Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych (FTC) podjęła kroki prawne przeciwko gigantowi oprogramowania Adobe i dwóm jego członkom kadry kierowniczej za rzekome oszukiwanie konsumentów co do rzeczywistych kosztów popularnych usług subskrypcyjnych i celowe utrudnianie anulowania subskrypcji. W skardze do sądu federalnego złożonej przez Departament Sprawiedliwości na wniosek FTC Komisja zarzuca firmie Adobe ukrywanie wysokich opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy i nadmierne utrudnianie klientom anulowania subskrypcji. W skardze zarzuca się, że firma zapisując się do subskrypcji na stronie internetowej Adobe, kieruje konsumentów w stronę opcji „płatność roczna płatna miesięcznie”, wybierając ją wstępnie jako domyślną, ukrywając jednocześnie szczegóły dotyczące 50% opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy w przypadku anulowania w ciągu pierwszego roku. Klienci złożyli liczne skargi, twierdząc, że nie byli świadomi, że plan zobowiązał ich do działania przez cały rok.
Według FTC nawet jeśli klienci próbowali anulować umowę, firma Adobe zmuszała ich do poruszania się po biurokratycznym labiryncie stron internetowych, nieprzydatnych przedstawicieli obsługi klienta, zrywanych połączeń i przelewów. Niektórzy klienci, którzy myśleli, że pomyślnie anulowali rezerwację, nadal byli obciążani opłatami. Samuel Levine, dyrektor Biura Ochrony Konsumentów FTC, zauważył: „Firma Adobe wciągnęła klientów w roczne subskrypcje poprzez ukryte opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy i liczne przeszkody związane z anulowaniem umowy”. W skardze zarzuca się, że te zwodnicze „ciemne wzorce” naruszają ustawę o przywracaniu zaufania kupujących w Internecie. Wskazuje, że prezes Adobe ds. mediów cyfrowych, David Wadhwani i wiceprezes Maninder Sawhney są współoskarżonymi za pełnione przez nich role nadzorcze w tych podejrzanych praktykach biznesowych.