Bosch wybrał GF jako swojego partnera do opracowania samochodowego systemu radarowego mmWave (SoC) do zastosowań w zaawansowanych systemach wspomagania kierowcy (ADAS), wyprodukowanego przy użyciu rozwiązania RF 22FDX firmy GF. Aplikacje ADAS pomagają kierowcom zachować bezpieczeństwo, utrzymując pojazd na właściwym pasie, ostrzegając o kolizjach, inicjując hamowanie awaryjne, pomagając przy parkowaniu i nie tylko.
Wybór firmy Bosch na partnera do radaru samochodowego nowej generacji mmWave opiera się na przywództwie GF w specjalistycznych rozwiązaniach odlewniczych dla RF i mmWave. Rozwiązanie RF 22FDX firmy GF, ze swoją najlepszą w swojej klasie wydajnością, zużyciem energii i szerokimi możliwościami integracji funkcji, jest preferowanym rozwiązaniem półprzewodnikowym dla radarów samochodowych.
„Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Bosch, aby opracować nową generację radarów samochodowych i pomóc uczynić pojazdy bardziej inteligentnymi, a drogi jeszcze bezpieczniejszymi niż są obecnie” – powiedział Mike Hogan, wiceprezes i dyrektor generalny ds. Motoryzacji, przemysłu i wielu rynek w GF. „Pozycja lidera firmy Bosch jako innowatora i dostawcy najwyższej jakości rozwiązań OEM dla przemysłu samochodowego jest niekwestionowana. W GF przyjęliśmy doskonałość w półprzewodnikach samochodowych jako podstawową strategię, a nasz 22FDX jest bezkonkurencyjny jako wysokowydajny, niski -power. Ponadto GF jest jedyną odlewnią, która posiada własne możliwości testowania mmWave. “
„Niezawodny radar i systemy ADAS mają ogromne znaczenie dla kierowców i producentów samochodów na całym świecie” – powiedział Oliver Wolst, starszy wiceprezes dyrektora działu układów scalonych firmy Bosch. „Zdecydowaliśmy się na współpracę z GlobalFoundries ze względu na ich sprawdzoną wiodącą rolę w technologii RF i mmWave, która jest wzmocniona ich głęboką wiedzą na rynku motoryzacyjnym. Dokładnie przeanalizowaliśmy wszechświat dostępnych rozwiązań półprzewodnikowych, a rozwiązanie 22FDX RF firmy GF okazało się najbardziej atrakcyjne w dzisiejszych czasach i najbardziej odpowiednia platforma dla naszej następnej generacji wysoce wydajnych i bezpiecznych radarów samochodowych ”.
Układy 22FDX firmy GF są produkowane w fabryce Fab 1 w Dreźnie w Niemczech.
W ramach partnerstwa Bosch wykorzysta gotowe rozwiązania GF dla przemysłu motoryzacyjnego do testowania mmWave i rozwoju opakowań, co pomoże zwiększyć wydajność projektowania i skrócić czas wprowadzania produktu na rynek. Te usługi post-fabrykacyjne i pod klucz będą miały miejsce w Fab 1 firmy GF w Dreźnie oraz w światowej klasy laboratorium testowym mmWave firmy GF w Fab 9 niedaleko Burlington w stanie Vermont.
Pierwsze radarowe SoC oparte na 22FDX do dalszych testów nowej generacji radarów samochodowych firmy Bosch mają zostać dostarczone w drugiej połowie 2021 r.
Do tej pory rozwiązania 22FDX firmy GF przyniosły 4,5 miliarda dolarów zwycięstwa w projektowaniu, a ponad 350 milionów chipów zostało wysłanych do klientów na całym świecie.