Rząd odmowy udzielenia wolności informacji w sprawie skandalu pocztowego „głęboko dotkliwy”


Rząd odrzucił prośbę o wolność informacji (FOI) dotyczącą kopii wiadomości e-mail wysyłanych między byłym dyrektorem pocztowym a departamentem rządowym odpowiedzialnym za organizację.

Wniosek został złożony przez osobę zainteresowaną skandalem informatycznym Poczty Horizon, w wyniku którego podopieczni zostali niesłusznie ukarani przez Pocztę za niewyjaśnione straty finansowe.

Prośba o wszelką korespondencję wysłany między byłą CEO Poczty Paulą Vennells a Departamentem Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej (BEIS), następnie BIS, w okresie od 6 czerwca 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. został odrzucony ze względu na to, że koszt dostarczenia materiału przekroczyłby maksymalny dozwolony .

To jest pomimo poprzedni wniosek w przypadku wiadomości e-mail między Vennells a BEIS między 1 czerwca 2012 r. a 31 maja 2013 r. – o wiele dłuższym okresie – które zostały zatwierdzone i dostarczone siedem lat temu.

Poseł Kevan Jones opisał odmowę FOI jako „dziwaczną i głęboko niepokojącą”.

Vennells był dyrektorem generalnym na poczcie w latach 2012-2019. W tym okresie podopieczni zostali oskarżeni przez pocztę o braki księgowe, które później okazały się być spowodowane błędami w systemie komputerowym używanym w oddziałach. Setki osób zostało oskarżonych o kradzież i fałszywe rachunki za pośrednictwem prywatnych organów pocztowych, a niektóre trafiły do ​​więzienia.

Reklama

Urząd pocztowy jest w 100% własnością rządu i podlega skrzydłom BEIS.

W odpowiedzi na pytanie „Computer Weekly” rzecznik BEIS powiedział: „Koszt spełnienia prośby o informacje sprzed prawie siedmiu lat przekroczyłby odpowiedni limit 600 funtów ustalony dla centralnych departamentów rządowych na mocy ustawy o wolności informacji z 2000 r.”.

W 2009 roku Computer Weekly ujawniło, że podopieczni zostali zmuszeni do spłacenia niewyjaśnionych strat, niektórzy otrzymali wyroki więzienia setki musiały żyć z karą kryminalną. Computer Weekly podąża za historią od tamtej pory (patrz oś czasu poniżej).

Proces przed Wysokim Trybunałem w 2019 roku wykazał, że winę za straty ponosi system komputerowy Horizon, a następnie komisja ds. Przeglądu spraw karnych przesłała swoje wyroki skazujące do Sądu Apelacyjnego do Sądu Apelacyjnego.

Podopieczni, których to dotyczy, zawsze utrzymywali, że winne są błędy komputerowe, ale poczta nie zaakceptowała tego, dopóki sędzia Sądu Najwyższego nie powiedział im, że system komputerowy może spowodować niewyjaśnione straty.

To, co było znane w urzędzie pocztowym, BEIS i szerszym rządzie o tym, co zostało opisane jako największe pomyłki sądowe w historii Wielkiej Brytanii, leży w interesie publicznym, jak pokazuje wniosek FOI.

Jones, poseł Labour z North Durham i wieloletni działacz na rzecz podopiecznych, których to dotyczy, powiedział, że odrzucenie wniosku o FOI jest powodem do niepokoju. „To głęboko niepokojące i, szczerze mówiąc, dziwaczne, że departament dobrowolnie przekazał poprzednie [correspondence], ale odmawia zrobienia tego samego ze względu na koszty ”, powiedział Computer Weekly. „Ludzie sami zdecydują, dlaczego departament wstrzymuje te e-maile”.

Jones powiedział, że napisze w tej sprawie do Komisji Proceduralnej i do biura przewodniczącego.

Jeden z ekspertów IT powiedział Computer Weekly, że zebranie żądanych informacji byłoby „niemożliwe lub bardzo łatwe”.

„Miarą kompetencji, uczciwości i zrównoważonego rozwoju organizacji jest stwierdzenie, że nie może ona zrobić czegoś tak prostego” – stwierdzili eksperci.

Computer Weekly zapytał BEIS, dlaczego pierwsza prośba została przyjęta, a ostatnia odmówiła, ile kosztowało udzielenie odpowiedzi na pierwsze żądanie FOI i dlaczego nie przekroczyło maksymalnego kosztu.

BEIS odmówił odpowiedzi, a rzecznik powiedział, że departament nie ma nic więcej do dodania.

Rząd nie przyznał się do winy w aferze Horizon, określając pocztę jako organizację „na warunkach rynkowych” i stwierdzając, że nie angażuje się w sprawy operacyjne. Odmawia również zapłacenia 47 milionów funtów kosztów, które skarżący podopieczni musieli zapłacić, aby wnieść pocztę do sądu, gdzie wygrali sprawę.

Grupa kampanii Justice For Subpostmasters Alliance (JFSA) złożyła skargę do Parlamentarnego Rzecznika Praw Obywatelskich.

W swojej skardze przeciwko BEIS, JFSA powiedział: „Mówimy, że rząd jest winny niewłaściwego administrowania, ponieważ nie nadzoruje i nie reguluje urzędu pocztowego we właściwy sposób w taki sposób, aby nie wpaść w amok, jak opisano w wyrokach [in the court case] a czyniąc to, niszcząc życie skarżących ”.

JFSA domaga się 300 milionów funtów w ramach swojej skargi w celu odzyskania ogromnych kosztów poniesionych w bitwie sądowej, która ujawniła rolę Urzędu Pocztowego w skandalu, który zrujnował życie.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Użytkownicy Apple tracą dostęp do swoich identyfikatorów Apple ID bez żadnego wyjaśnienia

Wydaje się, że dziś wieczorem coraz bardziej powszechna jest awaria Apple ID, która dotyka użytkowników Apple. Wiele osób w mediach społecznościowych twierdzi,...

Czasem nie ma nic złego w przyznaniu się do błędu, Apple

Apple ma problem z przyznaniem się do błędu. W marketingu firmy zawsze chodziło o doskonałość, a przyznanie się, że coś jest nie...

Dlaczego Xenomorph z Alien jest wciąż idealnym złoczyńcą science-fiction

Ta funkcja w Ridley Scott Obcy a franczyza, którą uruchomiła, została pierwotnie opublikowana jako część pakiet poświęcony najbardziej ukochanym złoczyńcom science...
Advertisment