencjąrząd powiedział w połowie marca, że ​​tak stworzyć kodeks postępowania dla generatywnych firm zajmujących się sztuczną inteligencją, aby ułatwić im dostęp do materiałów chronionych prawem autorskimoraz że przedstawi konkretne przepisy, jeśli nie uda się osiągnąć zadowalającego porozumienia między firmami zajmującymi się sztuczną inteligencją a firmami z sektorów kreatywnych.

Chociaż w białej księdze potwierdzono zaangażowanie rządu we wdrażanie zaleceń Vallance dotyczących generatywnej sztucznej inteligencji, nie podano dalszych wskazówek na temat proponowanego kodeksu postępowania, dodając, że „podejmowanie konkretnych działań regulacyjnych” w sprawie generatywnej sztucznej inteligencji byłoby w tym momencie przedwczesne, ponieważ zrobienie tego „ryzykowałoby zdławienie innowacji, uniemożliwienie przyjęcia sztucznej inteligencji i zniekształcenie kwitnącego ekosystemu sztucznej inteligencji w Wielkiej Brytanii”.

Zauważył jednak, że w ramach swoich proinnowacyjnych ram organy regulacyjne mogą zdecydować o wydaniu szczegółowych wytycznych i wymagań dotyczących dużych modeli językowych, rodzaju generatywnej sztucznej inteligencji.

Reakcje w białej księdze

Z zadowoleniem witając białą księgę, Sue Daley, dyrektor ds. technologii i innowacji w stowarzyszeniu branżowym TechUK, powiedziała, że ​​jej organizacja wspiera rządowe „plany dotyczące kontekstowego, opartego na zasadach podejścia do zarządzania sztuczną inteligencją, które promuje innowacje” oraz że „rząd musi teraz nadać priorytet budowaniu niezbędnych zdolności regulacyjnych, wiedzy fachowej i koordynacji”.

Grazia Vittadini, dyrektor ds. technologii w firmie Rolls-Royce, dodała: „Zarówno nasza firma, jak i nasi klienci odniosą korzyści ze zwinnych, kontekstowych regulacji AI. Umożliwi nam to dalsze przewodzenie innowacjom technicznym i zapewnianiu jakości dla krytycznych dla bezpieczeństwa przemysłowych aplikacji sztucznej inteligencji, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności ze standardami uczciwości, odpowiedzialności i zaufania, których społeczeństwo wymaga od twórców sztucznej inteligencji.

Podczas gdy branża z zadowoleniem przyjęła oficjalne dokumenty, inni przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego i związków zawodowych byli mniej entuzjastycznie nastawieni, wskazując szereg problemów związanych z dotychczas nakreślonym podejściem.

Michael Birtwistle, zastępca dyrektora ds. prawa danych i sztucznej inteligencji w Instytucie Ady Lovelace, powiedział na przykład, że chociaż Instytut wyraża uznanie dla zaangażowania rządu w kwestie regulacyjne dotyczące sztucznej inteligencji i z zadowoleniem przyjmuje wezwanie do lepszej koordynacji regulacyjnej, jest zaniepokojony podejście ma znaczne luki”, przez co jest ono „niedostateczne” w stosunku do skali i pilności wyzwań.

„Podejście brytyjskie rodzi więcej pytań niż odpowiedzi na temat najnowocześniejszych systemów sztucznej inteligencji ogólnego przeznaczenia, takich jak GPT-4 i Bard, oraz tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja zostanie zastosowana w kontekstach takich jak rekrutacja, edukacja i zatrudnienie, które nie są kompleksowo uregulowane” powiedział.

„Rządowy harmonogram wdrożenia wynoszący rok lub więcej pozostawi zagrożenia nieuwzględnione, podobnie jak systemy sztucznej inteligencji są integrowane w naszym codziennym życiu, od wyszukiwarek po oprogramowanie pakietu biurowego” – powiedział Birtwistle. „Chcielibyśmy zobaczyć pilniejsze działania w sprawie tych luk”.

Dodał, że Wielka Brytania będzie również miała trudności ze skutecznym regulowaniem różnych zastosowań sztucznej inteligencji w różnych sektorach bez znacznych inwestycji w zdolności istniejących organów regulacyjnych.

Sekretarz generalny Kongresu Związków Zawodowych, Paul Nowak, powiedział, że sztuczna inteligencja zmieni sposób pracy milionów ludzi i jest już wykorzystywana w całej gospodarce do zarządzania liniami, zatrudniania i zwalniania. „Aby zapewnić, że sztuczna inteligencja jest wykorzystywana etycznie – i w sposób przynoszący korzyści ludziom pracującym – potrzebujemy odpowiednich regulacji” – powiedział.

„Ale rząd przerzuca złotówkę. Dzisiejsza biała księga jest niejasna i nie zawiera żadnych jasnych wskazówek dla organów regulacyjnych. Zamiast tego mamy serię wątłych zobowiązań. Istotne jest, aby prawo pracy nadążało za rewolucją AI. Ta biała księga spektakularnie tego nie robi”.

TUC wcześniej ostrzeżony w marcu 2021 r że „ogromne luki” w prawie brytyjskim dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy mogą prowadzić do „powszechnej” dyskryminacji i niesprawiedliwego traktowania w pracy, i ostrzegł ponownie rok później, że nadzór w miejscu pracy oparty na sztucznej inteligencji jest „wymyka się spod kontroli”.

W ciągu najbliższych sześciu miesięcy rząd zapowiedział, że będzie konsultował się z szeregiem podmiotów w sprawie swoich propozycji w białej księdze; współpracować z organami regulacyjnymi, aby pomóc im w opracowaniu wytycznych; opracować i opublikować plan działania w zakresie regulacji AI; i analizować wyniki zleconych projektów badawczych, aby lepiej zrozumieć wyzwania regulacyjne związane ze sztuczną inteligencją.

w październiku 2022 r. Komisja Europejska ogłosiła dyrektywę w sprawie odpowiedzialności za sztuczną inteligencjęktóry zawiera propozycje pomocy osobom dotkniętym działaniami AI w dochodzeniu odszkodowania i ma na celu uzupełnienie i wzmocnienie Ustawa Unii Europejskiej o sztucznej inteligencjiodrębny akt prawny wprowadzony w kwietniu 2021 r., który przyjmuje a oparte na ryzyku, rynkowe podejście do regulacji technologii.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przebicie mogłoby przekonać producentów samochodów do przyjęcia nowej generacji CarPlay

Jabłko nie miał szczęścia przekonać producentów samochodów do przyjęcia nowej generacji CarPlay, w którym własny interfejs użytkownika przejmuje wszystkie lub większość wyświetlaczy pojazdu....

Pamięć G.SKILL osiąga 31 rekordów podkręcania w okresie Computex 2024

G.SKILL International Enterprise Co., Ltd., wiodąca na świecie marka wydajnych podkręcanych pamięci i komponentów do komputerów PC, z radością ogłasza osiągnięcie 31 rekordów...

Wgłębianie się w obietnicę reformy planowania centrów danych Partii Pracy w programie wyborczym Partii Pracy

Manifest wyborczy Partii Pracy zawiera zobowiązanie do usunięcia barier planistycznych, które wstrzymują rozwój centrów danych i, z kolei, hamują wzrost gospodarczy Wielkiej Brytanii. Według...
Advertisment